عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
مراسم هفتگی حسینیه فاطمةالزهرا(س) برگزار شد.
در روایتی است که می فرماید هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است. این از روایاتی است که هم شیعه و هم سنی نقل کرده است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هفتگی حسینیه فاطمة الزهرا(س) در ایام عید غدیر با سخنرانی حجت الاسلام موسوی مطلق، شعر خوانی حمیدرضا برقعی و مداحی حاج سعید حدادیان، حاج جواد حیدری،کربلایی مسعود اصلانی و کربلایی محمد حسین حدادیان برگزار شد.

  • گزیده ای از سخنان حجت الاسلام موسوی مطلق را بخوانید:

_ برخی از خصایص اهل بیت (ع) مخصوص خودشان است و بعضی از خصائص هم مخصوص حضرت علی (ع) است. یکی از این خصائص امیر المومنین بودن است که مخصوص ایشان است.جایز نیست به سایر اهل بیت امیرالمؤمنین بگوییم.یکی دیگر از خصائص امیرالمؤمنین علم اول و آخر ایشان است که می فرمایند هر سؤالی دارید از من بپرسید.

_  ماجرای غدیر تقریباً  چند روز طول کشید. واقعه ای به این عظمت را در تاریخ انکار می کنند. اوایل بعثت پیامبر(ص)  حضرت به هر بهانه این مسئله را بیان می کردند.آخرین موضعی که پیامبر(ص) در مورد علی(ع) صحبت کردند زمانی بود که در بستر بیماری بودند. پیامبر حرف هایی که می زدند حرف خدا بود.

_ در روایتی است که می فرماید هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است. این از روایاتی است که هم شیعه و هم سنی نقل کرده است. پیامبر اکرم فرمودند که من شما را ترک کردم و دو ثقل را پیش شما به امانت گذاشتم که این دو از هم جدا نمی شوند مگر کنار حوض کوثر . این دو کتاب خدا و عترت اهل بیت است. بر اساس این دو روایت امام زمان در تمام اعصار یکی است و قرآن همان قرآن است و جریان قرآن تا قیامت ادامه دارد بنابراین جریان عترت و امام زمان هم تا قیامت ادامه دارد.

_ فاصله بین مذاهب اربعه تا پیامبر مردم چه دینی داشتند. وقتی تعصب و لجاجت باشد کاری نمی شود کرد. کسی که خواب باشد با کوچکترین صدایی بیدار می شود ولی کسی که خودش را به خواب زده باشد هر کاری کنید بیدار نمی شود. شیعه سالیان سال در مظلومت بوده است. شیعه مدام در حال دفع حملات دشمنان است.

_ دوران طلایی شیعه در زمان آل بویه بوده است که تعطیلی عید غدیر خم ثمره آل بویه است.آل بویه قوانینی را وضع کردند . از جمله این قوانین دسته جات عزاداری و تعطیلی بازارها و مجالس محرم بوده است. آل بویه شیعه را ترویج می کرد و به دو دلیل پای شیعه بودند.

_ اول این که آل بویه اهل طبرستان بودند و طبرستانی ها از ابتدا دوستدار اهل بیت بودند. دوم به دلیل وجود صاحب بن عباد بوده است که وزیر دربار آل بویه بوده است و مرد بسیار دانشمند و شیعه ای که اهل برنامه بوده است.برای اولین بار حکومتی دستور داده بوده که روز عید غدیر تعطیل باشد و آن حکومت آل بویه بود.

_ تنها جایی که ابوالحسن علی بن ابیطالب(ع)  را لعن نکردند و حاکم هر کاری کرد مردم آن زیر بار نرفتند مردم سیستان بودند. ایران همیشه در صف اول اطاعت از خدا و رسول و اهل بیت بوده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین