عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در مسجد امام مهدی(عج) و مرکز اسلامی امام علی(ع) تورنتو برگزار می شود.
عقیق:به نقل از «مرکز اسلامی امام مهدی(ع)»، در آستانه ماه محرم الحرام، مسجد «امام مهدی(عج)» تورنتو با نصب پرچم های سیاه برای مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در ماه محرم آماده می شود.

 

مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) هر ساله با حضور ایرانیان مقیم کانادا، در محل مسجد و مرکز اسلامی امام مهدی (عج) برگزار می شود.

 

مرکز اسلامی امام مهدی(عج) نیمه شعبان سال 2004 میلادی، به همت جمعی از ایرانیان مسلمان مقیم کلان شهر تورنتو تاسیس شده است و اعیاد و مراسم مذهبی در این مرکز و مسجد امام مهدی(عج) برگزار می شود.

 

همچنین مرکز اسلامی امام علی(علیه السلام) تورنتو نیز از شب اول محرم الحرام تا شام غریبان مراسم سوگواری را برگزار می کند.

این مراسم به مدت 11 شب برگزار می شود و شامل برنامه هایی از جمله اقامه  نماز جماعت، سخنرانی‌، مداحی و نوحه سرائی خواهد بود.

سید محمد کاظم مصباح موسوی با همکاری آمنه متقی، همسرش مرکز ایرانی اسلامی امام علی(علیه السلام) را جهت پاسخگویی به نیازهای معنوی و اجتماعی ایرانیان مقیم کانادا در فوریه 2000 میلادی در شهر تورنتو تأسیس کردند.

این مرکز به منظور بزرگداشت اعیاد مذهبی و همچنین ایام شهادت جهت معرفی هرچه بیشتر فرهنگ، تاریخ و ارزش‌ های اسلامی، براساس تعلیمات قرآن و عترت(علیهم السلام) در طول سال مراسم بزرگداشت برگزار می ‌کند.

 


منبع:شبستان



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین