عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
حجت الاسلام والمسلمين وزيري از كسب و كار حلال و پاكيزه، اخلاق نيكو و روابط عمومي قوي و مؤثر، داشتن قلبي پاك و دروني خوش گمان به ديگران، داراي قدرت كنترل زبان و دستي گشاده در كمك به ديگران به عنوان عناصر مهم ايمان در كلام اميرمؤمنان امام علي عليه السلام نام برد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمود وزيري سخنراني بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در جمع پرشور زائران حسيني در حرم مطهر آن حضرت به تبيين آيه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي نَزَّلَ عَلَى رَسُولِهِ...» از سوره مباركه نساء پرداخت.
وي با بيان اين كه آيه 136 سوره نساء تنها آيه اي است كه مؤمنان را ترغيب به تحصيل مراتب بالاتر از ايمان مي كند، گفت: خداوند در قرآن مي فرمايد «اي كساني كه به خدا ايمان آورده ايد، به خدا و فرستاده او و كتابي كه بر رسولش فرو فرستاده و كتابي كه پيش از اين نازل كرده است، به همه اينها ايمان بياوريد».
اين مبلغ بين الملل در ادامه با اشاره به روايتي از اميرمؤمنان امام علي عليه السلام به بيان پنج نشانه ايمان پرداخت و گفت: عناصر مهم ايمان، كسب و كار حلال و پاكيزه، اخلاق نيكو و روابط عمومي قوي و مؤثر، داشتن قلبي پاك و دروني خوش گمان به ديگران، داراي قدرت كنترل زبان و دستي گشاده در كمك به ديگران است.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري با بيان اينكه ايمان مانند نور داراي مراتب متعددي است، اظهار داشت: همانطور كه نور شمع با نور خورشيد در نور بودن يكي است اما درجات آن كاملا متفاوت و متغير است، ايمان يك انسان نيز مي تواند به منزله يك شمع يا خورشيد باشد و اين بستگي به اعمال او دارد.
وي تصريح كرد: عشق به امام حسين عليه السلام نيز مي تواند داراي درجات متفاوتي باشد، هرچه اين عشق و علاقه قوي تر باشد بازدهي آن در زندگي فردي و اجتماعي بيشتر خواهد بود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین