عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۹۲۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
برای حضور در اربعین حسینی و خدمت به زائران؛
نخستین گروه از خادمان بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی شب گذشته در میان بدرقه مردم و مسؤولان، عازم عراق شدند.
عقیق:مسؤول خدمه آستان قدس رضوی در آیین بدرقه خادمان که در رواق مبارکه دارالکرامه حرم مطهر رضوی برگزار شد، به خبرنگار ما گفت: امسال برای نخستین بار و با تأکید و نظر آیت‌ا... واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی کاروان خادمان حرم ضامن آهو در مراسم اربعین شرکت می‌کنند.
توکلی ادامه داد: از میان6 هزار و 500 خادم دارای شرایط در نهایت حدود 220 نفر به قید قرعه برای حضور در این مراسم انتخاب شدند که شب گذشته گروه نخست خادمان عازم نجف شدند و جمعه ششم آذر نیز گروه 170 نفری دیگر خادمان عازم عراق خواهند شد که علاوه بر حضور در مراسم راهپیمایی به زائران حاضر در این مراسم خدمت رسانی خواهند کرد.

* پذیرایی فرهنگی از یک میلیون زائر
خبر دیگری حاکی است، معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي از توزيع و عرضه محصولات فرهنگي و متبرکه در موکب‌‌های اربعین حسینی خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدجلال حسيني، اظهار كرد: در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، آستان قدس رضوی با ساماندهي موکب‌ها، خود را برای ارایه خدمات به زائران حرم مطهر حضرت اباعبدا... الحسین(ع) آماده كرده است.
وي با اشاره به فعالیت فرهنگی اين آستان مقدس در اربعين حسيني، بيان كرد: ارایه محصولات فرهنگی با ظرفیت یک میلیون نفر از جمله خدمات فرهنگي است كه به زائران کربلا عرضه مي‌شود.
وي افزود: تأمین و آماده‌سازی سه دستگاه اشتراک محتوای پیام آفتاب، بارگذاری محتوا در دستگاه‌های «وای فای» با محوریت امام حسین(ع) و امام رضا(ع) از قبيل تصاویر، محتوای صوتی، کتاب الکترونیکی در قالب «پی دی اف» به چهار زبان عربی، انگلیسی، اردو و آذری و کتابها و نرم‌افزارهای موبایلی فارسی و كليپ از جمله خدمات فرهنگي است كه در اين موكب‌ها به زائران  ارایه مي‌شود.

* برپایی موکب‌ها در مسیر راهپیمایی
معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي ادامه داد: آستان قدس رضوی آمادگی دارد تا 300 موکب را ساماندهی کند و به آن‌ها خدمات لازم را ارایه دهد، همچنین قرار است آستان قدس رضوی حداقل چهار موکب به فاصله 20 کیلومتر از یکدیگر داشته باشد که یکی از موکب‌ها در مدینه‌الزائرین امام حسن مجتبی(ع) در 13 کیلومتری کربلا قرار دارد.
حجت الاسلام والمسلمين حسيني افزود: همچنین يك هزار پرده مخمل مزين به حديث و نام مقدس حضرت علي بن موسي الرضا(ع) برای اهدا به زائران و 30 قواره پرچم که توسط خادمان حمل می‌شود، نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای اربعین امسال توسط کاروان خدمت آستان قدس رضوی است.


منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین