عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
شام عید غدیر در هیئت محبان الرضا(ع)
محبت لازمه حرکت برای تحصیل معرفت است و تا محبت نباشد انسان انگیزه شناخت پیدا نمی کند. چون محبت مقدمه معرفت است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن عید غدیر خم به همت هیئت محبان الرضا (ع) با سخنرانی دکتر حشمت الله قنبری ، مدیحه سرایی کربلایی جواد مقدم و کربلایی مقداد پیر حیاتی در بقعه شیخ طرشتی برگزار شد.

  • گزیده ای از سخنان دکتر قنبری را بخوانید:


_ کسانی که بدخواه غدیر خم هستند کسانی هستند که بدخواه اسلام هستند. کسانی که دنبال تحریف و سانسور واقعه غدیرخم بودند کسانی بودند که نمی خواستند امت اسلامی حقیقت واقعه غدیر خم را درک کنند. روز غدیر خم روز اسلام است. روزی که دست های تحریف و سانسور قطع شود همه امت های اسلامی می فهمند که غدیر چه معجزه ای بوده و همه گرفتاری ها و مصائب از دور ماندن و بی خبری از حقیقت غدیر خم است.

_ در مصادر و متون تاریخی بین عامه و امامیه در پیدایی غدیر خم اختلافی نیست. تفاوت در برخی برداشت ها و انتقال بعضی برداشت های غلط است.

- محبت لازمه حرکت برای تحصیل معرفت است و تا محبت نباشد انسان انگیزه شناخت پیدا نمی کند. چون محبت مقدمه معرفت است. وقتی معرفت به وجود آمد نسیم سعادت به متن زندگی انسان وارد می شود.

_ علی(ع) در حرکت پیامبر اسلام به طرف جبل النور نور وحی و رسالت را تشخیص می داد. وحی به اخص انبیا نازل می شود.این فضیلتی نبود که قابل انکار باشد. علی بن ابیطالب نسیم نبوت را استشمام می کردند. پیامبر مبعوث به رسالت شدند. پیامبری که صاحب خلق عظیم است و فلسفه  بعثتش اخلاق است حتی به مشرکین بی احترامی نمی کند.کسی در اصلح بودن امیرالمؤمنین(ع) مشکلی نداشت.

_ غدیر خم یک هویت بزرگ است. روز غدیر روز عقب نماندن و جلو نزدن از امام (ع)است که هر دو این ها بدبختی و بیچارگی است.  در منطق غدیر ذلت وجود ندارد. کسی که با امام باشد برکت دارد. حاجی اگر با امام نباشد و حج دست حاجی را در دامن امام نرساند فایده ای ندارد و ابن ملجم می شود که دست به کعبه می کشد ولی نقشه قتل علی(ع) را می کشند.یک نور نور روشنگری است و آن نور تابناک غدیر امیرالمؤمنین(ع)است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین