عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
تولیت آستان مقدس کاظمین گفت: اهمیت عید غدیر به خاطر تعیین ولایت الهی و انتخاب شخصیتی بی نظیر و وجودی مقدس و الگویی کامل برای جامعه بشری است تا همه از او پیروی کنند و در واقع این علی علیه السلام است که به غدیر ارزش و بهاد و شرافت داده است.
عقیق: مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره سالانه غدیر با حضور آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق و علما و دانشگاهیان و نخبگان عراق در حرم مطهر امام علی علیه السلام برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید نزار هاشم حبل المتین تولیت آستان مقدس علوی در این رابطه گفت: غدیر روز محبت و صلح و انسانین و بزرگ ترین عید الهی و روزی است که علی علیه السلام از سوی خداوند به عنوان وصی پیامبر(ص) و امام امت منصوب شد.
وی افزود: ما امروز تشنه اقتدا به راه علی(ع) و الهام گرفتن از صفاتی هستیم که امام علی(ع) آنها را به ما معرفی کرد.
سید حبل المتین گفت: در این مناسبت از تمام بسیجیان و دلاورانی که به ندای جهاد مرجعیت لبیک گفتند تقدیر و تشکر می کنیم و از خداوند می خواهیم شهدای ما را در اعلی علیین محشور کند و به مجروحان شفا عنایت کند و امنیت را به عراق و تمام رزمین های اسلامی ارزانی کند.

رئیس اوقاف شیعیان عراق: غدیر 120 راوی دارد
پس از آن سید علاء الموسوی رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق در سخنان خود گفت: واقعه غدیر از اموری است که مورد توافق تمام مسلمانان و متواتر است به گونه ای که 120 راوی از صحابه و غیر صحابه و تابعین آن را روایت کرده اند و به ندرت می توان حادثه ای را در اسلام یافت که مانند غدیر روایت شده باشد.

تولیت آستان مقدس کاظمین: علی(ع) به روز غدیر ارزش و شرافت داد
پس از آن جمال الدباغ تولیت آستان مقدس کاظمیه در سخنان خود از تولیت آستان مقدس علوی به خاطر برگزاری این مراسم تشکر کرد و گفت: سخن گفتن در این مراسم به سبب عظمت مکان و صاحب این مراسم بسیار دشوار است.
وی افزود: تمام امت ها اعیاد و مناسبت هایی دارند که برای آن امت مهم است و این عیدها نشان دهنده میزان آگاهی و تفکر و اعتقاد آنها می باشد و کسی تردید ندارد که برترین اعیاد آن است که ارتباطی با آفریدگار داشته باشد و از سوی خداوند تعیین شده باشد و بر این اساس اعیاد اسلامی ما از این امتیاز برخوردار هستند.
الدباغ گفت: اهمیت عید غدیر به خاطر تعیین ولایت الهی و انتخاب شخصی بی نظیر و وجودی مقدس و الگویی کامل برای جامعه بشری است تا همه از او پیروی کنند و در واقع این علی علیه السلام است که به غدیر ارزش و بهاد و شرافت داده است.















منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین