عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰
گفت و گوی تفصیلی عقیق با حاج حسین سازور در آستانه ماه محرم/بخش اول
این آقایانی که به دستگاه امام حسین(ع) ایراد می‌گیرند خودشان دارای این اشکال هستند. شما فرعیات اسلام را آن‌قدر در چشم مردم بزرگ کردید که مردم از اصول بازماندند و این خیانت بزرگی است.
عقیق: این روز ها شهر در تب و تاب ورود به یک میهمانی بزرگ است. بیرق ها و سیاهی ها خبر از نزدیک شدن به ماه عزای سالار شهیدان می دهند. حسینیه موج الحسین(ع) سال هاست یکی از اصلی ترین پایگاه های اجتماعات عزاداران حسینی است . در آستانه ماه محرم در این حسینیه پای صحبت های حاج حسین سازور مداح و ذاکر اهل بیت(ع) نشستیم . کسی که هیئتی ها او را به پیش رو بودن در مسائل روز می شناسند. خودش در این باره می گوید: ما را که از ابتدا به عنوان یک مداح انقلابی می‌شناسند که به هنگام هر اتفاق و مناسبت در مشکلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، موضع‌گیری می‌کنیم ولی وقتی کسی که انتظار چنین موضع‌گیری هم از او نیست اظهارنظر خوبی راجع به انقلاب انجام می‌دهد، بازخورد خوبی در جامعه از خود به جای می‌گذارد.

از شرایط و نیاز های امروز هیئت ها تا افطاری هرساله موج الحسین(ع) نتیجه گفت و گوی تفصیلی عقیق با حاج حسین سازور است.

 *معمولا در ایام ماه محرم جریان هایی با عنوان "آسیب شناسی " هجمه هایی را به هیئات و مداحان اهل بیت(ع) وارد می کنند ، از نظر شما در مقابل این جریان ها چه موضعی باید داشت؟

معمولاً گفته می‌شود "از کوزه همان برون تراود که در اوست"؛ هرکه آسیب دارد به زبان می‌آورد. ما هم آسیب داریم ولی آسیب بنده به دستگاه سیدالشهداء(ع) ربطی ندارد. ضمناً اگر من آسیب هم داشته باشم آسیب شخصی خودم را بیان می‌کنم. اما سوال این است که چرا نوعاً برخی آسیب خودشان را نمی‌بینند؟! مگر می‌شود کسی آسیبی که خودش دارد را نبیند ولی بیاید آسیب دستگاه امام حسین(ع) را ببیند، این اصلاً عاقلانه نیست.

این آدم‌هایی که می‌آیند و فریاد می‌زنند آسیب آسیب! این‌ها خودشان از همه‌اشکالات و اشتباهات منزه هستند و هیچ اشکالی ندارند؟!

یک وقت کسی می‌خواهد راجع به دستگاه حضرت سیدالشهداء معرفت به خرج دهد یک مقوله دیگری است. اما چرا می‌گویند آسیب! به جای این هجمه‌پراکنی‌های غیراصولی بیایید معرفت دستگاه حضرت سیدالشهداء(ع) را بیان کنید. وقتی شما معرفت را بیان می‌کنید اصلاً آسیب نمود ندارد.

حضرت آقا یک وقتی در میان فرمایشاتشان به این نکته اشاره کردند که شعرهایتان شعرهایی باشد که معارف مستمع را بالا ببرد. وقتی شما شعری خوانده‌اید که مستمع معرفتش بالا رفت اصلاً آسیب نمی‌تواند خودش را به این برساند.

**برخی فریاد می‌زنند" آسیب"  تا خودشان مطرح شوند

الان که به ایام محرم نزدیک می‌شویم متأسفانه بسیاری دست به کار می‌شوند اول برای مطرح شدن! یک عده برای اینکه بگویند ما خیلی می‌فهمیم و حرف برای گفتن داریم پا به این مسیر به اصطلاح "آسیب‌شناسی" می‌گذارند. یک عده‌ای در این میان نسبت به مسائل مطرح‌شده ناآگاه هستند. که اگر برای این‌ها روشنگری مناسبی انجام شود مطمئن باشید به اشتباه خودشان اعتراف خواهند کرد.

به نظرشما محرم خیر است یا شرّ؟! قطعاً خیر است. شما اگر بنا شد که کربلا بروید، کربلا را توصیف می‌کنید و یا ده اشکال در مسیر کربلا را؟! بدون شک کربلا را توصیف می‌کنید؛ زیرا در این عظمت و شوکت، مطرح کردن چند اشکال، جایی ندارد. شما وقتی به محرم می رسید، این عظمت و خیر کثیر نامحدود را نگاه کنید که خداوند در این ماه قرار داده است. چرا که سوره حمد هم از اهدناالصراط المستقیم آغاز و به غیرالمغضوب علیهم والضالین ختم می‌شود. یعنی به عبارتی اول آن عظمت‌ها و نیکی‌ها را بیان و چشم‌ها را به افق معطوف می‌کند.

آن‌که به صراط مستقیم هدایت شده او قطعاً از خطرات آگاهی دارد؛ او می فهمد. او که به صراط مستقیم هدایت شده، خطرشناس است. اگر کسی ادعا کرده که به صراط مستقیم امام حسین(ع) هدایت شده بیاید و آسیب شناسی کند.

*با توجه به اهتمام حضرت آقا به قشر مداحان و توصیه‌هایی را که به ذاکرین اهل‌بیت پیرامون هیئت‌داری و نوع مداحی‌ها دارند، به نظرشما برای پیاده‌کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در هیئت‌های مذهبی کشور باید چه اقداماتی انجام شود؟

حضرت‌آقا می‌فرمایند آن حرف‌ها و توصیه‌هایی را که باید اعلام می‌شد، انجام داده‌ایم؛ به واقع "در خانه اگر کس است یک حرف بس است". هرکسی که می خواست این موضوعات را متوجه شود بارها بر آن تأکید شده است. مگر کسی می‌تواند هیئت‌دار باشد و بگوید این مفاهیم و معارف را درک نکرده است. الان خیلی از هیئت‌ها مخصوصاً بعد از فتنه 88 خودشان را با مسائل روز تطبیق می‌دهند. برای اینکه آن فتنه در بسیاری آگاهی ایجاد کرد.

**هیئت‌ها فعالانه در میادین مختلف، حضور دارند

آن مطالبی که حضرت‌آقا فرمودند راجع به هیئت‌ها؛ هرچه زمان می‌گذرد این واقعیت طلوع بیشتری می‌کند و همه‌گیر می‌شود. لذا بسیاری از هیئت‌ها در همه مسائل موضع‌گیری‌های به روزی دارند. نسبت به مسائل کلان جامعه خودشان را دخیل می‌دانند. الان وقتی شهدا را می‌آورند به میدان می‌آیند. همین حاجیان جان باخته در منا را آوردند چه فعالانه حضور پیدا کردند. مسائل هسته‌ای پیش می‌آید این هیئت‌ها هستند که وارد کار می‌شوند. یک مسئله سیاسی مهم پیش می‌آید که باید موضع‌گیری در پی داشته باشد این ها موضع‌گیری می‌کنند.

*یعنی معتقدید هیئت هات باید در باره مسائل روز جامعه موضع داشته باشند؟

بله ، سخن حضرت‌آقا هم همین است که می‌فرمایند هیئت باید با مسائل روز راه بیاید. ولی چرا یک عده‌ای نمی‌خواهند هیئت در این مسیر قرار گیرد و رو به جلو حرکت کند؟! این عده از آمریکا نیامده‌اند. این عده همین جا و کنار دست حضرت‌آقا هم هستند. بسیاری در زمره هم لباسی‌های حضرت‌آقا قرار دارند. این عده نمی‌خواهند ما در مسایل روز موضع داشته باشیم! برای اینکه آن‌ها اعتقاد دارند هیئت و مداح صلاحیت این کار را ندارد. و حال آنکه دستگاه امام حسین(ع)  همین آقایی را که این نوع نظریات را ارائه می‌دهد و در واقع هجمه درست می‌کند به این جایگاه رسانده است.

واقعاً تأسف می‌خورم به این کسانی که هیئت‌ها و مداحان را زیر سوال می‌برند؛ بنده اصلاً اعتقاد ندارم همه ما معصومیم اما چرا معرفت به خرج نمی‌دهید. چرا برای ادعای فضل کردن رو به انکار می‌آورید؟! اعتراف کنید که نمی‌فهمید! مگر همه واقعه کربلا را همه فهمیدند. اصلاً چه کسی فهمیده! یک نفر را بیاورید جلوی من که ادعا کند همه کربلا را فهمیدم. یا یک کسی پیدا شود و بگوید من در کربلا توانستم یک ایراد بگیرم.


واقعاً همه کجی‌ها، وارونه‌ها و اشتباهات در دستگاه امام حسین(ع) اصلاح می‌شود. یک وقت فردی با مطلبی که شاخص دین است همچون نماز، توجه مردم را به خود جلب می‌کندکه مردم بگویند تمام اسلام نماز است و بس! یعنی به گونه‌ای این تبلیغ را انجام می‌دهند که گویی با نماز، همه به اکمال دین می‌رسند. این به واقع اشتباه محض است!

این آقایانی که به دستگاه امام حسین(ع) ایراد می‌گیرند خودشان دارای این اشکال هستند. شما فرعیات اسلام را آن‌قدر در چشم مردم بزرگ کردید که مردم از اصول بازماندند و این خیانت بزرگی است. مگر نماز اسلام را نجات داده است. با صراحت می‌گویم نماز وسیله ای قرار گرفت که اسلام تجلی پیدا کند. نگویید امام حسین(ع) برای نماز کشته شد. امام حسین(ع) اصل است و نماز فرع! هیچ‌گاه اصل برای فرع کشته نمی‌شود.

آن آقایانی که فقط و فقط تبلیغ نماز می‌کنند مردم ما را یک طوری بار آوردند و این فرهنگ سازی را انجام داده‌اند که وقتی از مکه بازمی‌گردد حجش شده تعریف نماز وهابی‌ها و یا تقلید اذان وهابیت! چرا به جای تقلید از سبک قاریان وهابی نیامدید اصل دین را در چشم مردم جلوه دهید؛ شما وقتی امام حسین(ع) را برای مردم تبیین کنید همه صفات نیک برجسته می‌شود. زیرا امام حسین(ع) یعنی معنای واقعی نماز، روزه، استقامت، شجاعت، مبارزه، زهد، ساده زیستی، حفظ بیت المال و هزاران ویژگی منحصر به فرد دیگر. همین‌هایی که سر مبارک حضرت سیدالشهداء را بریدند به کشته‌های خودشان نماز خواندند و حقیقت نماز را در بیابان‌ها رها کردند. این حقیقت و اصل را نمی توان انکار کرد!

**اگر سیدالشهداء(ع) نباشد میلیاردها رکعت نماز، ارزشی ندارد

ما در هیئت‌ها و مجامع مذهبی که تریبون در دست داریم باید چه فرهنگی و چه اصلی را تبلیغ کنیم؟! باید آن چیزی را تبلیغ کنیم و برای آن عظمتی خرج شویم که نماز در دل آن است. اگر سیدالشهداء(ع) نباشد میلیاردها رکعت ارزشی ندارد. آنهایی که امام حسین(ع) را در کربلا یاری نکردند مگر رفتند شراب خوردند! همه رفتند دور کعبه طواف کردند و نماز خواندند.

کسانی بودند که به ندای "هل من ناصر ینصرنی" حضرت سیدالشهداء(ع) اعتنا نکردند و نماز جماعت برپا کردند؛ آن‌هایی که نماز را تبلیغ کردند و از امام حسین(ع) حرفی به میان نیاوردند می‌دانید به چه نتیجه‌ای رسید؟! نتیجه این شد که نماز جمعه‌ای که در دانشگاه تهران در زمان فتنه اقامه شد که دختر و پسر عیّاش با کفش کنار همدیگر دست در دست هم گذاشتند و نماز جمعه خواندند و همین‌ها آمدند شعار دادند "مرگ بر اصل ولایت فقیه".

**نمازجماعت می‌خوانند و حرف ولایت را قضا می‌کنند

اصل ولایت فقیه کیست؟ امام زمان(عج) که همان حقیقت نماز است. چون شما از اصل بازماندید و به فرع رو کردید و فرع را جای اصل به مردم معرفی کردید و نتیجه این شد. البته آن سو هم کسانی هستند که در مقابل این نفرات و این هجمه‌ها ایستادگی و مقاومت کردند. کسانی که امام‌حسینی هستند و او را پذیرفتند و شناختند و فریب نماز بعد از امام حسین(ع) را نخوردند؛ آن دسته از کسانی که فرمایش حضرت آقا را شنیدند و گفتند سخن حضرت آقا امروز از نمازخواندن برای ما واجب‌تر است. نماز را می‌توانیم ساعتی دیگر هم اقامه کنیم ولی اگر سخن رهبری را گوش نکردیم و حرف آقا قضا شد چه باید بکنیم؟ الان کربلا قضا شد. هرکس می‌توانست برود و نرفت الان می‌تواند قضای آن را به جای بیاورد؟! در خصوص جنگ تحمیلی حضرت امام(ره) فرمودند: "جنگ در رأس امور است". هرکس جبهه نرفت تا دفاع کند الان می‌تواند قضای آن را به جا بیاورد؛ قضا ندارد!

یادم هست زمان جنگ از یک راننده کامیون پرسیدند که چرا می روی جنگ؟ گفت نماز نیست که قضا داشته باشد. قضای نماز را می‌توانی به‌جا بیاوری اما دفاع از ولایت را نمی‌توانی به جا بیاوری!

**فریاد آقا را شنیدند و روبرگرداندند

هر چیزی وقت دارد! اینکه حضرت‌آقا می‌فرمایند خواص به موقع عمل کنند. خیلی از این آقایانی که به هیئت، مداح، مستمع و شعر و بقیه موارد دستگاه امام حسین(ع) خرده می‌گیرند و همواره زیر سوال می‌برند و جزء خواص هم بودند خیلی صریح می‌گویم با فریاد آقا روی خودشان را برگرداندند. فریاد آقا را گوش ندادند و الان می‌روند تبلیغ نماز می‌کنند.

در بیان مقام ولایت، روایت داریم که فرمودند: "مقام ولایت اگر تو را در هنگام نماز صدا زد باید نمازت را بشکنی و جواب او را بدهی"؛ اگر نماز را ادامه بدهی معصیت کرده‌ای! چرا دین را وارونه و اشتباه تبلیغ می‌کنید و به مردم می آموزید. دستگاه امام حسین(ع) آن‌قدر دقیق است که واقعاً یک نفر بی نماز در دستگاه امام حسین(ع) نمی‌شناسم.

**خواستید حواس مردم را از اصل دین پَرت کنید

چه طوری شما جرأت می‌کنید بگویید تا نیمه‌های شب سینه می‌زنند و نماز صبح نمی‌خوانند؛ خواستید حواس مردم را از اصل دین پَرت کنید؛ مردم را با عبادت‌های بزرگ سرگرم کردید! روایت داریم که پیامبر اسلام فرمودند: برای شیطان همین کفایت است که یک بنده‌ای را از عبادتی به عبادت دیگر منتقل کند و او حقیقتاً با این کار به مقصود و مزد خودش دست یافته است.  یعنی این که از یک عبادت اعظم بنده را به یک عبادت بزرگ منتقل کرده است. شیطان می‌گوید برای من کفایت می‌کند و برای من بس است. یک بنده را از دستگاه سیدالشهداء منحرف می‌کند و می‌گوید نماز بخوان! لذا بسیاری در این ایام می‌گویند این همه برای دستگاه سیدالشهداء خرج می‌کنند و غذا می‌دهند چرا به این همه محرومین توجه نمی‌کنند. این انحراف است! آن فقیر و مستمند از دستگاه امام حسین(ع) سیراب می‌شود. وقتی کسی فریب این حرف‌ها و جریانات را خورد فردا چیز دیگری در کنار او قرار می دهند از آن هم باز می‌ماند. این روشنگری‌هایی است که در دستگاه سیدالشهداء  وجود دارد.


*به نظر شما اصلی‌ترین شعار محرم امسال با توجه به اتفاقات جهان اسلام، شرایط‌کنونی و فاجعه منا چیست؟

به نظرم می‌رسد بهترین مطلبی که باید ما بر روی آن امسال کار کنیم "استقامت با قدرت" است. استقامت همراه با قدرت در مبارزه با دنیای کفر؛ این همان صلابتی است که حضرت آقا چند روز گذشته در واکنش به جنایات عربستان فرمودند: تاکنون خویشتن‌داری کرده‌ایم و از این پس عکس‌العمل ما خشن خواهد بود. باید این نوع موضع‌گیری صریح و شجاعانه جزء دکترین جلسات هیئت ما قرار گیرد. چرا که دستگاه امام حسین(ع) مملوء از مبارزه است. امام حسین(ع) در کربلا هم نماز خوانده و هم روزه بوده است؛ می‌دانید که روایت داریم حضرت روز عاشورا روزه بوده‌اند و با زبان روزه حضرت سیدالشهداء(ع) به شهادت رسیده‌اند.

**باید همه ابعاد وجودی امام حسین(ع) را بپذیریم

امام بزرگوار ما در کربلا هم انفاق کرده، هم شب زنده‌داری، هم دعا و قرآن خوانده و هم شمشیر زده است. هم خطبه‌خوانده، هم سینه‌زده و هم برای ذریه گرامش هیئت به پا کرده است. هیئتی که همه چیز در آن وجود دارد. اگر کسی می‌خواهد امام حسین(علیه السلام) را بپذیرد باید همه امام حسین(علیه السلام) را بپذیرد. اگر یک بخش امام حسین را بپذیریم و مابقی را رها کنیم خود حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) قبول نمی‌کند. به‌خاطر اینکه امام حسین(ع) انسان کامل است. اگر همه ابعاد وجودی حضرت سیدالشهداء(ع) را پذیرفتیم ما صراط مستقیم را داریم طی می‌کنیم. وگر نه امام حسین(ع) را به عنوان انسان کامل قبول نکردیم.

  *شما در موج‌الحسین به یکسری قواعدی پایبند هستید که در نوع هیئت‌داری می تواند به عنوان الگو محسوب ‌شود. اهمیت به تلاوت قرآن، اهمیت به منبر که خود شما به عنوان مستمع پای منبر می نشینید ، روضه‌خوانی سنتی و نظم جلسه.  علت اهمیت دادن به این مسائل چیست و چه اثراتی دارد؟

این‌ موارد جزء دستگاه امام‌حسین(ع) است و اگر کسی انجام ندهد یا چشمش را بسته و یا غافل است. چرا که احترام به مستمع و منظم برگزار کردن جلسه امام حسین(ع) جزئی از کار نوکر به حساب می‌آید. من چطور نام خودم را می‌گذارم نوکر امام حسین(علیه السلام) در صورتی که تنها به مداحی کردن اهمیت می‌دهم؟ نوکری یعنی هرکاری در توان داشته باشید به شایسته‌ترین شکل انجام دهید. اگر دیگران در این راستا شایسته‌ترین عملکرد را به منصه ظهور برسانند جلوتر از شما حرکت‌کرده‌اند و توفیق نصییبشان شده و شما باید به حال آن‌ها غبطه بخورید.


محرم93 در موج الحسین

**من فقط وقت نمی‌گذارم برای شعر و خواندن!

اگر طرف مقابل کم‌کاری کرد شما در کنار او قرار بگیرید و کمک کنید کار بهتر و شایسته‌تر انجام شود. این کارها جزء دستگاه امام حسین(ع) است. یعنی من یک بخشی از وقت و کارم به همین کارها می‌رسد. من فقط برای شعر و خواندن وقت نمی‌گذارم.  من از ابتدا و تا انتهای جلسه در همه شرایط، همه کارها و اقدامات باید حضور فعال داشته باشم.

*شما هر سال در حسینیه موج‌الحسین(ع) یک مراسم افطاری برگزار می‌کنید و از همه طیف‌های ذاکرین اهل‌بیت(ع) دعوت می کنید . ضیافت امسال هم بازخوردهای بسیار مثبت و خوبی  در جامعه هیئات داشت.  ارزیابی شما از ثمرات این جلسه چیست ؟

من ثمرات آن را در دو چیز می‌دانم؛ یکی تألیف قلوب. یعنی برخی اوقات کدورت‌ها و کینه‌هایی که به‌وجود می‌آید و به واسطه این نوع گردهمایی‌ها از بین می‌رود. امکان دارد برخی از آقایان فکری راجع به بنده داشته باشند وقتی این جلسه برگزار می‌شود به این نتیجه می‌رسند که دچار اشتباه شده‌اند. البته این‌ مطالب را خودشان به من گفتند! یعنی به عبارت بهتر بسیاری از حرف‌ و حدیث‌هایی که رنگ واقعیت ندارد از بین می‌رود.


**دل‌ها و زبان‌ها برای یک موضع‌گیری مشترک به انسجام رسید

دومین ثمره آن که خیلی مهم است به واسطه این جلسه، دل‌ها و زبان‌ها یکی می‌شود و همه در موضع‌گیری به نقطه اشتراک می‌رسند و حقیقتاً به یک انسجام قابل اتکایی دست پیدا می‌کنند. به واقع این ضیافت موجبات رفع بسیاری از ابهامات را فراهم می‌آورد.

**همه در اعتلای انقلاب، صریح شدند

امسال چند نفر از میهمانان بزرگواری که تشریف آورده بودند از قبل با آن‌ها آشنایی داشتم و حتی از موضع‌گیری‌های مثبتی که در جهت اعتلای انقلاب داشتند نیز اطلاع داشتم. ولی بعد از جلسه ما خیلی قوی‌تر، محکم‌تر، منسجم‌تر و صریح‌تر بیان مواضع دارند. یعنی در دفاع از انقلاب، شهدا، ولایت فقیه و حفظ و ارتقاء آرمان‌های ارزشمند اسلام پیش‌روی زیادی داشتند؛ در حقیقت آن‌ها از ما جلوتر حرکت کردند.

ما را که از ابتدا به عنوان یک مداح انقلابی می‌شناسند که به هنگام هر اتفاق و مناسبت در مشکلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، موضع‌گیری می‌کنیم ولی وقتی کسی که انتظار چنین موضع‌گیری هم از او نیست اظهارنظر خوبی راجع به انقلاب انجام می‌دهد، بازخورد خوبی در جامعه از خود به جای می‌گذارد.

ادامه دارد...

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
3
4
آفرين احسنت حسين آقا
خدامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
2
6
اگر مداحان جایگاه خودشان را بدانند ودر کاری که در تخصصانها نیست وارد نشوند شاید مقداری از هجمه به دستگاه امام حسین کم بشود
احسان از مشهدالرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
8
سلام
یک سوال
کدام عالم ربانی و یا مرد روشن ضمیری را دیدید در وصیت خود دلخوش به نماز و یا روزه و اعمال عبادی خود داشته باشد و به آن افتخار کند
اما بیشتر آنها به انچه امید بسته بودند و می بندند گریه بر سید الشهدا علیه السلام است وبس
تازه مگذ نه اینکه نماز اول وقت خواندن متحب است و نه واجب
یک سوال فنی تر
آقایان بفرمایند اقامه عزای سید الشهدا واجب است و یا مستحب ؟
به حکم اعاظم شیعه واجب است ، حالا بین واجب و مستحب حق تقدم با کدام است؟؟
یاعلی
اللهم عجل فرجه
پاسخ ها
خار ذلیل
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
خب حاج حسین هم حرف تورو میزنه میگه به هیئتی ها گیر ندید چرا تا نیمه شب سینه زنی میکنید

حاج حسین میگه به کسی ربطی نداره با خودمون رو میزنیم
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
8
5
من میگم بدون حضرت آقای خامنه ای میلیاردها رکعت نماز، ارزشی ندارد.
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
7
1
سلام علیکم

یک سوال از شما و علاقه بندان به اهل بیت علیهم السلام داشتم ممنون میشم جواب اینحقیر رو در همینجا اعلام کنید

موج الحسین یعنی چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
یعنی موج حسین ع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
در جواب دوست


یعنی اینکه شما دنبال قاتل بروسلی هستی
برو دنبال امام حسین باش نه این بازیها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
يعني غرق درامواج محبت حسيني ان شاالله
م م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
2
3
با تشکر از عقيق ،خدا نگهدارت باشه حاج حسين سازور ما که خيلي ازشما الگو گرفتيم ان شالله ساليان سال زنده باشي براي دستگاه امام حسين نوکری کنی،ما که خيلي دوست داريم خدا عمر با عزت بهت بده ان شالله
م م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
2
2
با تشکر از عقيق ،خدا نگهدارت باشه حاج حسين سازور ما که خيلي ازشما الگو گرفتيم ان شالله ساليان سال زنده باشي براي دستگاه امام حسين نوکری کنی،ما که خيلي دوست داريم خدا عمر با عزت بهت بده ان شالله
خدامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
6
0
در جواب احسان از مشهدالرضا یک سوال فنی تر بگو ببینم به نظر شما که مرجع تقلید تشریف دارید امام زمان نماز اول وقت میخواند یا آخر وقت .یک سوال فنی تر به نظرت برای نماز اول وقت خواندن امام حسین چند نفر از یاران امام حسین تیر خوردند به نظر شما این حدیث پیغمبر را باید کجا عملی کنیم
يَا عَلَى : إِذَا رَأَيْتَ النَّاسَ يَشْتَغِلُونَ بالفَضائِل فَاشْتَغَل أَنْتَ بِاالفَرائِض ، اگر دیدی مردم به مستحبات می پردازند اول شما به واجباتت بپرداز. پون قیامت گیر به ترک واجبات وانجام محرمات میدن

اصل در چاه وفرع ما اصل گردید.
پاسخ ها
احسان از مشهدالرضا
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
سلام
شما اول جواب سوال مرا بده
عزیزم بنده منکر نماز اول وقت و برکات آن نیستم
من بین اقامه عزا و اقامه عزای سیدالشهدا مقایسه کردم
قطعا بهتر است طوری برنامه ریزی شود تا همه مجالس عزاداری طوری شروع و خاتمه یابد(البته ختم مجلس دست من و شما نیست بلکه دست صاحب مجلسه ) که نماز اول وقت اقامه شود
بلکه منظور من این بود که اگر حالا با توجه به حال مستمع مجلس کمی طول کشید نپریم وسط بگیم آی نماز آی نماز
بدانیم بسیاری از افراد را همین شورها و روضه ها متحول کرده و قدردان این مجالس باشیم
بعد من با امام زمان ملاقات ندارم و نمی دانم اگر ایشان هم در مجلس روضه باشند و آن مجلس طول بکشد حضرتش چطور برخورد می کنند
ولی این را خوب می دانم که فرمود صبح و شام (یعمی تمامی ایام سال اعم از جشن و عزا) در عزای جدم اشک می ریزم و اگر اشک چشمم خشک شد خون گریه می کنم
وصی علما را هم برای من دلیل بیاورید پس چرا به نماز خود دلخوشی و امیدی ندارند و امیدشان به اشک بر روضه و عزای سیدالشهداست
بعد هم شما جواب ندادید که اقامه عزا مستحب است و یا واجب؟
یاعلی
اللهم عجل فرجه
یاعلی
اللهم عجل فرجه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
اتفاقا شما اصل و فرع رو قاطی کردی آقای/خانم خدامی
نماز فرع دین است. تازه نماز اول وقت مستحب است.
اصل دین چیز دیگری است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
10
3
برادر بزگوار آقای سازور چرا میثم مطیعی رو افطاری دعوت نکردی؟؟؟؟
بعد میگی دل ها یکی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
دعوت بوده ولی نیومده
مسافر چگونه روزه می گیرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
1
1
سلام علیکم
با احترام به تمامی نوکران و ذاکران با اخلاص و با ولایت
عرض می کنم متاسفانه در کشور ما در دو رشته سخن گفتن تخصص نمی خواهد یکی در پزشکی ودیگری در دین
بنده و شما و به عبارتی ما بارها وبارها مشاهده کردیم که تا فردی اظهار بیماری ویا کسالتی می کند مثلا سردرد دارد انواع داروهای شیمیایی و گیاهی را برایش تجویز می کنیم از خوردن استامینوفن گرفته تا جوشاندن دم نوش های گیاهی
در باب دین هم همینطور است همه کارشناس دین می شویم
امام حسین علیه السلام در کربلا مسافر بودند چگونه روزه گرفتند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
روزه امام حسین یک تعبیر کنایی با معناست از این جهت که از 7 محرم بعد از بسته شدن آب به خیام حسینی امام حسین سهمیه اندک آب و غذاشون رو به اطفال می دادند، لذا حضرت سه روز نه آب نخوردند و نه غذا. یعنی روزه واقعی رو امام حسین و اصحابشون گرفتند .
سید محمود رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
2
0
سلام. از سایت عقیق انتظارات زیادی داشتم که مطالب انتقادی را هم نسبت به این موضوع درج نمایند. متاسفم که درج نکردید.
گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
2
0
سلام علیکم
جناب آقای سازور خود مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی فرمودند: آسیب ها باید شناخته شود و از بین برود
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
2
1
سلام برای شما متأسف هستم هرچی برای شما و سایتتون خوب نیست جواب نمی دید؟

چرا مذهبی ها رو با این اسمها مسخره و تحقیر می کنید موج الحسین یعنی موج حسین ما دنبال اسمهای با معنی هستیم نه قاتل بروسلی
همین طوری احساسی که نمیشه اسم هیئت گذاشت حاج منصور گفته موج الحسین بابا یه نفر از حاج منصور حفظه الله بپرسه که مثل خیر کثیر می مونن در باب نوکری اهل بیت علیهم السلام
این و بدونید ما مذهبی ها با افراط و تفریط ضربه می خوریم
من یک سوال ساده از همه علاقه مندان پرسیدم از حاج حسین هم بپرسید موج الحسین رو از کدوم مرجع و عالمی پرسیدن از کدوم روایت و حدیث و ... استخراج کردن
از یک فیلم که نمیشه اسم هیئت گذاشت دین ما و مذهب ما برای همه چیز عقلانی جواب داره
چرا هیچ کسی قبول نمیکنه این اسم در شأن هیئت نیست

با اینکه می دونم مثل گذشته این مطالب در سایت درج نمیشه

شما و خودم رو به تقوای الهی و شناخت معرفت این خانواده که سرچشمه وحی و معدن علم و پناه گاه همه خلایق سفارش می کنم

التماس دعا
خدامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
3
0
س)در ظهر عاشورا عزاداران برای شور و اظهار حزن، آماده می‌شوند و از طرفی وقت نماز ظهر می‌شود؛ وظیفه مؤمنین چیست؟

ج) در این موارد باید جمع بین اغراض و کسب فضائل نمود؛ هم برنامه‌ای را که به صورت عزاداری برای حضرت سید الشهداء علیه‌السلام انجام می‌شود، انجام دهید و هم نماز ظهر را در اول وقت بجا آورید. نظر ایت الله صافی
نماز واجب وگریه بر سید الشهدا مستحب موکد
پاسخ ها
احسان از مشهدالرضا
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
سلام
عزیزم نماز که واجبه حرفی نیست
اما نماز اول وقت مستحب است
قاطی نفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
عزاداری بر امام حسین واجب و نماز اول وقت مستحب! لطفا بی مغلطه صحبت کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
1
2
حاج حسين كارش درسته
مشتي و خاكي و با اخلاق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
1
0
اقای سازور چرا جواد مقدم رو دعوت نکردی افطاری
دوکوهه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
0
0
هل الدین إلاالحب...
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
2
0
امام حسین علیه السلام در کربلا مسافر بودند چگونه روزه گرفتند؟
saba
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
3
0
با سلام خدمت دوستان يك عرض داشتم آنهم اين بود كه عزاداران هيات موج الحسين وقتي تا ساعت 1:30 دقيقه بامداد مشغول عزاداري و سينه زني هستند چطور نماز صبح ميخوانند و آيا براي يك مستحب (عزاداري) يك واجب دين (نماز) بايد لطمه بخورد ضمن اينكه بعضي از سخنرانان سالهاي قبل هيات موج الحسين (حجت الاسلام ثمري) به ساعت پاياني مجلس تذكراتي داشته اند كه بجاي گوش كردن به فرمايش ايشان نامبرده را ديگر به هيات موج جهت سخنراني دعوت نكرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
کار درستو آقای سازور کردند
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
2
0
چرا مذهبی ها رو با این اسمها مسخره و تحقیر می کنید موج الحسین یعنی موج حسین ما دنبال اسمهای با معنی هستیم نه قاتل بروسلی
همین طوری احساسی که نمیشه اسم هیئت گذاشت حاج منصور گفته موج الحسین بابا یه نفر از حاج منصور حفظه الله بپرسه که مثل خیر کثیر می مونن در باب نوکری اهل بیت علیهم السلام
این و بدونید ما مذهبی ها با افراط و تفریط ضربه می خوریم
من یک سوال ساده از همه علاقه مندان پرسیدم از حاج حسین هم بپرسید موج الحسین رو از کدوم مرجع و عالمی پرسیدن از کدوم روایت و حدیث و ... استخراج کردن
از یک فیلم که نمیشه اسم هیئت گذاشت دین ما و مذهب ما برای همه چیز عقلانی جواب داره
چرا هیچ کسی قبول نمیکنه این اسم در شأن هیئت نیست

با اینکه می دونم مثل گذشته این مطالب در سایت درج نمیشه

شما و خودم رو به تقوای الهی و شناخت معرفت این خانواده که سرچشمه وحی و معدن علم و پناه گاه همه خلایق سفارش می کنم

التماس دعا
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین