عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۷۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴
حجت الاسلام کلباسی؛
قائم مقام پیشین ستاد اقامه نماز گفت: پیاده رفتن در مسیر زیارت اباعبدالله از شعائر الهی است و صحابه‌ای از اهل بیت (ع) را داریم که در این مسیر پیاده رفته‌اند.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی با بیان این‌که «در گذشته اکثر سفرها به صورت پیاده صورت می‌گرفته و کمتر افرادی در سفر از کجاوه و درشکه استفاده می‌کرده‌اند» اظهار کرد: اینکه از ائمه (ع) کسی در مسیر کربلا پیاده رفته باشد را در منابع تاریخی نداریم ولی باید بدانیم که سیره معصومین (ع) فقط سیره عملی آنها نیست بلکه گفتار آنها هم باید برای ما الگو باشد و ببینیم که آنها در گفتار به چه چیزهایی اشاره می‌کردند و از آنها بهره ببریم. ثواب پیاده‌روی برای زیارت اباعبدالله یک امر مسلم و مشهود است.
وی ادامه داد: جابربن عبدالله انصاری وقتی برای زیارت اباعبدالله (ع) می‌رفت به نزدیکی حرم که می‌رسید قدم‌های خود را کوتاه‌تر بر می‌داشت تا فضیلت، ثواب و حسنات بیشتری را برای خود کسب کند و این نوع رفتار نشان از فضیلت عظیم زیارت اباعبدالله (ع) دارد. در روایات اسلامی داریم که زیارت امام حسین (ع) ثواب عظیمی دارد و در این رابطه برای هیچ کسی هیچ تردیدی وجود ندارد.
وی تاکید کرد: خوشبختانه پیاده‌روی اربعین در بین مردم موضوعیت پیدا کرده است. اگر این همه جمعیت که برای پیاده‌روی اربعین به سمت عراق می‌روند بخواهند با وسایل امروزی همچون ماشین بروند هم تردد سخت می‌شود و هم سبب ایجاد آلودگی بیشتر هوا می‌شوند پس با پیاده رفتن هم ثواب بیشتری می‌برند و هم به نوعی به سلامت هوای شهرها کمک می‌کنند.
قائم مقام پیشین ستاد اقامه نماز تصریح کرد: در صفحه 484 جلد 14 وسائل الشیعه از امام صادق (ع) روایت شده که ایشان می‌فرماید: کسی که به زیارت قبر امام حسین (ع) بیاید و وضو بگیرد و از فرات غسل کند هیچ قدمی برنمی‌دارد و نمی‌گذارد مگر اینکه برای هر قدم او خداوند ثواب حج عمره را می‌نویسد. امام صادق (ع) در روایت دیگری می‌فرمایند فردی که در مسیر زیارت امام حسین (ع) پیاده‌روی می‌کند برای هر قدمی که بر‌می‌دارد و می‌گذارد 10 حسنه برای او نوشته می‌شود و 10 گناه از او پاک‌ می‌شود.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین