عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۸۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۰
آیت الله صافی گلپایگانی گفت: ورزش براي پرورش جسم و تقويت بدن و قوت مقاومت اعضاء مطلوب، مستحب و در بعضي موارد واجب است.
عقیق:گروه فضای مجازی دفتر آیت الله صافی با برش مطلبی از کتاب «معارف دین» به بیان تفاوت ورزش ارزشی با غیر ارزشی در نگاه این مرجع تقلید پرداخته است.

وی در این کتاب، با بیان تفاوت این دو ورزش از یکدیگر خاطر نشان کرده است: ورزش براي پرورش جسم و تقويت بدن و قوت مقاومت اعضاء و استقامت و حفظ تناسب اندام، و خلاصه، فوائد و منافع جسمي، ‌بلکه روحي آن، مطلوب و مستحب و در بعضي موارد واجب است.

این مرجع تقلید در ادامه یادآور شده‌ است: امّا تصويري که امروزه از ورزش در اذهان منعکس است، غير از اين تصوير اسلامي است؛ تصويري که ورزش در اذهان بسياري دارد و در نام تربيت بدني و ورزش آن را تبليغ و ترويج مي‌نمايند، اين است که گروه‌ها و افرادي براي يک مسابقات تماشايي تربيت شوند و فراتر از آنچه بدن نياز دارد، به تمرينات و عملياتي به اصطلاح ورزشي سرگرم باشند تا در مسابقات مختلف، مثلاً رسيدن به قلّه کوه يا دويدن و رسيدن به نقطه معلوم از ديگران­- اگر چه با يک ثانيه باشند- زودتر مسابقه را ببرند يا طرف را به زمين بکوبند و غیره.

آیت الله صافی در ارزیابی خود از این دو نگاه به ورزش افزوده است: ورزش با نگاه اولی همه‌اش فائده است و در تعریف و برداشت دوم، برخی از اقسام و انواعش مضر و غيرمشروع و حداقل بطور مطلق، عقلانيت آن زير سؤال است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین