عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
دولت موعود...
حکومت حضرت مهدی (ع) وارث جهانی است که در آن ستمگران با به جنگ با بشریت پرداخته و انسان هایی که از حکومت های دیگر ناامید شده به حکومتی که وعده های خویش را محقق می سازد پناه می آورند.
عقیق: یکی از پرسش هایی که ذهن بیشتر انسان ها را به خود مشغول کرده، آن است که امام زمان(ع) چگونه نظام های سیاسی گوناگون را که دارای افکار و توانایی های مختلفی هستند، از میان برمی دارد و نظام واحد جهانی تشکیل می دهد؟

سیستم و برنامه حکومتی آن حضرت(عج) چگونه است که در آن ظلم و ستمی در جهان نخواهد بود؛ فسادی صورت نمی گیرد و گرسنه ای یافت نمی شود؟

 

قضاوت

امام صادق (ع) می فرمایند: «پس از ظهور حضرت مهدی (ع) خداوند بادی می فرستد تا در هر سرزمینی ندا کند، این مهدی است که به روش داوود و سلیمان قضاوت می کند و بر حکم خود گواهی نمی طلبد.»

 

امام باقر (ع) می فرمایند: «حضرت قائم (عج) احکام و قضاوت هایی دارد که حتی برخی از یاران و کسانی که در رکابش شمشیرها زده اند به آن احکام اعتراض می کنند و آن قضاوت حضرت آدم است و حضرت نیز گردن معترضان را می زند سپس به روش دیگری قضاوت می کند که قضاوت داوود است ولی گروه دیگری از یارانش اعتراض می کنند و حضرت گردن آنان را نیز می زند. برای بار سوم حضرت (ع) به شیوه ابراهیم (ع) قضاوت می کند و باز هم گروهی از یارانش که در رکابش شمشیر زده اند اعتراض می کنند و حضرت آنان را نیز اعدام می کند، آنگاه امام زمان (عج) به روش حضرت رسول (ص) رفتار می کند دیگر کسی بر حضرت اعتراض نمی کند.»

 

سازمان های بزرگ و باعظمت با نام و نشان های گوناگون و اساسنامه های پرزرق و برق که از حمایت محرومان و حقوق بشر سخن می گویند در بین بشریت چنان رفتار کرده اند که گویی جز دشمنی با بشریت کار دیگری ندارند.

سرانجام حکومت حضرت مهدی (ع) وارث جهانی است که در آن ستمگران با همه توان به جنگ و نبرد با بشریت پرداخته تعداد بسیاری از انسان ها را کشته اند و آنان که زنده مانده اند نیز از حکومت های دیگر ناامید شده به حکومتی که وعده های خویش را محقق می سازد پناه می آورند و این حکومت همان حکومت مهدی (عج) آل محمد (ص) است.

 

امام باقر (ع) می فرمایند: «حکومت و دولت ما آخرین دولت است و هیچ حزب، گروه و خاندانی نمی ماند که دارای حکومت باشد مگر این که پیش از ما حکومتشان بر روی کار می آید و این برای آن است که اگر روش و سیاست حکومت ما را دیدند نگویند ما هم اگر زمامدار امور می شدیم این چنین رفتار می کردیم و این معنای سخن خداوند است که فرمود: «و عاقبت کار از آن پرهیزگاران است.»

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین