عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۹۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
‌همزمان با فرارسیدن دهه اول محرم و تعطیلی حوزه‌های علمیه به علت تبلیغ، مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در بیوت مراجع معظم در حال برگزاری است.
عقیق:به مناسبت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، مراسم سخنرانی و نوحه‌سرایی آن امام همام با حضور آیت‌الله جوادی آملی در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء در حال برگزاری است.
این مراسم از شب اول ماه محرم الحرام به مدت 13 شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور علاقه‎مندان و دوستداران مکتب اهل بیت(ع)، در محل نمازخانه بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء واقع در 75 متری عمار یاسر، نبش خیابان شهید قدوسی برگزار می‌شود.

*عزاداری با حضور آیت‌الله مکارم
همچنین از ابتدای ماه محرم مراسم عزاداری درمدرسه امیرالمومنین(ع) و با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی از ساعت 10 صبح هر روز در حال برگزاری است و استادان مختلف حوزه از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

*عزاداری در دفتر آیت الله صافی گلپایگانی
همچنین مجالس عزاداری از سوی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دهه اول محرّم الحرام، صبح‌ها از ساعت 9/30 الی ۱۱/۳۰ در دفتر معظّم له واقع در قم، خیابان انقلاب، کوچه شماره ۶، برقرار است.
همچنین از طرف دفاتر ایشان در شهرهای مختلف مراسم‌های مشابهی در تهران: صبح‌ها از ساعت ۷:۱۵ الی ۸:۳۰ در مرکز تحقیقات اسلامی و حسینیه دار الزهرا(س) تحت اشراف دفتر مرجع عالیقدر آیت الله صافی گلپایگانی به آدرس: تهران، خیابان انقلاب، ابتدای شریعتی، خیابان بیرجند، خیابان شهید عباسی اصفهانی، پلاک ۱۲و در شهر اراک: مسجد حاج تقی خان هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

*عزاداری در بیت آیت‌الله شبیری
مراسم مشابهی نیز در بیت آیت الله العظمی شبیری زنجانی از ششم تا دوازدهم محرم، همه روزه از ساعت 10 تا 12 برقرار خواهد شد.
مجالس عزای دفتر آیت‌الله شبیری‌زنجانی، هر ساله با حضور این مرجع تقلید برگزار می‌شود و بسیاری از آیات، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم و محبین اهل بیت علیهم السلام در آن شرکت می‌کنند.

*عزاداری بیت آیت‌الله نوری همدانی
همچنین مراسم عزای امام حسین(ع) همه روزه از ساعت 10 صبح تا روز دوازدهم محرم در بیت آیت‌الله نوری‌همدانی از مرجع تقلید واقع در خیابان صفائیه، کوچه بیگدلی دایر است.
مراسم عزاداری در بیوت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، علوی‌گرگانی، وحیدخراسانی و دیگر مراجع تقلید نیز برپا خواهد شد.
مراسم عزای امام حسین(ع) همه روزه صبح ها از ساعت 7 بامداد نیز در حسینیه مرحوم آیت الله مویدی قمی از قربانیاتن فاجعه منا نیز در حال برگزاری است.


منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین