عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
يك شب در هيئت موج الحسين، سخنراني حجت الاسلام علوي و مداحي حسين سازور
حجت الاسلام علوي سخنراني مي‌كند و حسين سازور دم مي‌گيرد و فضاي خيمه را موجي از ذكر فاطمه(س) فرمي‌گيرد. بيرون هيئت چن روحاني به سوال مراجعه كننده‌ها پاسخ مي‌دهند.


عقيق: روزهای فاطمیه در همه جای کشورمان خیمه های عزاداری برپاست. بچه هئیتی ها به پای غم مادر اهل بیت(ع) و بانوی دو عالم ماتم گرفته­اند. به بهانه  برای ثبت و به تصویر کشیدن بخش کوچکی از این دلباختگی به هئیت موج الحسین(ع) واقع در خیابان 17 شهریور، میدان خراسان رفته ایم.

در بیرون هئیت هرکسی مشغول کاری است. یکسری در حال وارد شدن به داخل و حضور در مراسم، گروهی مشغول پذیرایی، روحانیون بزرگواری مشغول پاسخگویی به سئوالات مردم، بخش آشپز خانه در حال تهیه غذا و همه به شکلی عاشقی می کنند. بعضی از شرکت کنندگان در مراسم از راه های دور می آیند و بعضی در همان نزدیکی های هئیت زندگی می کنند.

 «محمد عیاری» از استان البرز به این هئیت می آید و درباره تاثیر کار کردن براي اهل بیت(ع) و عمل به رفتار و منش آنها می گوید: «یکی از بزرگترین افتخارات این عالم غلامی اهل بیت(ع) است. اینکه منش و رفتارهای آنها را الگو قرار دهیم ،انسانیت آنها را سرلوحه کارهایمان بدانیم و در راه اهل بیت(ع) زندگیمان را فدا کنیم، کمترین کاری است که از دستمان برمی آید.» وی ادامه می دهد: «حضرت زهرا(ع) الگوی زنان است، اگر زنان امروز از این بانوی بزرگ پیروی کنند، در دنیا و آخرت سعادتمند خواهند شد.» 

در گوشه ای از هیئت در میان حرف‌های حجت الاسلام و المسلمین علوی جوانی دلسوخته از ته دل می گریست و ذکر می گفت. خوشا به حال آن کسانی كه در هئیت ها و در این رزوها وصل می شوند و عاشقی را با تمام وجود لمس می کند. در ادامه مراسم حاج «حسین سازور» برای عاشقان اهل بیت(ع) دم می گیرد. فضای خیمه را موجی از ذکر  فاطمه(س) فرا می گیرد. ای وای مادر قبرت کجاست.

عاشقان اهل بیت بدانند، هئیت موج الحسین(ع) تا 26 فردودین ماه از ساعت 21برنامه دارد.


212008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
0
7
سلام واقعا که مجلسی خوبی هست
خداخیرشون بده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
0
9
یکی از مجالسیه که بری توش از خود بی خود میشی
سیدحمزه
|
GERMANY
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
0
3
خداییش این موج الحسین آدم رو موجی امام حسین میکنه
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین