عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
نماینده ولی فقیه و رئیس اوقاف با بیان اینکه ۴۰۰هزار نفر از زائران پیاده اربعین در مسیر رفت توسط این سازمان پذیرایی و خدمت‌رسانی شدند، گفت: در مسیر برگشت آمادگی پذیرایی از ۷۰۰هزار زائر را داریم.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه دستگا‌ه‌های مختلفی برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین فعالیت‌های ارزشمندی  را انجام داده‌اند، اظهار داشت: سازمان اوقاف بنا بر وظیفه ذاتی خود مبنی بر اجرای امینانه نیات وواقفان خیراندیش مرتبط با عزاداران امام حسین(ع) وهمچنین خدمت‌رسانی به زائران آن حضرت ستاد اربعین را تشکیل داد.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: سازمان اوقاف موکب‌هایی را برای خدمت‌رسانی در سه مرز مهران، چزابه و شلمچه برپا کرد و استان‌های ایلام و خوزستان به عنوان مجری این خدمت‌رسانی و باقی استان‌های همجوار به عنوان پشتیبان فعال شده‌اند.
وی با بیان اینکه ادارات کل استانی بیش از یک ماه برای خدمت‌رسانی برنامه‌ریزی کرده‌اند، تصریح کرد: در قالب ستاد اربعین در این سه نقطه مرزی در مسیر رفت بیش از ۴۰۰ هزار زائر پیاده خدمت‌رسانی و پذیرایی شدند.
حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: در مسیر برگشت با توجه به ازدحام زائران در روزهای محدود، نیاز فوق‌العاده‌ای احساس می‌شد که در این زمینه برای خدمت‌رسانی به ۷۰۰ هزار زائر آماده شده است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه ۲۴۰ روحانی در سه نقطه مرزی مهران، چزابه و شلمچه برای خدمت‌رسانی مادی و معنوی به زائران مستقر شده‌اند گفت: این روحانیون پاسخگوی سوالات شرعی و احکام مبتلا به زائران خواهند بود و اقامه نماز جماعت در مرز را هم بر عهده دارند.
وی اضافه کرد: ۱۴۰۰ مبلغ نیز برای اعزام به کشور عراق ساماندهی شدند تا در مسیر نجف به کربلا مستقر شوند تا به ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی و همچنین پاسخگویی به سوالات و نیازهای شرعی و اقامه نماز جماعت در این مسیر اقدام کنند.
حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار بسته محصولات فرهنگی برای ارائه به زائران آماده شده است، افزود: خیمه‌های معرفت در مسیر نجف تا کربلا برای خدمت‌رسانی به زائران بر پا شده است.
وی با اشاره به اینکه ۷۸۰ بقعه متبرکه و حسینیه برای اسکان و پذیرایی از زائران مهیا شده است، گفت: این بقاع متبرکه در استان‌های همدان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان و در مسیر حرکت زائران قرار دارند که در مسیر برگشت به ویژه خدمت‌رسانی خواهند کرد.
حجت‌الاسلام محمدی در پایان خاطرنشان کرد: موکب‌های سازمان اوقاف سه تا ۵ روز پس از اربعین حسینی به زائران در مسیر بازگشت خدمت‌رسانی می‌کنند.


منبع:مهر
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین