عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۷۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام از استقرار تیم‌های امدادی در جاده های مسیر تردد زوار اربعین حسینی در این استان بویژه جاده ایلام - مهران خبر داد
عقیق:محمد سلیمانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام اظهار کرد: از امروز 25 تیم امدادی این جمعیت به منظور ارایه خدمات به زائران حسینی(ع) شرکت کننده در آیین پیاده روی اربعین در جاده های ارتباطی مسیر تردد زوار استقرار یافتند.
وی افزود: با توجه به پیش بینی حجم تردد زیاد زوار در نقاط مختلف این استان، این پایگاه ها در جاده های ارتباطی دهلران، دره شهر، ملکشاهی، شباب، قلاجه و مهران مستقر هستند.
سلیمانی با بیان اینکه از این تعداد، 10 تیم امدادی در جاده ایلام - مهران مستقر می شود، تاکید کرد: این پایگاه ها هر 8 تا 10 کیلومتر از طول این مسیر ایجاد و نیروهای امدادی در آن مستقر می شوند.
وی همچنین از استقرار 20 تیم امداد موتوری این جمعیت در پایانه مرزی مهران خبر داد و یادآور شد: این تیم ها با هدف سهولت در امداد رسانی علاوه بر پایگاه های امداد جاده ای در مرز مهران مستقر و به زوار خدمات ارائه می کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: علاوه بر این تیم های امدادی، بالگرد جمعیت هلال احمر نیز در روزهای نزدیک به اربعین حسینی که حجم تردد زوار بیشتر می شود در پایانه مرزی مهران مستقر می شود تا در صورت نیاز نسبت به ارائه خدمات امداد هوایی اقدام کند.
سلیمانی با بیان اینکه این جمعیت علاوه بر خدمات امدادی در حوزه اسکان زوار نیز با ستاد اسکان ارابعین همکاری لازم را دارد، ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های بعمل آمده خدمات مطلوب تر و گسترده تری به زائران حسینی در اربعین امسال ارائه شود.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی استان ایلام کانون اصلی و مهم تردد زوار سوگوار حسینی به عتبات عالیات است سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر عزادار برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از این مرز به کشور عراق سفر کردند که پیش‌بینی می‌شود، این میزان اربعین امسال تا دو میلیون نفر افزایش یابد.


منبع: ایرنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین