عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۰۷۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
اقلیت‌های مذهبی عراق نیز امسال در امر پذیرایی از زائران مشارکت فعال داشته اند؛ از جمله ایزدی‌ها و مسیحیان عراق که درجاده بغداد - کربلا موکب براه انداخته و از زائران امام حسین (ع) پذیرایی می کنند.
عقیق: در هیات‌های مسیحی، نمادهای مسیحیت معرف این هیات‌هاست. دولت و ارتش عراق نیز بطور مستقل هیات هایی را راه اندازی کرده و به خدمت رسانی مشغول هستند که در این میان می توان به پایگاه های بهداشتی و درمانی از سوی ارتش و هلال احمر عراق اشاره کرد.
و اما نکته جالب در خدمت رسانان امسال اربعین حسینی ، هیات هایی است که جانبازان عراقی جنگ علیه داعش برپا کرده اند. مردانی که با عصا و یا نشسته بر ویلچر به استقبال زائران اربعین رفته اند.
عراقی ها امسال یک ابتکار جالب هم به خرج داده اند که نشانگر بعد سیاسی اربعین است ، بطوری که قدم به قدم با زغال روی آسفالت جاده نوشته شده 'داعش' که زیر پای زائران حسینی پاک می شود و دوباره نوشته می شود.
از روز گذشته محور بغداد به کربلا در مسیر رفت، کاملا مسدود شده و تنها مسیر بازگشت بر روی خودروها باز است و رانندگانی که قصد حرکت به سمت جنوب را دارند یا باید از اتوبان بغداد - بصره حرکت کنند یا مسیر البیاع به سویف و از آنجا به البوعامر و حسوه و حله را طی کنند.
با این حال، مسیب در 45 کیلومتری شمال کربلا به آن سو بسته است و زائران یا بصورت پیاده و یا در سه قطعه (مسیب - عون و عون تا سیطره و از سیطره تا ورودی کربلا) می توانند با خودروهای عمومی اختصاص یافته به سمت کربلا عزیمت کنند.
گفته می شود مسیر عون در حدودا 15 کیلومتری کربلا نیز از فردا بسته خواهد شد.

منبع: روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین