عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
مسلمانان آلمان با دعوت از همسایگان غیر مسلمان به مساجد خود برای آشنایی نزدیک با دین آسمانی اسلام، امیدوارند بتوانند چهره واقعی اسلام را ترویج داده و تعصباتی که رسانه ها به وجود آورده را از بین ببرند.
عقیق:شورای همکاری مسلمانان در کلن اعلام کرد که مراسم گشایش درهای مسجد در آلمان بر جوانان مسلمان این کشور متمرکز شده و داستانهای موفقیت آمیز آنها را مورد تأکید قرار داده است.

این شورا اخیرا انجمن جوانان مسلمان خود را راه اندازی کرده تا در امور جوانان مسلمان بیش از گذشته سهیم باشد.

درجریان مراسم گشایش درهای مساجد که در سرتاسر این کشور برگزار شده بود، هزارن نفر از غیر مسلمانان آلمان از مساجد در شهرهای مختلف دیدن کردند.

شورای هماهنگی مسلمانان آلمان به عنوان محفلی که چهار سازمان بزرگ اسلامی را در این کشور گردهم آورده، ابراز امیدواری کرده است که روز گشایش درهای مساجد بتواند ابعاد مختلف جامعه مسلمانان را به جامعه گسترده آلمان معرفی کند. این مراسم همچنین در مساجد مختلف شهرهای آلمان دربرگیرنده جلسات پرسش و پاسخ بود.

شورای همکاری مسلمانان به عنوان یک سازمان پوششی اسلامی از تعدادی از سازمانهای اسلامی چون اتحادیه ترکی- اسلامی امور دینی، اتحادیه مراکز فرهنگی اسلامی، شورای اسلامی و شورای مرکزی مسلمانان تشکیل شده است. این سازمان پوششی که فعالیتهای سازمانهای اسلامی دیگر را هماهنگ و متحد می کند سالانه رویدادهای مختلفی را برای از بین بردن باورهای نادرست درباره اسلام برگزار می کند.

شورای مرکزی مسلمانان آلمان اعلام کرد که هرساله انتظار می رود بیش از یکصد هزار بازدید کننده از مساجد آلمان که تعداد آنها از یکهزار مسجد متجاوز است، دیدن کنند.

رویداد امسال همزمان با موج مهاجرت، پناهجویان سوری و لحن تند راست گرایان برگزار شد. از زمان شکل گیری موج مهاجرت در اروپا سطح اسلام هراسی و حملات ناشی از اسلام هراسی افزایش یافته است. تاکنون در شهرهای مختلف آلمان تظاهراتهای ضد اسلامی در مخالفت با مهاجرت مسلمانان به این کشور برگزار شده است.

آلمان پس از فرانسه دارای بزرگترین جمعیت مسلمان اروپا محسوب می شود. پس از پیروان مسیحیت پروتستان و کاتولیک، مسلمانان سومین جامعه بزرگ دینی این کشور هستند.

تعداد مسلمانان آلمان بین ۸/۳ و ۳/۴ میلیون تخمین زده شده است. این میزان ۵ درصد از جمعیت ۸۲ میلیونی کشور را به خود اختصاص داده اند.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین