عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
حجت‌الاسلام الویری مطرح کرد
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: هر نوع حرکت و اقدام تنگ‌نظرانه، تفرقه‌اندازانه، سیاست‌زده و فرقه‌ای در مسیر پیاده‌روی اربعین ما را از آرمان‌های امام حسین(ع) دور می‌کند، مراقب باشیم دشمنان این روزها چشمشان به ماست.
عقیق:حجت‌الاسلام محسن الویری، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در آستانه اربعین حسینی(ع) با اشاره به اینکه مشخص نیست توفیق حضور در مراسم اربعین را به دلیل کسالت داشته باشد یا خیر، عنوان کرد: حرف درباره اربعین و پیاده‌روی زیاد است و در چند جمله نمی‌گنجد.

وی در ادامه افزود: اصلی‌ترین نکته‌ای که باید به زوار امام حسین (ع) پس از التماس دعا گفت، این است که اثربخشی اربعین در گرو رعایت پاره‌ای ملاحظات است که شاید مهمترین آن‌ها در شرایط کنونی «توجه به آرمان‌های امام حسین (ع)» باشد.

حجت‌الاسلام الویری با تأکید بر اینکه آرمان اصلی امام، اصلاح امت پیامبر (ص) بود، توضیح داد: بنابراین از هر نوع حرکت و اقدام تنگ‌نظرانه و تفرقه اندازانه و سیاست زده، جزئی‌نگر و فرقه‌ای در این مراسم و این پیاده‌روی جلوگیری و به شدت پرهیز کنیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) اظهار داشت: این تفکر و توهم که بخواهیم عکس‌هایی فرقه‌ای و تفرقه‌اندازانه نصب کنیم، شعارهای عجیب و غریب بدهیم که مثلا تصور کنیم در این صحنه ما پیروز هستیم، دقیقاً همین تفکر نقطه شکست ما به حساب خواهد آمد، بنابراین از هر اقدام نادرستی در این مراسم پرهیز کنیم چرا که دشمنان این روزها چشمشان به ماست تا همین مراسم‌ را نیز به عنوان اقدامی علیه ما استفاده کنند.

وی در پایان یادآور شد: در نهایت از همه زائران امام (ع) التماس دعا دارم و می‌خواهم که تمام تلاششان تنها به زیارت و عبادت امام حسین(ع) باشد تا خداوند نیز این زیارت‌ها را ره‌توشه آخرتمان کند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین