عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۸
یک مسئول شورای اوقاف یمن تاکید کرد که جنایت تروریست‌های القاعده و عربستان در حمله به مساجد و تخریب آنها به فرمان آمریکا و اسرائیل و به منظور تضعیف دین مبین اسلام در یمن صورت می‌گیرد.
عقیق:شیخ «محمد الماهر»، عضو هیئت مدیره شورای اوقاف یمن اظهار داشت: اقدام رژیم آل سعود در بمباران مساجد یمن و نابودی آنها قبل از اینکه جنایت علیه شهروندان یمنی یا هر طرف و حزبی خاص باشد اقدامی تروریستی در حق دین مبین اسلام است.
وی افزود: ما در تاریخ اسلام هرگز شاهد نابودی مساجد مسلمانان نبودیم، جز در فلسطین اشغالی هنگامی که دشمن صهیونیستی اقدام به تخریب مساجد می‌کرد اما متاسفانه امروز شاهد این پدیده در یمن هستیم.
این مسئول شورای اوقاف یمن تصریح کرد: تخریب مساجد در یمن و صدور فتواهایی عجیب برای تخریب اماکن عبادی مسلمانان به دستور و خواسته اسرائیل و آمریکا صورت می‌گیرد تا دین مبین اسلام را نابود کنند و بساط اذان و تریبون‌های حق‌گویی را از خاک یمن برچینند.
از سوی دیگر سازمان دیده بان حقوق بشر از رد پیش‌نویس قطعنامه هلند در شورای بین‌المللی حقوق بشر برای اجرای تحقیق درباره نقض حقوق بشر در تجاوز عربستان سعودی به یمن انتقاد کرد و آن را نتیجه فشارهای ریاض به این کشور دانست.
این سازمان اعلام کرد: انگلیس و آمریکا ائتلاف با عربستان سعودی را به زیان تحقق عدالت برگزیده‌اند.
«فیلیپ دام»، نماینده سازمان دیده‌بان حقوق بشر تصریح کرد: این واقعا یک فرصت از دست رفته است،  تفسیر آن چه چیزی جز مخالفت کامل عربستان با پیش نویس قطعنامه می‌تواند باشد؟
دام که مسئولیت نظارت بر مذاکرات درخصوص پیش نویس قطعنامه هلند را برعهده دارد، افزود: انگلیس و آمریکا با دو گزینه عدالت یا ائتلاف راهبردی با عربستان روبرو بودند.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین