عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
سیزدهمین اجتماع مدافعان حرم و گرامیداشت شهدای حج در امام زاده صالح (ع)
خدا برای هیچ نعمتی به بندگانش منت نگذاشته است. اما برای بعضی از نعمت ها نعمت را توأم با منت بیان کرده است. یکی از این نعمت ها که خداوند توأم با منت را بیان کرده است نعمت امامت است.

گزارش تصویری


عقیق: سیزدهمین اجتماع مدافعان حرم و گرامیداشت شهدای حج با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ، مداحی حاج منصور ارضی ، حاج عبدالرضا هلالی ، حاج روح اله بهمنی و حاج ابراهیم رحیمی در امام زاده صالح (ع) تجریش برگزار شد.

  • گزیده ای از سخنان حجت الاسلام رئیسی را بخوانید

_ در آستانه عید سعید غدیر عید اکبر هستیم. عیدی که از بزرگترین اعیاد اسلامی است.حوادث منا شاید برای این برنامه باشد که توقفی بر حرکت بزرگ ملت ایران و ایستایی در این خروش استکبار ستیزی که امروز نه فقط در ملت ما بلکه در ملت های به پاخواسته و بیدار شده و حرکت بیداری اسلامی که در کشورهای مختلف به برکت این نظام و انقلاب و خروش ملت ایران باشد.

_ اما به حول و قوه الهی مردم ولایت مدار و آنانی که دل به خدا و حاکمیت حضرت حق دارند در صورتی که مصیبت بسیار بزرگی است اما این مصائب را با ظرفیتی که به برکت خداخواهی و دلدادگی به اولیای دین در مردم به وجود آمده است پشت سر خواهد گذاشت.آنچه ما فکر می کنیم این است که در این قضیه دشمنان اسلام پشیمان خواهند شد.

-بدون تردید بدانید آنچه ما به برکت ولایت در این کشور و نظام داریم و مردمی که ولایت مدار هستند. هیچ نعمتی از نعمت های الهی که به بندگان خدا داده شده به عظمت نعمت ولایت نیست. خداوند متعال این قدر نعمت به ما داده که هرگز یارای شمارش این نعمت ها را نخواهیم داشت.

_ خدا برای هیچ نعمتی به بندگانش منت نگذاشته است. اما برای بعضی از نعمت ها نعمت را توأم با منت بیان کرده است. یکی از این نعمت ها نعمت رسالت است.خدا بر مؤمنین منت گذارد برای رسالت به ویژه رسالت ختمیه. جای دیگری که خداوند نعمت توأم با منت را بیان کرده است نعمت امامت است.

_ جامع بین رسالت و امامت ولایت است.یعنی هیچ نعمتی بر بندگان خدا از نعمت ولایت عظیم تر وجود ندارد. اگر همه نعمت هایی که خدا برای انسان ها آورده متعلق به انسان بود ولی نعمت ولایت را نداشت زندگی انسان در این عالم با همه موجودات عالم هیچ تفاوتی نمی داشت.

- ما معتقدیم ولی و حجت خدا اگر در این عالم نباشد و ولایت الهیه وجود نداشته باشد فقط نظام اجتماعی و تشریع به هم نمی خورد بلکه نظام تکوین هم به هم می خورد و مختل می شود. خورشید هم نورانیتش از ولایت حجت خدا است.  اعتقاد و باور ما هم از آیات قرآن و هم از روایات این است که اگر روزی برای انسان ها است همه این ها به برکت ولایت الهیه است. اولین موجودی که در این عالم خلق شد حجت خدا بود و آخرین موجودی که از این عالم رخت برمی بندد حجت خدا خواهد بود.

_ ولایت به عنوان عظیم ترین نعمت پروردگار الهی است. اولویتی که پیامبر از خود ما به ما نزدیک تر است چه اولویتی است. یک اولویت تفضیلی داریم که برتری دادن حرف و سخن دیگری بر خود می باشد. اما یک اولویت دیگری داریم که تعیینی است. پیامبر(ص) فرمودند جایی که حوزه پیامبر است جای چون و چرا نیست. فقط سخن پیامبر و وصی پیامبر تعیین کننده زندگی انسان است.

- شأن پیامبر این است که اول مقامی است که وحی را از پروردگار بگیرد. دوم مقام این که به بشریت ابلاغ کند. سوم مقام حاکمیت بر امور دین و دنیا مردم را دارد. چهارم مقام قضاوت را دارد. پیامبر دو کلمه را فرمودند. ولایت چیست. پیامبر فرمودند گوش شنوا داشتن به سخن ولی خدا و دوم در مرحله اجرا و جنگ و صلح هم به فرمان ولی خدا عمل کردن است. در بشریت آن چیزی که خدا اجازه داده را باید عمل کرد.  

_ مردم باید در عالم خدا محور زندگی کنند. قرآن کریم می فرماید که دعوا بر سر توحید خالقی نیست بلکه دعوا در توحید ربوبی است. قرآن می فرماید اگر از مشرکان هم بپرسید که خالق زمین و آسمان کیست می گویند خدا است. آن کسانی که در عالم می خواهند تربیت الهی داشته باشند انبیا و اهل بیت مربیان انسان باید باشند. که ایشان می فرماید که فقط بندگی خدا را کنید و در زندگی از طاغوت و طغیان پرهیز کنید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین