عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷
منتشر می شود؛
کتاب «تاکتیک‏‌های جنگی دفاع از مرزهای اسلامی» نوشته علامه جعفر مرتضی عاملی توسط دفتر نشر معارف منتشر می‌شود.
عقیق:کتاب «تاکتیک‏‌های جنگی دفاع از مرزهای اسلامی در دعای أهل الثغور امام سجاد(ع)» نوشته علامه جعفر مرتضی عاملی با ترجمه و تحقیق دکتر حسن مجیدی (عضو هیأت علمی دانشگاه حکیم سبزواری) و مطهره محسن بیگی به زودی از سوی دفتر نشر معارف منتشر می شود.
این کتاب شرح علامه جعفر مرتضی عاملی بر دعای اهل الثغور (دعای مرزداران) امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه است که تحت عنوان «سیاسة الحرب فی دعاء أهل الثغور» به زبان عربی منتشر شده است.
نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب می‌نویسد: «اینجانب در پی درخواستی که دوست عزیزی از من داشتند، وعده دادم تا برخی از آنچه را که مربوط به امام سجاد ـ سلام و صلوات خداوند بر ایشان و خاندان پاکش باد ـ است، بنویسم. پس، گزیده‏ای از سیاست جنگ و نبرد در دعای امام سجاد(ع) برای مرزداران را، برگزیده و ترجیح دادم که تا حد امکان خلاصه باشد... آنچه که بنده در این کتاب گنجانده‌‏ام، بر روی نکات زیر تأکید دارد: دعای امام سجاد (ع) و درخواست کمک و یاری ایشان از خداوند به منظور محقق ساختن این امور، نوعی تلاش و کوشش در جهت محقق شدن آن‏هاست و اگر این‏ها عملاً و به راحتی تحقق پذیر بود، دیگر این استمداد از خداوند معنایی نداشت. بنابراین تلاش و کوشش برای محقق شدن چنین امری با امکانات مادی موجود، توجیه پذیر است. وظیفه ما در این زمینه، تأکید داشتن بر لزوم تلاش برای دستیابی به تمامی آن‏هاست و اینکه آن را جزیی از سیاست جنگ، امور مهم، اهداف یا روش‏های شرعی به حساب آوریم که هیچ چاره‏ای جز وضع مکانیزم‏های عملیاتی و اجرایی برای آن‏ها نیست.»
علامه جعفر مرتضی در ادامه می نویسد: «این کتاب همچون دعا (دعای صحیفه سجادیه در مورد مرزداران)، دارای چهارده فصل است که هر فصل آن، مسائل اساسی و مهم جنگ و نبرد را بررسی می‏کند با این تفاوت که برخی امور مهم و حساس دیگری نیز همچون تبلیغات جنگی، آمادگی روحی و غیره وجود دارد که در چندین فصل به آن‏ها اشاره شده است.»
پیش از این، دفتر نشر معارف از این اندیشمند و مورخ برجسته لبنانی کتاب «شبهات یهودی» و «خاخام شکست خورده» را ترجمه و منتشر کرده است.

***
گفتنی است، دفتر نشر معارف در راستای معرفی آثار اندیشمندان جهان اسلام چهار کتاب «راهبردهای اسلام»، «شیعه امامیه»، «گسترش ارزشها در پرتو اسلام» و «قیام امام حسین(ع) در پرتو نص و سند» از مرحوم علامه عبدالهای الفضلی (متفکر برجسته شیعی عربستان)، «شهید صدر» (آیت‏ الله سید کاظم حسینی حائری)، «اسلام، دین بیداری» از استاد محمد العاصی (اندیشمند آمریکایی و عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی)، دو کتاب «میراث عظیم و امت خفته» و «جهان اسلام  و خیزش آگاهی» از دکتر مظفر اقبال (رئیس مرکز اسلام و علوم کانادا) و «انقلاب اسلامی؛ بزرگترین چالش آمریکا» از دکتر ظفر بنگاش را ترجمه و منتشر کرده است و به زودی کتابهای دیگری از دکتر کلیم صدیقی، دکتر سمیر سلیمان، یوسف الخباز، کریستین یحیی بونو و طلال عتریسی منتشر می‌کند.

***
برای تهیه کتابهای  «شبهات یهودی» و «خاخام شکست خورده» از علامه جعفر مرتضی عاملی و دیگر آثار دفتر نشر معارف می‌توان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (02537740004) یا از طریق فروشگاههای پاتوق کتاب در سراسر کشور و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی اقدام کرد.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین