عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۸۴۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
رئیس شورای هماهنگی کاروان های حسینی در استان دیالی از آغاز انتقال طولانی ترین پرچم امام حسین(علیه السلام) در جهان از بعقوبه به سمت کربلای معلی خبر داد.
عقیق: «علی احمد طاهر» رئیس شورای هماهنگی کاروان های حسینی در استان دیالی به السومریه نیوز گفت: مراسم انتقال طولانی ترین پرچم حسینی در جهان با حضور گسترده مردم از بعقوبه به سمت کربلا معلی انجام می شود.
طاهر تاکید کرد: دوهزار و 500 نفر از طیف ها و گروه های مختلف جامعه مأموریت انتقال طولانی ترین پرچم لبیک یا حسین(ع) در جهان که ۲۰۰۰ متر طول دارد را به کربلا برعهده خواهند داشت.
وی افزود: این پرچم بی نظیر قرمز رنگ به طول دو هزار متر و عرض نزدیک به یک متر است و عبارت « لبیک یا حسین(ع)» برای آن نوشته شده است.
طاهر ادامه داد: مشارکت همه طیف ها و اقشار دیالی در انتقال پرچم امام حسین(علیه السلام) بیانگر همبستگی ملی با انقلاب و سیره سرور آزادگان جهان است که با تندروی وطرح تقسیم مخالف است.
محفل ها و هیئت های دینی مختلف از چند هفته پیش مقدمات طرح انتقال طولانی ترین پرچم امام حسین(علیه السلام) در جهان را از بعقوبه به کربلای مقدس در مراسم اربعین حسینی آماده کردند.
گفتنی است، زیارت اربعین یکی از مهم‌ترین زیارت‌ها نزد شیعیان است، شیعیان از استان‌های جنوبی و مرکزی عراق به صورت فردی و گروهی با آغاز ماه صفر با پای پیاده راهی کربلای معلی می‌شوند؛ این در حالی است که گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌های عراق نیز از شیعیان کشورهای مختلف عربی و اسلامی برای شرکت در مراسم اربعین امسال استقبال می‌کند.


منبع: شبستان
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین