عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱
موج جدید اسلام هراسی کلید خورد؛
یک زن مسلمان ۳۰ ساله کانادایی، در راه مدرسه فرزندش مورد حمله دو مرد مهاجم قرار گرفت و به شدت زخمی شد.
عقیق:به نقل از http://www.citynews.ca  در شهر تورنتو در استان انتاریوی کانادا یک زن محجبه مسلمان زمانی که به مدرسه دولتی «گرنوبل» رفته بود تا فرزندش را پس از تعطیلی مدرسه به خانه برگرداند، مورد حمله دو مرد قرار گرفت.

این حادثه ساعت 3 بعد از ظهر در نزدیکی جاده دون میلز و خیابان شرقی الینگون اتفاق افتاد. دو مرد مهاجم به زن مسلمان نزدیک شده و او را به باد دشنام های ضداسلامی و نژادپرستانه گرفتند. سپس او را «تروریست» خطاب کرده و فریاد زدند: «تو به اینجا تعلق نداری! به کشور خودت برگرد!»

آنها با مشت، ضربات متعددی به صورت و شکم زن وارد کرده و او را وحشیانه مورد حمله قرار دادند. طی این حمله، مهاجمان، زن را روی زمین انداختند، حجابش را پاره کرده و تلفن همراه او را نیز به سرقت بردند.

این زن مسلمان 30 ساله، طی مصاحبه‌ای با رسانه های محلی گفت که در همین کشور و در همسایگی «فلمینگدون» بدنیا آمده و تمام عمر در آنجا زندگی کرده است. دو فرزند 3 و 6 ساله دارد که در کنار او روی مبل نشسته و دستبند بیمارستان هنوز روی مچ دست او دیده می‌شود. او نمی‌تواند دشنام‌هایی را که مردان ناشناس به او داده‌اند، فراموش کند. زن مسلمان آنچنان دچار اضطراب شده که از مدرسه رفتن فرزندش جلوگیری کرده و از خبرنگاران می‌خواهد تا تصویر و نام او را منتشر نکنند.

کدام انسانی با همنوع خود چنین وحشیانه برخورد می‌کند؟

برادرش اویس نیز می‌گوید: «از زمانی که این خبر را شنیدم، از نظر روحی دگرگون شده ام. زمانی که به محل رسیدم آمبولانس تازه رسیده بود و خواهرم و خواهرزاده‌ام بی‌وقفه گریه می‌کردند. سئوال من این است که کدام انسانی با همنوع خود چنین برخورد وحشیانه و ناجوانمردانه‌ای را می‌کند؟ من از مسلمانان محل می‌خواهم تا برای پیدا کردن و به مجازات رساندن عاملین این تهاجم به ما کمک کنند. آنها نمی‌توانند با این برخوردها ما را بترسانند.» او همچنین تأیید کرد که پلیس معتقد است این حمله، انگیزه اسلام‌ستیزانه داشته است.

تا کنون تلاش های پلیس در دستگیری مردان مهاجم بی‌نتیجه بوده است.

در چند روز اخیر پس از حملات تروریستی روز جمعه در شهر پاریس که گروه تکفیری داعش مسئولیت آنها را بر عهده گرفته، حملات اسلام‌ستیزانه علیه مسلمانان در کشورهای مختلف از جمله کانادا روبه‌افزایش بوده است. در دیگر حادثه اسلام‌ستیزانه در کشور کانادا روز یکشنبه مسجد السلام شهر «پیتربورو» در جنوب شرقی ایالت اونتاریو کانادا به طور عامدانه طعمه حریق شد.

برخی تحلیلگران معتقدند که حملات تروریستی در پاریس، شبیه حمله 11 سپتامبر آمریکاست و هدف اصلی از طراحان پشت پرده، بدنام کردن اسلام از یکسو و کوبیدن بر طبل اسلام هراسی از سوی دیگر است.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین