عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۰۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
سفیران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در میان بدرقه مردم راهی عتبات عالیات شدند تا همراه با سایر شیعیان، در مراسم پرشکوه راهپیمایی اربعین شرکت کنند.
عقیق:اگر در حرم بودی و در صحن انقلاب، می‌توانستی مردمی را ببینی که چشم انتظار دیدار پدران، شوهران و فرزندانشان- خود که افتخار خادمی حرم امام مهربانی‌ها را دارند- هستند تا پیش از حرکت آنان به سوی عراق، خداحافظی و بدرقه‌ای داشته باشند.
کمی که از ساعت 13 و 30 دقیقه می‌گذرد، در رواق دارالکرامه باز می‌شود و خادمان از زیر قرآن عبور می‌کنند تا عازم سفر عشق شوند. خانواده‌ها هرکدام به شیوه خود مشغول خداحافظی با عزیزانشان هستند و زائران هم وقتی متوجه می‌شدند، این کاروان 170 نفره  قرار است در اربعین دوشادوش سایر شیعیان به زیارت و خادمی میهمانان امام حسین(ع) بروند، برای آنان آرزوی سلامتی می‌کردند و ناخودآگاه اشکی از چشمانشان جاری می‌شد و به خادمان می‌گفتند: «وقتی به زیارت سیدالشهدا(ع) رفتید، ما را هم دعا کنید» خادمان نیز برخی خنده ای برلب و برخی اشکی از سر شوق برچشم داشتند و یکصدا باهم می‌خواندند: «ما خادمان حرم رضاییم، زائر اربعین کربلاییم»... .
سفیران امام رضا(ع) در مراسم اربعین امسال، با خود پرچم‌های گنبد و بارگاه ضامن آهو را حمل و با توزیع بسته های متبرک، مسیر راهپیمایی را به شمیم رضوی معطر خواهند کرد.

* 4 مرکز خدمات و 211 خادم
در حاشیه مراسم بدرقه خادمان اعزامی به راهپیمایی اربعین حسینی، معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در مجموع 211 نفر از خادمان حرم مطهر رضوي براي نخستين بار در راهپيمايي عظيم اربعين حسيني شركت خواهند كرد.
سيدخليل منبتي تصريح كرد: 32 تریلر و کامیون حاوی بسته های مواد غذایی اهدایی آستان قدس رضوی که در شرکت‌های وابسته به این آستان مقدس تولید شده، وارد کشور عراق شده اند و در 4 موكب اين آستان مقدس و ساير موكب‌هاي مسير راهپيمايي توزيع خواهد شد.
وي افزود: افراد اعزامی از بین 6 هزار و 500 نفر از خدام به صورت قرعه کشی انتخاب شده‌اند و همگی با لباس متحدالشکل خدمت، در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.


منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین