عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۵۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
حاج سعید حدادیان خبر داد
شاعر و مداح اهل بیت(علیهم السلام) ادامه داد: هیات داوران این همایش در بخش شعر آقایان مرتضی امیری اسفندقه، مصطفی محدثی خراسانی، اسماعیل امینی و بنده در بخش پایانی بوده ایم و در بخش داستان نیز آقایان احمد شاکری، جهانگیر خسروشاهی و سرکار خانم معراجی پور آثار را داوری کرده اند.

عقیق: دبیر سیزدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل» گفت: سیزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل تحت عنوان "الف دزفول" در دو بخش شعر و داستان به پاس احترام و تجلیل از مقاومت ایثارگری شهر دزفول این پایتخت مقاومت و ایستادگی، دوشنبه برگزار می شود.

سعید حدادیان دبیر سیزدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: سیزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل تحت عنوان "الف دزفول" در دو بخش شعر و داستان به پاس احترام و تجلیل از مقاومت ایثارگری شهر دزفول این پایتخت مقاومت و ایستادگی، دوشنبه 18 آبان ماه از ساعت 14 الی 18 در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار می شود.


حدادیان افزود: این همایش با ذکر خیر مقدم به میهمانان توسط دکتر کلانتری رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران آغاز و پس از آن سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، دکتر سنگری و حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه سخنرانی خواهند کرد و همچنین در پایان مراسم حاج صادق آهنگران به مرثیه سرایی خواهد پرداخت.

وی درباره آثار رسیده به این همایش گفت: حدود 600 اثر در دوبخش شعر و داستان توسط دبیرخانه همایش دریافت شده که بیش از 100 داستان و 500 شعر را شامل می شود.

حدادیان ادامه داد:در این همایش به قدردانی از 30 شاعر و 10 داستان نویس منتخب و تجلیل از آقایان دکتر سنگری و سعیدی راد، از نویسندگان و شاعران بنام دزفول و آقای ناصر حسینی نویسنده "پایی که جا ماند" و خانم سیده زهرا حسینی نویسنده کتاب "دا" و همچنین زنده یاد قیصر امین پورمی پردازیم.

شاعر و مداح اهل بیت(علیهم السلام) ادامه داد: هیات داوران این همایش در بخش شعر آقایان مرتضی امیری اسفندقه، مصطفی محدثی خراسانی، اسماعیل امینی و بنده در بخش پایانی بوده ایم و در بخش داستان نیز آقایان احمد شاکری، جهانگیر خسروشاهی و سرکار خانم معراجی پور آثار را داوری کرده اند.

دبیر سیزدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل» ادامه داد:  24 نفر از شعرا و 8 نفر از نویسندگان بنام و بسیاری از مسئولین در این مراسم شرکت خواهند کرد. مرتضی امیری اسفندقه، دکتر سنگری، فاضل نظری، علیرضا قزوه، سعید بیابانکی، مصطفی محدثی، ناصر فیض، شهرام شکیبا، محمد مهدی سیار، اسماعیل امینی، دکتر محمدرضا ترکی، علی محمد مؤدب، جواد محقق عبدالرحیم سعیدی راد، رضا اسماعیلی، میلاد عرفان پور، هادی خسروشاهیان، علی داودی، محسن وطنی، محمد حسین نعمتی از شعرا و احمد شاکری، محمدرضا سرشار، سیده زهرا حسینی، جهانگیر خسروشاهی، مرتضی سرهنگی، سید ناصر حسینی، گلعلی بابایی و خانم معراجی پور از نویسندگان در این همایش حضور خواهند داشت و مجری گری مراسم برعهده سعید بیابانکی از شعرای بنام کشورمان خواهد بود. همچنین 26 جلد کتاب های این سیزده همایش نیز انشالله در آینده نزدیک رونمایی خواهند شد.

وی درپاسخ به این سوال که وضعیت شعر مقاومت و آئینی را چگونه می بیند گفت: نفس اینکه راجع به موضوع تخصیصی نزدیک به 500 نفر شعر می دهند نمایانگر این واقعیت است که شعر دفاع مقدس دغدغه مهمی برای شاعران این روزگار است، این را اضافه کنید به شاعران برجسته ای که در روز همایش با حضورشان در این برنامه هم تعهد خود را به ارزشهای آئینی و مقاومتی کما فی السابق نشان می دهند و هم به تشویق نسلهای بعد از خود می پردازند.

وی درباره لزوم پرداختن به دفاع مقدس گفت:حضرت آقا اخیرا در یک سخنرانی فرمودند 50 سال دیگر هم در حوزه دفاع مقدس کار شود کم است چه هنر و چه ادبیات. برای شخص بنده هم با اینکه در دزفول دوران جنگ زندگی کردم اختصاص این برنامه موجب شد تا با مفاهیم و معارف مغفول زیادی مواجه شوم. ما از شهید آباد که محل دفن دستهای قطع شده است از شهدای چند مزار که بدنهایشان در دو یا سه مزار که کیلومترها از هم فاصله دارند دفن شده اند از زوایای مختلف دیگر مرحوم قاضی(ره) که امام جمعه فقید و ابرمرد نصتوح و قهرمان این شهر بود و از شجاعت و تواضع و اخلاص و بزرگواری بیش از حد متعارف مردم دزفول غافل بودیم.

 

گفتنی است رهبر معظم انقلاب در دیداری با برگزار کنندگان همایش در سال 91 فرموده بودند:«خیلی متشکریم از این کارهایی که شرح دادند دوستان، چه آنچه در مورد همین ادبیات دفاع مقدّس است، چه آنچه در دانشگاه اتّفاق می‌افتد. و این فضایی که آقایان تصویر کردید، تشریح کردید، این فضا یکی از نِعَم الهی است؛ این فضا را ما درست نکردیم، این فضا را خدای متعال درست کرده، دلها دست او است، هدایت دست خدا است...هیچ وقت فکر نکنید که از این چیزی که ما هستیم بالاتر نیست؛ نه، شعرای خیلی خوبی داریم - همین آقایانی که اینجا هستند و دیگران، شعرای خیلی خوبی‌اند - امّا خوب‌تر از اینها، هم بوده، هم ممکن است که باشد؛ ما میخواهیم برسند به اوج و قلّه؛ ان‌شاءالله باید تلاش کنند، همه باید تلاش کنند.این‌جور نیست که اگر ما شعرْ خوب میگوییم، بگوییم خب دیگر ما الحمدلله رسیدیم به حدّ نصاب و تمام شد؛ نه، باید شعر را خوب‌تَرَش کنیم، ادبیات را پیش ببریم، داستان را بهتر بنویسیم؛ خب در این زمینه‌های داستان و اینها بخصوص، خیلی کمبود داریم ما که ان‌شاءالله باید همه‌ی اینها جبران بشود. ان‌شاءالله موفّق باشید

همچنین در پیام رئیس جمهور به یازدهمین دوره همایش در سال 92 آمده بود:«همه ما می‌دانیم به سادگی نمی‌توان به مقام بالای آنان که به تعبیر امام خمینی (ره) در قهقهه مستی‌شان عند ربهم یرزقون‌اند، پی برد؛ اما چاره‌ای نیست جز اینکه به قدر وسع خود بکوشیم تا به قدر معنوی کسانی پی ببریم که جان خود را فدا کردند تا سعادت دنیوی و اخروی ما را تامین کنند. آیا کسی می‌تواند در دانستن قدر مادری که مقام ثارالله و ابن ثاره را در گوش فرزندش زمزمه کرده، به ما یاری برساند؟ درود و سپاس ما تقدیم به مادرانی که در تربیت و تقدیم فرزندان صالح خود، به فاطمه زهرا (س) و در صبر و استقامت به زینب کبری (س) اقتدا کردند. دست تمام برگزارکنندگان این همایش را به گرمی می‌فشارم و امیدوارم برگ زرین دیگری در تاریخ سرزمین ما ایران باشد 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین