عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۱۳۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
هم زمان با فرارسیدن اربعین حسینی، بزرگترین مراسم تعزیه ایران در خوانسار استان اصفهان برگزار می‌شود.
عقیق: بزرگترین مراسم تعزیه خوانی ایران قریب به 300 سال است در حسینیه حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام شهرستان خوانسار (قودجان) که در جوار بارگاه دو تن از طفلان امام موسی بن جعفر علیه السلام واقع شده است، برگزار می‌شود.
این مراسم همه ساله از 20 تا 28 ماه صفر با حضور جمعی از پیشکسوتان هنر شبیه‌خوانی برگزار می شود. اجرای تعزیه در این مراسم باشکوه به مدت 9 روز در دو نوبت بعد از ظهر و شب از چهارشنبه 11 آذرماه تا پنجشنبه 19 آذرماه با حضور هزاران نفر از شیفتگان مکتب عاشورایی و شخصیت‌های مختلف جامعه از سراسر ایران به اجرا در می‌آید.


این حسینیه که به نام مبارک قمر بنی هاشم علیه السلام مزین شده، از ویژگی‌های منحصر به فردی جهت اجرای نمایش تعزیه برخوردار بوده که در 5 هزار متر مربع از 3 طبقه تشکیل شده است.
سالن های مجاور حسینیه نیز حدود 10 هزار متر مربع مساحت دارد که از طریق سیستم مداربسته به صورت آن لاین مراسم را پوشش می دهد و آماده اسکان و پذیرایی از عزاداران گرامی است.
بیش از 500 نفر از عاشقان مکتب عاشورایی با عنوان خادم اباعبدلله در قسمت های مختلف در این مدت به ارائه خدمات شبانه روزی به عزاداران و پشتیبانی مراسم می‌پردازند.
حضور و جمع پیشکسوتان و اساتید هنر شبیه خوانی در قالب یک تیم جهت اجرای تعزیه بر جذابیت این مراسم افزوده است.
گفته می‌شود ظرفیت حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) قودجان 60 هزار نفر است.


منبع:فارس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین