عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۰۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
همزمان با روز درهای باز مساجد در آلمان، مسجد امام علی علیه السلام در هامبورگ پذیرای بازدید کنندگان غیر مسلمان شد. امسال مراسم روز باز مساجد در مرکز اسلامی هامبورگ مورد استقبال انبوه بازديدكنندگان آلماني قرار گرفت که به گفته رادیوی هامبورگ تعداد آنان بیش از پنج هزار نفر برآورد می­ شود.
عقیق:روز سوم اکتبر فرصت مناسبی برای غیر مسلمانان است تا در روز باز مساجد با فرهنگ و آیین و سنت های اسلامی در مساجد آشنا شوند. این روز که به مناسبت اتحاد آلمان شرقی و غربی، یک روز تعطیل رسمی در آلمان  می باشد، در سال 1997 میلادی با پیشنهاد شورای عالی مسلمانان «روز درهای باز مساجد» نامگذاری شده است. مرکز اسلامی هامبورگ که جزء بنیان گذاران نام گذاری این روز به نام روز باز مساجد است، امسال نیز همانند سالیان گذشته برای این روز برنامه های ویژه ای را تدارک دید.
از آنجا که مرکز اسلامی هامبورگ طی سالهای اخیر فعّالیت های گسترده ای را در برگزاری برنامه های دیالوگ بین ادیان و مذاهب داشته، امسال مراسم روز باز مساجد در مرکز اسلامی هامبورگ مورد استقبال انبوه بازديدكنندگان آلماني قرار گرفت که به گفته رادیوی هامبورگ تعداد آنان بیش از پنج هزار نفر برآورد می¬ شود.
ورود مهاجرین جدید کشور آلمان که از کشورهای اسلامی و اکثرا مسلمان هستند، موجب شد تا غیر مسلمانان با انگیزه بیشتری با نام اسلام و مسلمانان آشنا شود و شبکه های خبری متعددی اخبار این روز را پوشش دهند.
در طول این مراسم که از ساعت 10 الی 18 برگزار گردید، راهنمایان مرکز اسلامی هامبورگ در چند نوبت ابتدا توضیحات کاملی در رابطه با بنای خارجی و داخلی مسجد امام علی علیه السلام ارائه می¬دادند. سپس توضیحاتی در مورد اصول اعتقادات مسلمانان به بازدیدکنندگان داده می¬ شد. پس از آن به طرف ساختمان آکادمی و محل کتابخانه مرکز اسلامی هامبورگ که محل برگزاری نمایشگاهی از آثار هنری اسلامی ـ ایرانی و محصولات سنتی ایران به نمایش گذاشته شده بود، هدایت می¬شدند تا در آن محل پاسخ سوالات و شبهات ذهنی خود را دریافت کنند.
طی بررسی بازخوردها و گفتگو با تعدادی از بازدیدکنندگان، همگی بر این نکته اذعان داشتند که با بازدید از این مسجد تصویر ذهنی و دیدشان از اسلام و فرهنگ اسلامی تغییر یافت.
شایان ذکر است در طول این مراسم بسته¬ های تبلیغاتی شامل بروشور معرفی مرکز، بروشور معرفی فعالیت های دیالوگی مرکز، مجله الفجر، کارت پستال مسجد و بسته ای ویژه ی کودکان به بازدیدکنندگان اهدا می¬ گردید.
همچنين در فضای حیاط مسجد محلی برای سرگرمی کودکان و پذيرايي میهمانان در نظر گرفته شده بود كه از آنان با انواع غذاهای گرم ایران، چای و قهوه پذیرایی به عمل می آمد.













منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین