عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶
حجت الاسلام حائري زاده، سعيد و محمد حسين حداديان در هيئت رزمندگان غرب تهران
مراسم اقامه ي عزاي فاطميه دوم در هيات رزمندگان غرب تهران با سخنراني حجت الاسلام حائري زاده و مداحي حاج سعيد و محمد حسين حداديان در ميان جمعي پر شور از اقشار مختلف مردم برگزار شد.
به گزارش عقيق، حجت الاسلام حائري زاده در هيات محبان فاطمه زهرا (س) – رزمندگان غرب تهران – كه به مناسبت ايام عزاي بي بي دو عالم برگزار مي شود، به بيان نكاتي در باب محقق شدن معرفت الله و برخي شرايط دوران زندگي حضرت علي (ع) و صديقه كبري (س) پرداخت .

وي اظهار داشت : دو ركن ابتدايي جهت تحقق معرفت الله، تسليم خدا و رسول او بودن است و اين بدان معناست كه تسليم اوامر الهي باشيم.

 تطميع، تهديد و تزوير شيوه دشمنان اسلام

حجت الاسلام حائري زاده در ادامه با بيان اين مطلب كه دشمنان در برابر اميرالمومنين (ع) و حضرت زهرا (س) دست به اقدامات خصمانه ي گوناگوني زدند، افزود : تطميع، تهديد و تزوير شيوه اي بود كه دشمنان اسلام در رويايي با اين بزرگواران در پيش گرفته بودند.

وي اظهار داشت : تطميع دشمنان اسلام از همان روز رحلت حضرت رسول (ص) آغاز شده و به برخي افراد، از جمله عثمان در همان دوران، وعده حاكميت در آينده ي نزديك داده شده بود . كار به جايي رسيده بود كه  حضرت زهرا (س) در روز هاي آخر عمرشان به همراه حضرت امير (ع) به در خانه ي مردم رفته و غدير و ماجراي آن را يادآوري مي كردند، اما آنان ديگر اعتنايي نمي كردند.

اگر علي (ع) نرسيده بود، مقداد از دنيا رفته بود

حجت الاسلام حائري زاده ادامه داد : پيامبر (ص) و صحابه ايشان به قدري در تنگنا و فشار بودند كه در تاريخ داريم، اگر حضرت علي (ع) نرسيده بودند، مقداد بر اثر ضرب و شتم شديد توسط دشمنان اسلام از دنيا مي رفت .

اين سخنران محافل مذهبي در ارتباط با گسترش دروغ و تزوير توسط دشمنان اسلام در آن دوران گفت : رئيس قبيله اي كه نه با اميرالمومنين (ع) و نه با ابوبكر بيعت كرده بود را شبانه كشته و صبح آن روز خبري كاملا خلاف را در جامعه گسترش مي دادند و با اين نوع كارها فشار هاي رواني را بر اسلام وارد آوردند.

حجت الاسلام حائري زاده به نحوه ي بيعت گرفتن از حضرت امير (ع) اشاره كرده و گفت : دست هاي حضرت را بسته و به مسجد بردند و در حاليكه شمشير سه نفر آماده ضربه زدن به ايشان بود، حضرت را مجبور به بيعت كردند.

وي با بيان اينكه شايد براي برخي اين سوال پيش بيايد كه چرا حضرت در مقابل اين اقدامات عكس العمل هاي گسترده اي مانند جنگ نشان ندادند، گفت : شرايط جامعه آن روز طوري شده بود كه حضرت در غربت قرار داشتند. براي مثال وقتي حضرت امير (ع) فرمودند كه اعلام كنيد فردا هر كس با ما و پيرو ماست با سرهاي تراشيده و آماده به نبرد جمع گردد، تنها شش نفر آمدند !

حجت الاسلام حائري زاده در بخش پاياني سخنان خود بيان داشت : در آن زمان به اين نتيجه رسيده بودند كه تا علي (ع) هست، سازش امكان پذير نيست و اين مطلب همچنان و در زمان ما نيز ادامه دارد. دشمن متوجه شده كه تا تفكر علوي و اين سليقه در جريان است، سازشي كه كشور اسلامي ايران را دچار كوچكترين صدمه اي كند امكان پذير نيست .

اين مراسم با شعر خواني و مرثيه سرايي حاج سعيد و كربلايي محمد حسين حداديان ادامه پيدا كرد. قسمتي از اشعار خوانده شده در اين محفل را در ذيل ملاحظه مي كنيد :

شب هاي جمعه، چه غوغا ميشه / كربلا مثل عاشورا ميشه
وارد قتلگاه حضرت زهرا ميشه

روضه بخون مادر، با قد خميده / روضه بخون مادر، ازسر بريده

زبون ميگيره با ناله / هزار و چهار صد ساله
شب هاي جمعه زهرا تو گوداله

امان من النار لزوار الحسين؛ في ليلة جمعه

************

شب هاي جمعه، دل تو سردابه / عكس اربابم رو سينم قابه
شيش گوشه ي بهشت، شيش گوشه ي اربابه

روضه بخون مادر، واي من حسين واي / روضه بخون مادر، بي كفن حسين واي

جلو چشم هام مقتل بازه / براي تشييع جنازه
زدن به اسب ها همه نعل تازه

امان من النار لزوار الحسين؛ في ليلة جمعه

************

روضه سنگينه، شب هاي جمعه / انگاري چش هام داره ميبينه
خنجر رو ميكشه، پا ميذاره رو سينه

روضه بخون مادر، ديدي كه چه ها شد / روضه بخون گودال مثل كوچه ها شد

غروب روز عاشورا / دوازده ضربه واويلا
به روي لب زينبت يازهرا

امان من النار لزوار الحسين؛ في ليلة جمعه


به گزارش عقيق، مراسم عزاداري فاطميه دوم تا 29 فروردين ماه در هيات محبان فاطمه (س) –رزمندگان غرب تهران– با سخنراني حجت الاسلام حائري زاده و مداحي حاج سعيد و محمد حسين حداديان به نشاني خیابان آزادی، بعد از پل یادگار امام، مهدیه امام حسن مجتبی (علیه السلام) برقرار مي باشد .
تجمع روز شهادت (يكشنبه- 25 فروردين) اين هيات راس ساعت 10 صبح در ميدان صادقيه داير خواهد بود .

انتهاي پيام //

گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین