عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۸۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
مراسم شب بیست و هفتم محرم در مسجد شهید بهشتی برگزار شد
قرآن کریم می فرماید که خیر کثیر را خداوند به هر کس بدهد بالاترین فیض نصیبش شده است. فقط یک راه دارد که خیر کثیر نصیب انسان شود و این است که با خانواده و اقوام به خوبی رفتار کنید.گناه و معصیت نکبت می آورد.

گزارش تصویری



عقیق: مراسم شب بیست و هفتم محرم با سخنرانی حجت الاسلام شیخ مهدی دانشمند در مسجد شهید بهشتی تهران برگزار شد.


  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام دانشمند را بخوانید:

_ مردم اگر بخواهند جامعه ای همراه با آسایش و آرامش داشته باشند باید منزه از صفات رذیله باشند. قرآن کریم عامل اول صفات رذیله را مکر و حیله و دروغ و ریا بیان می کند که این ها جامعه را نابود می کند.

_ یکی از ستون های موفقیت در زندگی صداقت است. صداقت هم برای شخص و هم خانواده و هم جامعه باعث نجات بخشی است. کلید همه گناهان دروغ است. بدترین دروغ هم دروغی است که رنگ و لعاب دینی و مذهبی داشته باشد.

_ دومین عامل نابودی جامعه ظلم است.  زمانی ظلم به وجود می آید که مردم به حق خود  قانع نباشند. مردم زمانی که زیاده خواهی کنند و خود را بالاتر ببینید.  صفات فرعونی و نمرودی  و قارونی انسان را به بدبختی می کشاند.

_ همه برای نابودی ظالمین دعا می کنند ولی کسی خودش را جزء ظالمین نمی دانند. صفات ظالمین را قرآن کریم بیان کرده است. که بیشترین لعن را قرآن کریم به ظالمین داده است.

_ نشانه اول ظالمین در آیه 148 سوره مبارکه اعراف بیان شده که در عصر حجت خود بر مردم ظلم می کنند و به سامری های زمان پناه می برند. یعنی به حرف نائب حجت خدا گوش نمی دهند و به جای این که به خداپرستی روی بیاورند به دنیا پرستی و مال پرستی و مقام پرستی و نفس پرستی روی می آورند.

_ دومین نشانه ظالمین این است که آیات الهی را تکذیب می کنند. نه دلیلی برای حرفشان دارند و نه استدلالی می آورند و نه زیر بار حرف حق می روند.

_ نماز اول وقت اثر دارد. کار خیر برکت می آورد. دعای پدر و مادر اثر می آورد. بداخلاقی با زن و بچه گرفتاری و نکبت و فقر می آورد. قرآن کریم می فرماید که خیر کثیر را خداوند به هر کس بدهد بالاترین فیض نصیبش شده است. فقط یک راه دارد که خیر کثیر نصیب انسان شود و این است که با خانواده و اقوام به خوبی رفتار کنید.گناه و معصیت نکبت می آورد.

 _ سومین نشانه ظالمین انکار معاد هستند. بعضی ها منکر معاد نیستند ولی معاد را هم جدی نمی گیرند. ما قیامت را قبول داریم ولی آن را به شوخی گرفته ایم. انسان وقتی در مسیر ظلم افتاد منکر خدا و دین خدا و انبیا و آیات و معاد و قیامت می شود. به کسانی که منکر دین هستند تکیه نکنید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین