عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۰۶۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
طرح قرآني «الكهف‌ و الرقيم» با محوريت حفظ سوره فجر براي اولين بار در بين زائران پياده اربعين حسيني اجرا مي‌شود. در طرح «الكهف‌ و الرقيم»، زائران پياده حسيني مي‌توانند از فرصت دو روزه‌اي كه براي رسيدن به كربلا دارند، استفاده كرده و به حفظ سوره فجر كه در ارتباط با امام حسين(ع) هست، بپردازند.
عقیق:حجت‌الاسلام مسعود حاجي‌ابراهيمي، مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري،از اجراي طرح قرآني «الكهف‌ و الرقيم» در بين زائران پياده اربعين حسيني خبر داد و گفت: اين طرح توسط اتحاديه تشكل‌هاي قرآن و عترت كشور پيشنهاد و با همكاري اين اتحاديه و ستاد اربعين اجرايي مي‌شود.
حجت‌الاسلام حاجي‌ابراهيمي ابراز كرد: در طرح «الكهف‌ و الرقيم»، زائران پياده حسيني مي‌توانند از فرصت دو روزه‌اي كه براي رسيدن به كربلا دارند، استفاده كرده و به حفظ سوره فجر كه در ارتباط با امام حسين(ع) هست، بپردازند.
وي با بيان اينكه امام حسين(ع) براي احياي قرآن و اسلام قيام كردند، عنوان كرد: حفظ سوره فجر در مسير پياده‌روي تا كربلاي معلا فرصتي را براي زائران فراهم مي‌كند تا بتوانند سوغاتي ماندگار را با خود به همراه داشته باشند؛ همچنين حفظ اين سوره و تلاوت آن بعد از سفر اربعين حس و حال زيارت را براي زائران تداعي تمام مي‌كند.
مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به بهره‌مندي از تمام ظرفيت‌هاي تبليغي كميته اربعين براي اجراي طرح «الكهف‌ و الرقيم» اظهار كرد: مبلغان و سخنرانان ستاد در مرزها و در موكب‌ها زائران را به حفظ سوره فجر تشويق مي‌كنند.
وي با بيان اينكه بعد از انجام اين سفر و بازگشت زائران، مسابقه‌اي در خصوص حفظ سوره فجر نيز برگزار مي‌شود، افزود: زمان و نحوه برگزاري اين مسابقه از طريق پايگاه اطلاع‌رساني اتحاديه تشكل‌هاي قرآن و عترت كشور به نشانيwww.etghan.ir خبرگزاري حج به نشاني hajj.ir، پايگاه اطلاع‌رساني الاربعين به نشانيwww.alarbaeen.irــ كه زير نظر كميته فرهنگي، آموزشي ستاد مركزي اربعين فعاليت مي‌كند ـ و همچنين كانال‌هاي تلگرام اربعين به اطلاع علاقه‌مندان و شركت‌كنندگان اين طرح مي‌رسد.
مسئول كارگروه برنامه و محصولات فرهنگي ستاد اربعين از حضور حجج‌اسلام مرتضي آقاتهراني، عليرضا پناهيان، سيدمحمد هژبري، سيدكاظم صديقي و علي ثمري در كاروان‌هاي پياده اربعين حسيني خبر داد.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین