عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۷۹۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
حجت‌الاسلام شاه‌آبادی:
رئیس مؤسسه عهد آدینه گفت: ائمه(ع) اهل مبالغه نبودند اما اجری عظیم برای زیارت اربعین تعیین کردند، تا جایی که به ازای هر گامی که در مسیر پیاده‌روی امام حسین(ع) بر می‌داریم، ثواب یک عمره برایمان نوشته می‌شود.
عقیق:حجت‌الاسلام سعید شاه آبادی، مؤسس هیئت عهد آدینه در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) گفت: بنده دو سال است که برای بردن کاروان به کربلا در ایام اربعین حسینی کم‌توفیق شده‌ام و از خداوند می‌خواهم که این توفیق را به بنده بازگرداند.

وی با اشاره به اینکه زوار امام حسین (ع) حتما توفیق داشته‌اند که در این اجتماع بزرگ و پر برکت و نعمت ولایی حضور یابند، اظهار داشت: باید زوار این سرمایه را قدر بدانند و برای حفظ آن تلاش کنند. دشمن این روزها به خوبی می‌داند که این سرمایه چیست ما هم باید قدردان باشیم.

حجت‌الاسلام شاه آبادی با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام این روزها تلاش زیادی برای گرفتن سرمایه حسینی از دست ما می‌کنند، اظهار داشت: انسان گاهی داخل نعمتی است و متوجه آن نمی‌شود اما زمانی که آن را از دست می‌دهد می‌فهمد که چه گوهری داشته است. تمام مکاتب، فرقه‌ها و مناسک دنیا برای برپایی کوچکترین تجمعی چقدر باید وقت بگذارند و تلاش کنند بنابراین اربعین سرمایه بزرگی است که ما را دور هم جمع می‌کند و در واقع بزرگترین اجتماع اسلامی و جهانی محسوب می‌شود که از سوی مکتب ولایت محقق می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: بزرگترین تجمع‌ها و هیئت‌های مذهبی را اگر بخواهند در جای جای دنیا جمع کنند باید بسیار خرج کنند و وقت بگذارند ما امروز سرمایه بزرگی در دست داریم. دشمن هم متوجه شده که این اجتماع با نگاه حسینی از شور، هیجان و حماسه برخوردار است بنابراین کاملا در وحشت است، ما هم باید توجه کنیم که این سفر پیاده‌روی صرف یک عمل عبادی نیست چرا که ما روایت داریم به ازای هر یک گامی که در مسیر پیاده روی امام حسین (ع) بر می‌داریم، ثواب یک عمره برایمان نوشته می‌شود.

حجت‌الاسلام شاه آبادی اظهار داشت: همه می‌دانیم که ائمه (ع) اهل مبالغه نبوده‌اند پس چرا چنین اجری را تعیین کردند؟ آیا این منطقی است؟ ما برای تشویق حتی بچه خود تناسبی بین عمل و تشویق قرار می‌دهیم بنابراین ائمه (ع) بیش از ما متوجه هستند و می‌دانند کاری که انجام می‌دهیم، ثواب زیادی دارد.

وی با تأکید بر اینکه با زیارت امام حسین (ع) در ایام اربعین حماسه بزرگی رقم می‌خورد که مقدمه جهانی شدن مکتب ولایت است، توضیح داد: بنابراین در این مسیر تنها به اجر فردی توجه نکنیم و از سیدالشهدا (ع) بخواهیم که تلاش‌هایمان برای پیاده روی مقدمه‌ای برای جهانی و ظهور حکومت حضرت مهدی (عج) باشد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین