عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
مراسم عزاداری محرم در حسینیه اعظم زنجان
مراسم عزاداری شب سوم محرم با سخنرانی حجت الاسلام دیرباز و مداحی حاج جلیل محمدی، حاج سید محمود حسینی و حاج مهدی رسولی در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

گزارش تصویری


صوت مداحی


عقیق: خطیب شب سوم محرم حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه ابن زیاد با دعوت نویسندگان نامه به امام حسین(ع) به سکوت آن‌ها را به عافیت طلبی تهییج و هدایت کرد، گفت: سکوت در برخی از مواقع جرم بزرگی است.

به گزارش عقیق حجت‌الاسلام دیرباز در شب سوم محرم در جمع عزاداران حسینی با تشریح دلایل انتخاب رنگ سیاه برای مراسم عزاداری‌ها اظهار کرد: این رنگ رنگ هیبت هم است.

وی زنده و زندگی را روشنی چشم دانست و تصریح کرد: اگر کسی را به دلیل مرگ از دست دادیم به منزله از دست رفتن روشنی دیده و سیاهی است.

خطیب شب سوم محرم حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه پرچم سیاه در حد اعلام عزای حسینی مطلوب است، افزود: خیلی‌ها با سیاهی بازی کرده و از کف و اگر بتوانند سقف را هم سیاه پوش می کنند که به دلیل یکسان بودن در همه ایام مناسب نیست.

حجت‌الاسلام دیرباز با بیان اینکه سیاهی‌های تعبیه شده در حسینیه اعظم مناسب است، ادامه داد: استفاده از رنگ سیاه به قصد یادآوری، تذکر با هدف ایجاد تغییر مطلوب و شایسته است.

وی به استفاده ناردست از پرچم و رنگ سیاه در برخی از شعرها اشاره و تاکید کرد: مقایسه رنگ سیاه عزاداری امام حسین(ع) با پرده سیاه کعبه درست نیست چرا که کعبه در طول تاریخ رنگ‌های دیگری هم داشته است.

 خطیب شب سوم محرم در حسینیه اعظم زنجان تاکید کرد: سیدالشهدا به اندازه کافی محبوب است و استفاده از شعرها و استعاره‌های نادرست به ضربه می زند.

حجت‌الاسلام دیرباز درس عملکرد مسلم را در حادثه کربلا وفاداری و تنها نگذاشتن رهبر اعلام کرد و گفت: نحوه شهادت مسلم دو صورت ظاهر و باطن داشت که صورت ظاهر آن گزارش یک نفر و صورت باطن آن عملکرد ابن زیاد برای تنها شدن و سپس شهید کردن مسلم است.

وی با تشریح نحوه پراکنده کردن 18 هزار نفر نویسندگان نامه به امام حسین (ع) ابراز کرد: ابن زیاد با استفاده از تهییج و طی چندین مرحله موفق به اجرای نقشه خود در بی تفاوت کردن مردم شد به نحوی که نویسندگان نامه برای تماشای شهادت سیدالشهدا به کربلا رفتند.

خطیب شب سوم محرم در جمع عزاداران حسینی با بیان اینکه سکوت در تاریخ اسلام سابقه داشته و منجر به نتایج تلخی شده است، ادامه داد: ابن زیاد با نقشه حساب شده با 50 نفر موفق شد با دعوت 18 هزار نویسنده نامه به سیدالشهدا به سکوت آن‌ها را به حادثه کربلا بکشاند.

حجت‌الاسلام دیرباز تهییج را روشی رایج در هدایت و ذلالت برشمرد و تاکید کرد: در این روش تحقق هدف تدریجی برنامه‌ریزی و محقق می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت 140 شبکه ماهواره‌ای رایگان برای مردم ایران گفت: یادمان باشد این فعالیت رایگان در حالی انجام می‌شود که ترجمه یک پرونده پزشکی و یا مدرک تحصیلی نیاز به پول زیادی دارد از این رو باید متوجه اهداف پنهان فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای که همان جنگ نرم است بود.

خطیب شب سوم محرم حسینیه اعظم زنجان عوض کردن اسامی را از دیگر روش‌های فعالیت برای به انحراف کشاندن خانواده‌ها به ویژه جوانان در دنیای امروز اعلام کرد و افزود: این روزها جای واژه‌های بی بندوباری،برهنگی و آلودگی اخلاقی، آدم کشی، ویران گری و خیانت با واژه‌هایی مانند آزادی، تمدن و قدرت عوض شده است.

حجت‌الاسلام دیرباز بر لزوم برقراری رابطه منطقی بین دنیا و آخرت تاکید کرد و ادامه داد: این روزها برخی با دین بازی می‌کنند به طوری که چندین بار حج عمره که کاری مستحب است را به جای می آورند ولی حکم فقهی خمس را که امری واجب است انجام نمی دهند.

وی به فرازی از زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: در این زیارتنامه آمده است که اهل کوفه امام حسین(ع) را فروختند هر چند برخی پول خوبی گرفتند ولی برخی هم سیدالشهدا را به چند سطل خرما فروختند.



این گزارش به همراه صوت و تصاویر هیئت توسط حسینیه اعظم زنجان برای انتشار در عقیق ارسال شده است. شما هم می توانید گزارش کامل هیئت خود را برای قرار گرفتن در تیتر یک عقیق طریق این لینک  و یا یوز روابط عمومی عقیق برای دریافت گزارش، تصاویر و فایل های صوتی شما https://telegram.me/aghigh3 ارسال کنید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
0
0
سلام توایتا کانال ندارید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین