عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
جشن روز عید غدیر به همت هیئت دربدران اباعبدالله(ع)
نماز شب انسان را به مقام محمود می رساند. یکی از عواملی که به داد مؤمن می رسد تقوا است. ساختمانی که پایه اش تقوا باشد فرو نمیریزد.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن  روز عید غدیر به همت هیئت دربدران اباعبدالله (ع) باسخنرانی حجت الاسلام افضلی ، مداحی حاج ابوالفضل بختیاری ، حاج سید محمد جوادی و کربلایی محمد جواد پرچمی در حسینیه حضرت ولیعصر (عج)برگزار شد.

  • گزیده ای از سخنان حجت الاسلام افضلی را بخوانید:

_ محبت علی(ع) چشمه ای است که جسم و روح انسان را سیراب می کند. آقا امیرالمؤمنین می فرماید که کسانی که در کنار چشمه جوشان محبت اهل بیت بنشینند هیچگاه تشنه نخواهند شد. چشمه محبت اهل بیت چشمه ای است که معرفت را در انسان به وجود می آورد. وقتی ذکر اهل بیت در دهان انسان آمد بی سبب نیست و این ذکر به مدد و یاری انسان در سخت ترین مراحل زندگی می آید.

_ یکی از برکات شکر خدا این است که بینش و آگاهی انسان نسبت به خدا بیشتر می شود. نعمت هایی که خداوند در وجود ما قرار داد اینقدر زیاد است ولی ما بلد نیستیم از آن استفاده کنیم. شکر نعمت باعث افزونی نعمت است. در قرآن می فرماید اگر شکرگزار باشید نعمت شما افزون می شود ولی اگر کفر کردید نعمت از کف شما بیرون نمی رود ولی همین مال باعث عذاب انسان می شود.

_ در خلوت خود نعمت هایی که خدا به شما داده را بشمارید که این باعث افزونی نعمت می شود. نعمت خدا را در معصیت خدا استفاده نکنیم این نکته بسیار مهی است. در حدیث است که اگر می خواهید محب امیرالمؤمنین باشید زینت امیرالمؤمنین باشید. سعی کنیم خدای نکرده باعث سرافکندگی اهل بیت نشویم.

_ آقا امیرالمؤمنین می فرماید که شیعیان ما کسانی است که در راه ولایت ما بذل و بخشش می کنند.یک وجه از بخشش مالی است ولی زمانی که از جان و زمان خود برای اهل بیت مایه بگذاریم بسیار مهم است. کسانی که می خواهند زیارت اربعین را درک کنند و توفیق زیارت را به دست آورند چله زیارت عاشورا را بگیرند.  آیت الله قاضی فرمودند که کمترین ثمره چله زیارت عاشورا توفیق زیارت است. سمت بندگی خیلی خوب است و سعی کنیم که این سمت را حفظ کنیم.

_ خیلی از گناهان را شیعیان انجام نمی دهند و جرعه تلخ صبر را به خاطر اهل بیت می نوشند. به خاطر اهل بیت صبر کنید تا خداوند شهد گوارایی را به جان شما بریزد. که این شهد به مراتب ارزشمند تر از تلخی است که به واسطه فروخوردن خشم به دست می آید. یکی از برکاتی که جرعه تلخ صبر دارد قوت قلب است. قطعاً فیض عظیمی را به انسان صابر می بخشد و دریچه ای به سوی انسان صابر باز می شود که راه را پیدا می کند.

_ حاصل خواندن زیارت عاشورا و محب شیعه علی بودن این است که در جاهای سخت زندگی توجهات شایسته به انسان می رسد. آقا امیرالمؤمنین می فرماید که مؤمن سه ساعت باید در زندگی داشته باشد اول ساعتی که به مناجات خدا می پردازد.

_ کار مؤمن عبادت است. افضل مناجات پروردگار سحرگاه است. نماز شب اسباب درخشش شما در جایگاهتان در اجتماع خواهد شد. نماز شب انسان را به مقام محمود می رساند. یکی از عواملی که به داد مؤمن می رسد تقوا است. ساختمانی که پایه اش تقوا باشد فرو نمیریزد. بیشترین عاملی که کمک به انسان می کند که متقی باشد نماز شب است.

_ مرحوم قاضی فرمودند که هر چه در دنیا دارم از نماز شب و امام حسین(ع) و قرآن دارم. هر تفضلاتی که بر ایشان شد و محبتی که در دنیا کسب کردند از واسطه این سه عامل بوده است. این سه عامل همه عواملی است که امروزه امام زمان(عج) از ما انتظار دارند. امام زمان(عج) به نماز شب و زیارت جامعه و زیارت عاشورا بسیار تأکید دارند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین