عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا یکی از نشانه‌های مؤمن را زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین دانست و گفت: فداکاری‌های امام حسین(ع) دین را زنده کرد.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی  یکی از نشانه‌های مؤمن را زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین دانست و اظهار کرد: از حضرت امام حسن عسکری(ع) روایت شده است که علامت‌های مؤمن پنج چیز است، پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شبانه‌روز، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، پیشانی بر خاک نهادن در سجده و بسم‌الله نماز را بلند گفتن، ایشان همچنین یکی از وظایف شیعیان را اهتمام به زیارت اربعین بر شمرده‌اند.
وی با بیان این‌که «فداکاری‌های امام حسین(ع) دین را زنده کرد» افزود: نقش امام حسین(ع) در زنده نگه داشتن دین اسلام، ویژه و حائز اهمیت است لذا این فداکاری‌ها را باید زنده نگه داشت، زیرا زنده نگه داشتن دین اسلام است. گرامی‌داشت روز عاشورا و اربعین، در حقیقت زنده نگه داشتن دین اسلام و مبارزه با دشمنان دین است.
حاتمی ادامه داد: مصیبت حضرت امام حسین(ع) برای هیچ امام و پیامبری پیش نیامده است. این مصیبت از همه مصیبت‌ها بزرگ‌تر و سخت‌تر بود. اگر عامل دیگری هم در کار نبود، همین عامل کافی است که نشان دهد چرا برای امام حسین(ع) بیش از امامان دیگر و حتی بیش از پیامبر اسلام(ص) عزاداری می‌کنیم.
وی با بیان این‌که «دشمنان اسلام با به شهادت رساندن امام حسین(ع) قصد نابود کردن دین اسلام را داشتند» گفت: دشمنان امام حسین تلاش کردند تا حادثه کربلا، به کلی فراموش شود و حتی کسانی را که برای زیارت امام حسین می‌آمدند، شکنجه می‌کردند و می‌کشتند. در زمان متوکل عباسی، همه قبور کربلا را شخم زدند، مزرعه کردند و مردم را از آمدن برای زیارت قبر امام حسین(ع) باز داشتند. شیعیان هم برای مقابله با اینها، از هر مناسبتی استفاده می‌کردند که یکی از این مناسبت‌ها، روز اربعین است.
وی تصریح کرد: اربعین روزی است که جابربن‌عبدالله‌انصاری‌ یکی از صحابه رسول خدا(ص‌) از مدینه به کربلا رسید، به زیارت‌ قبر امام حسین(ع‌) شتافت و نخستین کسی از مردمان است که قبر آن‌ حضرت را زیارت کرد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا برپایی عزاداری امام حسین(ع) را از تعظیم شعائر الهی دانست و خاطرنشان کرد: انسان در امور خیر باید شتاب کند که یکی از این امور، تعظیم شعائر اسلامی و الهی است.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین