عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۲۴۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
همزمان با شب هشتم ربیع الاول مسجد مقدس جمکران رخت سیاه بر تن، در شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به سوگ نشست.
عقیق:مسجد مقدس جمکران یکپارچه سیاهپوش شده و مملو از زائران عزاداری است که برای عرض تسلیت شهادت آن امام همام به فرزند برومندشان در مسجد مقدس جمکران حضور یافته اند.
مراسم محوری شب شهادت امام حسن عسکری(ع) در شبستان بزرگ کربلا مسجد مقدس جمکران با حضور نمازگزاران و مجاوران  بعد از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار شد و پس از نوحه خوانی و مرثیه سرایی، سخنران ویژه این مراسم به تبیین فضائل و ابعاد شخصیتی امام حسن عسکری (ع) پرداخت.
حجت الاسلام سید احمد دارستانی اظهارداشت: امام حسن عسکری(ع) در دوران اندک امامت در اسارت و شرایط سخت، رسالت خویش را برای هدایت مردم و بسترسازی برای غیبت امام زمان(عج) به انجام رساند و پس از امام جواد(ع) دومین امامی بود که در جوانی به شهادت رسید.
این کارشناس مسائل مذهبی افزود: امام حسن عسکری(ع) در دوران امامت به رغم اینکه کمترین ارتباط مستقیم با مردم را داشت پیامهای ارزشمند و هدایت کننده ای را به پیروان خود ابلاغ کرد و بسیاری از شیعیان با تاسی از ایشان در مقابل حکومت جور عباسیان استقامت کردند.
وی بیان کرد: امام یازدهم شیعیان(ع) بیشترین مسئولیت را در زمینه ایجاد بستر لازم برای امامت مهدی موعود(عج) بعد از خود و آمادگی مردم برای غیبت امام برعهده داشت که یکی از تدابیر امام حسن عسکری در این زمینه پاسخگویی به نامه های مردم درباره مباحث غیبت و ظهور بود.
حجت الاسلام دارستانی با بیان اینکه ما باید از کلام ائمه(ع) بهره ببریم گفت: بر همگان لازم است فرمایشات آنان را ره توشه خود کنیم و زندگی خود را بر اساس امورات آنان پایه‌ریزی کنیم.
وی اظهارداشت: باید برای اهل بیت(ع) زینت باشیم و اگر این چنین نباشد و از کلام آنان دور باشیم و زندگیمان از سیره آنان دور باشد موجب سرافکندگی هستیم.
این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان اینکه شرط اینکه محب و پیرو اهل بیت(ع) باشیم تنها عزاداری و سینه زنی نیست بلکه باید در عمل این را نشان دهیم، گفت: بنابر آنچه که در قرآن آمده برای دوستی با خدا باید از پیامبر اسلام(ص) تبعیت کرد تا دوستی و محبت دوطرفه انسان با خدا ایجاد شود.
حجت الاسلام دارستانی تأکید کرد: دوست داشتن خدا نتایج بسیار ارزشمندی همچون آمرزش گناهان و تبدیل سیئات به حسنات را به دنبال دارد که همین امر باعث می شود انسان احساس آرامش کند.
وی با تصریح اینکه اگر بخواهیم اهل بیت(ع) هم ما را دوست بدارند باید به گونه‌ای عمل کنیم که از ما راضی و خشنود باشند، گفت: منظور از حب اهل بیت(ع) تنها سینه زدن برای آنان نیست بلکه سینه زدن یکی از اثرات حب و محبت به اهل بیت(ع) است.
وی افزود: اگرچه سینه زدن ما دنیا را مبهوت کرده است، چرا که در هیچ جای دنیا و در هیچ مکتبی نمی‌توانید پیدا کنید ملتی را که اینگونه برای کسی هزینه کند، اما اگر این شعار با شعور و معرفت همراه شود موثر خواهد بود.
در ادامه این مراسم احمد علوی از شاعران آیینی کشور به شعرخوانی پرداخت و پس از آن مدیحه‌سرایی و سینه‌زنی توسط حمید علیمی و هادی خادم انجام ‌شد.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
0
به خدا قسم من اونجا بودم و الان فیلم این جلسه هم دارم دارستانی فقط درباره فضایل حضرت علی صحبت کردو بس خجالت بکشید این قدر دروغ نگید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین