عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
سعید حدادیان مداح اهل بیت در یادداشتی به سریال «کیمیا» و ویژگی های آن اشاره و بیان کرد که بسیاری از صحنه های این مجموعه مخصوصا در خرمشهر دل هر ایرانی خداپرست را می لرزاند.
عقیق:سعید حدادیان مداح اهل بیت در یادداشتی از سریال «کیمیا» ساخته جواد افشار و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی که شب ها از شبکه دو سیما پخش می شود و تاثیر آن سخن گفت. وی درباره این سریال که در سه فاز قبل، دوران دفاع مقدس و بعد از انقلاب ساخته شده، بیان کرده است که دیدن بسیاری از صحنه‌های این مجموعه به ویژه آنچه مربوط به خرمشهر می‌شود، دل هر ایرانی خداپرست را لرزانده است.

«آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند...

مدتی است که مجموعه پرطرفدار «کیمیا» شب‌های گرم خانواده‌های ایرانی را گرم‌تر می‌کند. بازخوانی خاطره‌ها که خود موجب به وجد آمدن نسل‌های جدید برای پرسش و به شوق آمدن نسل‌های قبل برای پاسخ و شرح بیشتر می‌شود از یک سو و تجمع حوادث و فراوانی بازیگران بسیار خوب از سوی دیگر موجب سرافرازی هر چه بیشتر این مجموعه شده است.

دیدن بسیاری از صحنه‌های این مجموعه به ویژه آنچه مربوط به خرمشهر عزیز می‌شود، دل هر ایرانی خداپرست را لرزاند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجموعه توجه به معرفت، معنویت و عظمت شهید بزرگوار محمد جهان‌آرا بود که الحق والانصاف تدارک و تنظیم گفتگوها و اجرای بسیار موفق حامد بهداد به زیبایی و رویایی‌تر شدن هر چه بیشتر این صحنه‌ها انجامید.

البته اگر بخواهیم از بازی‌های بسیار حرفه‌ای و هوشمندانه بازیگران زن و مرد این مجموعه تعریف کنیم، باید برای تک تک این هنرمندان محترم قلم‌فرسایی‌ها کرد، اما اجازه بدهید در این مجال به مهمی بپردازم که انگیزه اصلی حقیر در نگارش این چند سطر است.

دیروز دخترانم با شادی و غرور وصف‌ناپذیر نوشته‌ بسیار ارجمند و تامل برانگیز سرکار خانم مهراوه شریفی‌نیا را که مسلماً یکی از قوی‌ترین بازیگران جوان روزگار ماست، برایم خواندند. با شنیدن این متن صادقانه و صمیمانه و البته از سوی دیگر حکیمانه، به نظرم رسید بنویسم «ما در حق هنرمندان‌مان جفا کرده‌ایم!» جفا کرده‌ایم که برایشان زمینه‌های مناسب برای آشنایی هر چه بیشتر با تاریخ و آرمان‌های دفاع مقدس را فراهم نکرده‌ایم. ایران پر است از هنرمندانی که می‌توانند مس وجود مخاطب را طلا کنند، به شرط آن که کیمیاگرانی باشند که کیمیا بسازند!»

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
0
1
حاج سعيد شما رو بخدا بابت اينگونه مسائل اظهار نظر نكنيد ، اگر خيلي وقت اضافه داريد لطف كنيد حومه تهران هيات معرفتي تشكيل بديد و جوانان پاك رو هدايت كنيد ، اين به ظاهر هنرمندان همه عشق وحالشون رو كردن غلط هاشون رو كردن حالا دو ديقه نقش تمثال جهان آرا رو بازي كرده طوري تعريفش ميكنيد انگار آلقاي بهجت شده و تاثير عملي رو مردم ميزاره
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین