عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۶۷۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اعلام کرد که در دور سیزدهم اعزام دانشگاهیان به عتبات، 7560 دانشجو اعزام شده‌اند. مسئولان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با برگزاری نشستی در مشهد مقدس، برنامه‌هایشان را برای ثبت‌نام و اعزام دور چهاردهم هماهنگ کردند.
عقیق:در ابتدای این جلسه حجت الاسلام فقیهی با اشاره به وقایع پیش آمده در حج سال جاری و همچنین توضیحاتی در خصوص تعطیلی عمره که منجر به توقف اعزام های دانشگاهیان شد، گفت: باید با برنامه ریزی های منظم، بهترین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات را در دوره چهاردهم داشته باشیم و بتوانیم با برنامه های فرهنگی و حمایت از دانشگاهیان، کمیت و کیفیت اعزام های دانشگاهی را ارتقا دهیم.

فقیهی با ارائه گزارشی از برگزاری سیزدهمین دوره از عتبات دانشگاهیان گفت: سیزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از 19 مرداد ماه با اعزام یک کاروان از استان کرمان آغاز شد و در یک بازه زمانی 3ماهه با اعزام آخرین کاروان از استان مرکزی در تاریخ 23 آبان ماه به پایان رسید.

وی افزود:در این دوره 7560 نفر از دانشگاهیان در قالب 189 کاروان از سراسر کشور راهی عتبات عالیات شدند که از مجموع کاروان ها تعداد 97 کاروان به صورت هوایی اعزام شده و تعداد 92 کاروان نیز به صورت زمینی راهی عتبات شده اند.

فقیهی گفت: 183جلسه آموزشی قبل از سفر برای زائرین عتبات دانشگاهی برگزار شد و بیش از 40 همایش ویژه عتبات دانشگاهیان با عنوان "احلی من العسل" در بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی برگزار شده است.

وی بعد از ارائه گزارش مفصلی از عتبات دانشگاهیان سرفصل برنامه های چهاردهمین دوره را گفتند و از آغاز اعزام دوره بعدی از 5 بهمن خبر داد و گفت :ثبت نام از دانشگاهیان متقاضی تشرف در چهاردهمین دوره عتبات دانشگاهیان از هفته های آینده در سایت لبیک آغاز خواهد شد و مذاکرات لازم با یکی از بانک های عامل در خصوص اعطای تسهیلات به زائرین دانشگاهی انجام خواهد شد.

در ادامه رضا همدانی نماینده ستاد در عراق گزارشی در خصوص اقدامات اجرایی، برنامه های فرهنگی و همچنین پیگیری های ویژه کاروانی صورت گرفته در نجف اشرف و کربلای معلی ارائه دادند. بعد از آن کلیپ مختصری از عتبات دانشگاهیان به همراه پیام تصویری حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در خصوص عتبات دانشگاهیان پخش شد.

سپس مسئولین و کارشناسان عمره و عتبات دانشگاهیان استان ها ضمن بیان موارد خود بر لزوم توجه به بازه های زمانی مناسب اعزام دانشجویان،صدور مجوز خروج از کشور دانشگاهیان برای اربعین، پیگیری وام، برنامه های مختلف فرهنگی، جلسات قبل و بعد از سفر تاکید نمودند.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین