عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۶
«ایمان و شناخت عقلانی از دیدگاه اندیشمندان مسلمان» نوشته فاطمه صادق زاده قمصری درباره یکی از مهم ترین دلمشغولی های دینداران در تمامی اعصار، یعنی پرسش از حقیقت ایمانی منتشر شد.
عقیق:چهل و سومین اثر پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(علیه السلام) با عنوان «ایمان و شناخت عقلانی از دیدگاه اندیشمندان مسلمان» نوشتة فاطمه صادق زاده قمصری به زیور طبع آراسته شد.
این کتاب به یکی از مهم ترین دلمشغولی های دین داران در تمامی اعصار، یعنی پرسش از حقیقت ایمانی نظر دارد.


 
فاطمه صادق زاده قمصری، عضو هیئت علمی پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(علیه السلام) در این کتاب با مراجعه به 193 منبع و در 9 فصل به صورت تطبیقی و مبسوط به تقریر آرای شیخ مفید، ابن سینا و ابن رشد در باب معرفت و شناخت عقلانی؛ اشعریون مانند ابوالحسن اشعری، فخررازی، سعدالدین تفتازانی و غزالی در موضوع تصدیق قلبی؛ معتزله و خوارج در حیطة اطاعت عملی؛ اهل سنت مانند ابوحنیفه، ابومنصور ماتریدی و شیعه مانند خواجه نصیرالدین طوسی در موضوع تصدیق و اقرار؛ محدثان اهل سنت، ابن تیمیه و محدثان شیعی در باب اعتقاد قلبی، اقرار زبانی و عمل جوارحی؛ صدرالمتالهین در موضوع شناخت و باور و عرفان و در نهایت علامه طباطبایی دربارة اعتقاد راسخ و تسلیم پرداخته است.
مرور مطالب این کتاب، خواننده را با آرای مختلف دانشمندان مسلمان در مورد سه مسئلة «حقیقت ایمان»، «معرفت عقلی و استدلالی» و «ایمان و معرفت عقلانی» آشنا می کند.
 کتاب «ایمان و شناخت عقلانی از دیدگاه اندیشمندان اسلامی» در 466 صفحه و با قیمت 185000 ریال توسط دفتر نشر آثار علمی حوزة معاونت پژوهشی و فناوری پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(علیه السلام) منتشر شد.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین