عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۶۹۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
سازمان حج و زیارت برای تکمیل مدارک و دریافت گذرنامه متقاضیان سفر اربعین که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده اند،‌ مهلت 48 ساعته‌ای را تعیین کرده است؛ چرا که به زعم این سازمان، بسیاری از این افراد با آن که مدت‌هاست از ثبت‌نام‌شان می‌گذرد،‌ اما هنوز برای گرفتن ویزا اقدامی نکرده‌اند.
عقیق: اقدام ناگهانی عراق در اربعین سال گذشته با حذف رواید و گذرنامه هنوز در خاطر بسیاری از ایرانی‌ها مانده، اما مقامات ایرانی و عراقی برخلاف سال پیش، امسال تاکید جدی بر همراه داشتن گذرنامه و ویزا دارند.
بر همین اساس طبق هماهنگی وزارت خارجه ایران و سفارت عراق در ایران، علاوه‌بر کنسولگری‌های این کشور در تهران، مشهد، اهواز و کرمانشاه، 11 نقطه دیگر در کشور برای ایجاد دفاتر صدور ویزای عراق در نظر گرفته شده که این دفاتر تا کنون در شهرهای تبریز، شیراز و کرج فعال شده‌اند تا صدور ویزا سریع‌تر انجام شود.
لازم است زائران هنگام تهیه ویزای عراق توجه داشته باشند که گذرنامه آنها دست‌کم شش ماه اعتبار داشته باشد. مدت اعتبار ویزای اربعین (عراق) یک ماه است که زائران طبق قوانین این کشور فقط امکان دو هفته حضور در این کشور را دارند که با پایان این مهلت باید خاک عراق را ترک کنند تا با مشکل دیگری برخورد نکنند.
برای دریافت ویزای عراق هم لازم است نخست، اطلاعات در سامانه «سماح» ثبت شود، سپس تا 48 ساعت بعد برای تحویل مدارک به کارگزارن زیارتی اقدام شود. هزینه ویزای گروهی و انفرادی به ترتیب 30 و 40 دلار است که جز آن باید 10 هزار تومان دیگر به دفاتر زیارتی پرداخت شود تا اقدامات مربوط برای دریافت ویزا را انجام دهند.
متقاضیانی که گذرنامه ندارند برای سفر اربعین می توانند به پلیس + 10 مراجعه کنند. مشمولان خدمت سربازی که دانشجو یا محصل هستند نیز به گواهی اشتغال نیاز دارند.
توصیه می‌شود، یک نسخه کپی از گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی جدا از اصل گذرنامه همراه داشته باشید و در طول سفر در محلی مجزا نگهداری کنید تا در صورت مفقود شدن گذرنامه امکان تسهیل و تسریع در مساعدت های قانونی وجود داشته باشد.
در صورت مفقود شدن گذرنامه زائر حتما به یکی از کنسولگری های ایران در نجف، کربلا ، بغداد بصره مراجعه کند.
هنگام ورود کنترل گذرنامه و ویزا در مرز عراق، از درج مُهر ورود به آن کشور در گذرنامه اطمینان حاصل شود تا هنگام بازگشت مشکلی ایجاد نشود.
زمان ورود به خاک عراق فقط باید گذرنامه را برای کنترل کردن تحویل داد و از ارائه و تحویل هر مدرک دیگری بویژه کارت ملی و سایر مدارک شخصی خودداری شود.
برای حفاظت از مدارک شخصی و پیشگیری از مفقود شدن آن ها بهتر است هنگام سفر به عراق از همراه آوردن مدارک غیرضروری مثل کارت ملی، شناسنامه، دفترچه بیمه، کارت‌های اعتباری و بانکی، پایان خدمت و گواهی نامه رانندگی خودداری شود.


منبع: ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین