عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۳۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
مهندسان و تكنسينهاي شركت آلماني (اس ار راش) مراحل پاياني نصب چترهاي هشت گانه صحن مطهر علوي را به انجام رساندند.
عقیق: پروژه نصب چترهاي سايه بان در صحن مطهر علوي با به كار گذاشتن نورافكنها و ساير اجزاي باقي مانده ستونها به پايان رسيد.
علاء احمد رئيس بخش امور مهندسى آستان در اين رابطه گفت: ايده ي اين پروژه در سال 2012 مطرح شد و به دليل برخي مشكلات با تاخير مواجه شد و طي سه مرحله به انجام رسيد. در مرحله نخست قرار داد ساخت و نصب اين چترها با شركت آلماني (اس ار راش) متخصص در اين زمينه به امضا رسيد.
پس از طراحي و ساخت اجزاي اين چترها در آلمان به عراق ارسال شدند و پس از رسيدن به نجف اشرف با همكاري مشترك مهندسان و تكنسينهاي آلماني و كاركنان بخش مهندسي و پشتيباني آستان علوي كه مرحله آماده سازي و بتن ريزي پايه هاي چترها را انجام دادند نصب شدند.
رئيس بخش مهندسى آستان علوى، گفت: علت انتخاب اين شركت براي طراحي و ساخت اين چترهاي سايه بان تجربه قابل توجه آن در اين زمينه و اجراي پروژه هاي مشابه از قبيل طراحي و نصب چترهاي مسجد حرم مطهر نبوي در مدينه منوره و چترهاي مسجد امام حسين عليه السلام در كشور مصر مي باشد.
گفتني است مساحت هر يك از اين چترهاي هشت گانه 400 متر بوده و در حالت باز 12 متر ارتفاع دارند. ستون هر يك از چترها نيز با سنگ مرمر سفيد و زيبايي پوشانده شده 4 نورافكن بر روي هرستون نصب شده است. همچنين مساحت سايه اي كه اين چترها در صحن مطهر ايجاد مي كنند نزديك به 16 هزار متر مربع است.









منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین