عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

گفت و گوی عقیق با محمد حسین حدادیان
از وقتی چشم باز کرده خودش را در هیئت دیده و پای مداحی پدرش حاج سعید. از پدرش که حرف می زند سرشار از احترام یادش میکند و خودش را مدیون او می داند.

عقیقوقتی از او می خواهیم تا خودش را معرفی کند میگوید؛ من محمدحسین حدادیان نائینی فرزند علی اصغر از محله نازی آباد تهران . البته با تاکید بیشتر به تاهل خودش اشاره میکند. جوان است و جویای نام. اما طرز بیانش و نوع صحبتهایش بیشتر از سنش نشان می دهد. می گفت: از وقتی چشم باز کرده خودش را در هیئت دیده و پای مداحی پدرش حاج سعید. از پدرش که حرف می زند سرشار از احترام یادش میکند و خودش را مدیون او می داند. عصر پنج شنبه ای فرصتی دست داد تا پای صحبتها و حرف هایش بنشینیم و با این مداح جوان بیشتر آشنا شویم. بخشی از این گفت و گو را اینجا می خوانید و باقی اش را در فرصت های بعد.

_ شما چندمین فرزند حاج سعید هستید؟

بنده اولاً قبل از اینکه بچه حاج سعید باشم نوکر حاج سعید هستم.من پسر دوم هستم و بچه سوم.

_ آن یکی اخویتان هم مداحی می کنند؟

ایشان بزرگتر از من هستند، استاد بنده هستند و مداحی نمی کنند.

_ شما از کی رسماً مداحی را شروع کردید؟

من از وقتی که چشم باز کردم تو هیئت بودم. تقریباً از سه چهار سالگی شروع کردم. ولی به طور رسمی ،در شش سالگی یک شعری از حفظ کردم از آقای حسان،نیمه شعبان بود مسجد امام حسن مجتبی(ع). آن موقع خواندم و خیلی هم با استقبال مواجه شد. البته این خواندن را خیلی مدیون برادرم هستم چون من متوجه نمی شدم و ایشان به من کمک کرد و من شعر راحفظ کردم. خدا را شکر مجلس خوبی هم شد.

_ می خواهم بدانم که به زور مداح شدی یا خودت دوست داشتی؟ بعضی ها دوست دارند که بچه هایشان راهشان را ادامه بدهند.

از همان کودکی همیشه در حال خواندن بودم. بچه که بودم خیلی می خواندم. خودم خیلی علاقه داشتم.به زور میکروفن را از پدرم می گرفتم و می خواندم. حتی وقتی که هیئت تمام می شد و دعا می خواندند من میکروفن را از پدرم می گرفتم و می خواندم.

_ به نظر خودت اگر پدرت حاج سعید نبود باز هم مداح می شدی؟

خیلی سؤال سختی است. خدا را شکر می کنم که چنین پدر و مادر و برادر و خواهر هایی دارم که بتوانم در این وادی قدم بگذارم. من اگر علاقه ای به خواندن پیدا کردم چون پدرم را دیدم و سایه ایشان بالای سرم بوده، علاقه پیدا کردم به خواندن.

_ چقدر شبیه پدر می خوانید؟ یا از ایشان تقلید می کنید؟

پدرم اصلاً دوست نداشت که تقلیدی بخوانم. دوست نداشت که من مثل ایشان بخوانم. می گفت که مثل خودت بخوان.

_رابطه شما با پدرتان چگونه است؟

والله در خانواده بیشتر از اینکه پدر و پسری باشد رابطه دوستانه است. ما بچه ها رابطه مان خیلی صمیمانه است با پدر و مادرمان. بیرون از خانواده قطعاً اگر ایشان من را قابل بدانند رابطه شاگرد و استادی است.

_ تا حالا به شما تشر زده اند؟

این را خیلی شنیدید که معروف است . حتی حاج آقا تو تلویزیون هم این را تعریف کرده. من خیلی کوچک بودم و توی جو خواندنم بودم. خانه ما 70متر بود که همه فامیل جمع بودند، با پسر خاله ام بازی می کردیم و می دویدیم.ساعت حدوداً دو شب بود که می دویدیم و روی تخت بالا و پایین می پریدیم و یکسره هم می خواندم. تا اینکه حاج آقا آمد و سرم یک دادی زد که بابا بسه دیگه سرم رفت،چقدر می خوانی و چقدر بالا و پایین می پری؟ بعد هم دستم را گذاشتم رو گوشم و گفتم که نوحه خوانی که نوحه خوان را دعوا کند نوحه خوان نیست.

_ از سایر مداحان هم در خواندن تاثیر گرفتید؟

راستش یکی از آرزوهام این بود که شبیه حاج منصور بخوانم. خیلی دوست داشتم. کوچک که بودم ادای ایشان را در می آوردم. حتی دست ها و حالت ابروها و نشستن و عبا می انداختن. چون ایشان در مسجد ارک عبا می اندازند. فکر می کنم یک مدتی هم از ایشان تقلید کردم. باحاج آقا بنی فاطمه رفت و آمد خیلی نزدیکی داشتیم. خیلی تأثیر گذار بودند روی من و یک مدتی هم شبیه ایشان می خواندم. البته بزرگوارانی مثل آقای بختیاری و آقای گروسی و ... هم اثر گذار بودند.

_ شما توی مسجد ارک با حاج آقای ارضی خواندید؟

خیلی هیئت ها هست که برای خواندن نمی روم. یکی از این هیئت ها هیئت حاج آقا منصور است که خیلی شرکت می کنم ولی جلو نمی روم. و استفاده ام را می کنم و آخرش می روم ایشان را زیارت می کنم و یک روحیه ای می گیرم. ولی یکی دو بار ارک خواندم .

_ چون نام خانوادگی شما حدادیان است این باعث نمی شود که ابوی شما روی حضورتان در هیئات حساس تر باشد؟

اولاً این که من تحت کنترل حاج آقا هستم و هر حرفی و هر دستوری ایشان به من بدهند همان اجرا می شود. دقیقاً تحت کنترل. کاری نمی کنم که ایشان ناراحت بشوند. این را حواسم هست. متوجه هستم که چه کار کنم و کجا بروم.

_ شما شرط خاصی برای پذیرفتن هیئت ها دارید؟

اولاً همه می دانند که من جایی نمی روم . شنبه ها خانه پدری برنامه داریم. اصلاً نمی رسم وقتش را نمی کنم. بعد من کارمند هستم. مداحی شغلم نیست.

_ مداحی شغل است یعنی چه؟

در آمدشان از راه مداحی است. البته ما همه شغلمان نوکری امام حسین (ع) است. اینکه می گویم که شغلم نیست این است که زندگیم از راه مداحی نمی گذرد، به لطف امام حسین(ع).

_ اولین باری که اسم محمد حسین حدادیان خیلی مطرح شد فکر می کنم با بوی سیب بود که در پنبه چی خواندید؟

من این شعر بوی سیب را از حاج آقای زین العابدین غلام که کرج می خوانند گرفته بودم ولی با سبک دیگری. سه چهار خط بیشتر نبود ایشان برای من خواندند. خودم چند تا اضافه کردم و به دو سه تا سبک خواندم تا این مورد پسند خودم واقع شد. اولین بار لب دریای انزلی، شب جمعه ای بود که با حاج آقا دو تایی رفتیم لب آب، دو تایی بودیم و ایشان کمیل می خواندند. آنجا برای حاج آقا خواندم و ایشان خیلی هم دگرگون شدند. تا اینکه شد شب ولادت حضرت زین العابدین(ع)، اولین بار خدمت حاج آقای طاهری خواندم. اصلاً قرار نبود که بخوانم. آخرهای جلسه بود. آن موقع دعا می کردند و بعد من می خواندم. خیلی کوچک بودم. یا اینکه سینه زنی می خواندم یک دو سه دقیقه ای بیشتر نمی خواندم. پدرم دو سه خط شعر خواند میکروفن را داد دست من و گفت که یک چیزی برای من خوانده بودی آن را بخوان. فضا بدون اینکه بخواهیم هماهنگی کنیم داشت می رفت جلو. حاج محمد آقا داشتند از بوی سیب و حرم امام حسین(ع) می گفتند و حاج آقا هم که آمد تکمیلش کرد و بعد یک دفعه من این را خواندم که گل کرد. جالبش این بود که جلسه که تمام شد حاج محمد رضا طاهری یک هدیه به من دادند که خیلی جالب بود که هنوز که هنوز است دارمش .

_ شما ده ساله بودی که تو فضای شهرت قرار گرفتی. اول اینکه شهرت اون موقع چقدر برای شما خوب بود؟شهرت تو رشد شما چه تأثیری داشت؟

والله من خیلی کوچک بودم و نمی دانستم که شهرت چی هست. اصلاٌ تو این قید و بندها نبودم. پخش شدن سی دی هم این طور بود که گفتم که یک تصویری پخش شده بود که من کنار حاج آقا ایستاده بودم و می خواندم، کت و شلوار تن ما بود. کوچک بودم. مجلس تمام شده بود. همان صبح میلاد زین العابدین(ع) مهدیه امام حسن مجتبی(ع) بود. شب پیش حاج آقای طاهری خواندم صبحش، مجلس تمام شده بود و تقریباً رو به دعا رفته بود که دوباره حاج آقا به من گفتند که بخوان. دیگه این ها مال آخرهای جلسه بود که یک نفر اینها را جمع آوری کرد و این شد بوی سیب.

_ دفعه ای که نوحه یاد امام شهدا را بیت رهبری خواندید استرس نداشتید؟

نه خیلی جالب بود که قبل از اینکه بروم،به حاج آقا می گفتم که اگر استرس بگیرم چکار کنم؟ بعد حاج آقا گفتند که صلوات بفرست. خیلی جالب بود که از در بیت که وارد شدم،اصلاً انگار توی یک فضای دیگه هستم. هیچ استرس خاصی نداشتم.

_ پیش آقا که خواندید خود آقا خیلی منقلب شد.

بله.داستانش این جوری بود. سال قبل خواندن این نوحه حاج آقا رفتند بیت مجلس کامل اجرا شد، جای دعا کردن یک دو خط از یاد امام شهدا را خواندند. بعد حال پدرم خیلی دگرگون شد و یک دو سه تا دعا بیشتر نکردند و رفتند به سمت آقا، به آقا گفتند که ببخشید این تکه آخرش اضافه بر سازمان بود. آقا به حالت اشک گفتند که اتفاقاً خیلی خوب بود چرا کاملش را نخواندی. بعد  به آقا عرض کردند که کامل این را من با محمد حسین می خوانم . آقا فرمودند که دفعه بعد که آمدید حتماً ایشان را بیاور که با هم کاملش را بخوانید. فکر می کنم اولین دعوتی بود که از جانب خود آقا بوده.

_از دفعاتی که همرا پدر در بیت رهبری برنامه داشتید خاطره ای هم دارید؟

خیلی کوچک بودم که رفتم محضر آقا، شب عاشورایی بود که حاج سعید می خواندند بعد رفتم پیش آقا و دستم در دست پدرم بود . دست آقا را بوسیدم و با همان زبان بچگی گفتم که آقا دیشب یک خوابی دیدم که از شما پنج تا هزار تومانی پول گرفتم بعد دو تاش را انداختم صندوق صدقات و سه تاش را پیش خودم نگه داشتم .بعد آقا یک لبخند ملیحی زدند و اول دست کردند سمت چپ قبا و بعد سمت راست قبا دیدند که پول ندارند فکر می کنم که آقای حجازی را صدا زدند و یک هزاری به من دادند.

_ حرف آخر.

خب من اینجا خیلی تشکر می کنم از پدر و مادرم که خیلی زحمت من را کشیدند. برادرم آقا مهدی که ایشان هم واقعاً حق استادی گردن من دارند و نیز خواهرانم که خیلی کمکم می کنند. مخصوصاً این که برادرم جدیداً سبک می گویند و شعر می گویند. کمک می دهند به ما. البته بیشتر زحمت ما توی هیئت داری رو دوش آقا مهدی است. ازهمسرم هم تشکر می کنم. تو این دو ساله خیلی زحمت من را کشیدند.

 

کدخبرنگار:212006 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۸
عشق علیه السلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
23
23
چه استعدادهای نهفته ای تو این مملکت است که هم خوش صداترن ، هم بااخلاص ترن، ولی باباشون سعید حدادیان نیست
تاسف
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
بعله
محب213
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
1
14
با تشکر از شما ولی جا داشت خیلی سوالات دیگر و جامعی میپرسیدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
2
8
با تشكر از عقيق آقا محمد حسين الگو هاى ديگرى هم در مداحى داشتند كه نامى از اونها نبردند
پاسخ ها
حقگو
| Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
اقا محمد حسین نه تنها سبک و شیوه خوندنش،بلکه لباس پوشیدنش هم شبیه اقای هلالی بوده...
حالا من نمیدونم کجای خوندنش به اقایان گروسی،بنی فاطمه و... میخوره که الگو برداری ایشون از این بزرگواران نام برده شده
گرچه بیراه نیست اگر بگیم ایشون شبیه حاج ابوالفضل بختیاری میخونن اما بقیه رو بعید میدونم...
قضاوت با شما
از عقیق پر تلاش ممنونیم
یه بچه شهرستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
11
16
کاش بابای ما هم سعید حدادیان بود
کاش به ما هم میدون داده میشد
اما چی بگیم دیگه
دنیا همینه دیگه
یکی آقازاده سیاسیه
یکی هم مذهبی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
دادا قشنگیش به اینه که یه نفر میشه خودت
حسن
| Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
به جاش خدا رو شکر کن که اربابت امام حسینه و کاری نداره بچه کی هستی.اگه اخلاص داشته باشی خودش دستتو میگیره میرسونت به اوج.فقط باید باور داشته باشی که هر موفقیتی هست از جانب خداست نه بابا و پارتی و...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
4
13
برید ببینین بزرگان مداحی چی میگن
نه این که حرف یه کسی رو که حالا نمیگم بخاطر باباش مداح شده
ولی خیلی وجود باباش تو مداحیش نقش داشته
بیارید و تیتر سایتتون کنید
همش دنبال حاشیه ای
عقیق جان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
4
7
بابا
یه ذره پی حقیقت باشید
این مسیر عاقبت نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
6
12
نمیگم پسر حاج سعید بد میخونه
ولی اینقدرا هم عالی نمیخونه که حاجی اینقدر بهش بها میده
حاج سعید وظیفش و نسبت به خیل کثیری از مداحان جوان بی خیال شده
چی بگم که نگفتنم بهتره
ایشالا که من اشتباه میگم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
5
14
ضمن تشکرازشما ولی بایدبه عرض شمابرسانم که خیلی بزرگتراز این آقا هستند که هنوزنام ونشانی ازایشان نیست وافراد گمنامی هستند . اگرشما یک تجسس کنید میبینید که کسان زیادی هستند که درزمینه ی مداحی بی مثل هستند مانند حاج اکبرکاظمی ها ، مرحوم حاج علیرضا بهاری ها ، حاج مهدی عاصفی ها ، و.....که اگربخواهیم با امثال این چهار پنج نفری که درتهران هستند وتهران رو قبضه کردند و هیچ کسی رو جزخودشون قبول ندارند مقایسه کنیم میبینیم که مانند قطره ودریا می مانند .
امیدواریم که بتوانیم یک مقدار بهترقضاوت کنیم
ومن الله التوفیق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
7
9
صد بار لب گشودم و بیرون نریختم

خون ها که موج میزند از سینه تا لبم

ایشالا که راهشون درسته و ارباب ازشون راضیه
اینجور وقتا سکوت از همه چیز بهتره و گویای همه چیز هست
پاسخ ها
ابراهيم
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
نميخوام كسي را تاييد كنم يا رد ولي بابا تو كه ديگه همه چيزو گفتي؛شايد اگه يه چيزي ميگفتي زهرش كمتر از اين كلمات بود.به هرحال يكي كه ازهمه نظر شايستگيشو داشته باشه بايد اون مجلس سنگين رو اداره كنه چه پسر حاج سعيد چه كس ديگه اي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
9
21
شما ها چرا اینجورید؟ اگر مداحی رشد کنه به هر دلیلی حالا یا با اسم باباش یا زرنگی خودش یا با رابطه های دیگر (معنوی و شرعی) چه اشکالی داره
همه که بدند
سید ممد جوادی یه جور
محمد حسین حدادیان یه جور دیگه
رضا هلالی یه جور
اون یکی یجور
این یکی یه جور
این رفتار اسلامی هیئتی نیستا
زشته به خدا
خدا همه نوکرای امام حسین ع رو حفظ کنه ایشالله از کوچیک گرفته تا بزرگ و پیر غلام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
12
9
اين آقايون كه چشم ديدن رشد آقا محمد حسين و حسين طاهرى رو ندارن يه سؤال دارم؟
شماها فتنه كجا بودين اين بچه ها چه كردن أون موقع هم دنبال خاله زنك بازی بودين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
سلام مگه اين اقازاده ها موقع فتنه چه گلي به سر نظام زدن
روضه گرد
| Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
فتنه چه ربطی داره به این مطلب اقا
اگر به این باشه که اسم نصف حزب الله رو باید بزنن تو سایت
وحيد توكلى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
10
6
با تشكر از سايت عقيق به خاطر مصاحبه با نوكر مخلص اباعبدالله محمد حسين حداديان واقعأ يك الگو خوب براى جوانان هست من خودم صبح جمعه ايشون رو سر مزار شهدا در بهشت زهرا ديدم كه با سوز حداديانى به دعا خوانى مشغول بودن استفاده كردم
امام و شهدا نگه دارشون باشه
وحيد توكلى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
9
5
با تشكر از سايت عقيق به خاطر مصاحبه با نوكر مخلص اباعبدالله محمد حسين حداديان واقعأ يك الگو خوب براى جوانان هست من خودم صبح جمعه ايشون رو سر مزار شهدا در بهشت زهرا ديدم كه با سوز حداديانى به دعا خوانى مشغول بودن استفاده كردم
امام و شهدا نگه دارشون باشه
عباس شاهى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
6
8
اين بندگان خدا در عقيق چيكار كنند با پيرغلامان مصاحبه ميكنند ميگيد پس جوونا چى با جوونا مصاحبه ميكنندم اينجورى شماها بگيد پس كى؟
خدا وكيلى حاج سعيد به كنار محمد حسين بد ميخونه ناموسأ؟
يه ذره مشتى باشيد
پاسخ ها
نوکر ارباب
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
به به عباس آقا میوندار حاج آقا بارک الله بابا
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
6
6
درسته اسم پدر ایشون بهشون کمک خیلی کرده اما اینم بگم واقعاً از نظر خوندن اندازه لیاقتش رسیده همین که زرنگ بوده از پدرش یاد گرفته خیلیه، مگه آدم های کمی اومدن پیش حاج سعید ؟اما هیچی تغییری نکردن.
اما محمد حسین حدادیان هم صدای خوبی داره ،هم سبکای خوبی انتخاب میکنه. انصافاً از مداحای جوون تهرانه از خیلیا قشنگ تر میخونه. من در کل با صداش حال میکنم، در ضمن بچه با ادبی ام هست این بی تاثیر نیست.
بچه هیئتیها کلاً تخریب دوست دارن،
عرفان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
6
9
با سلام
یه عرضی خدمت این آقایون که دم از مذهبی بودن میزنن ولی چشم ندارن روند رو به رشد یه نوکر اباعبدالله را ببین . آقایون محترم کجای مذهب شما اومده که اگه یه جوونی تو راه ولایت مداری و نوکری با خلوص نیت در دستگاه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرار گرفت باید مورد هجمه های خودخواهانه و از روی بغض و کینه های شخصی باهاش برخورد کرد ؟
من یکی از افرادی هستم که مداحی و نوحه خوونی رو فقط از طریق تلویزیون صدا وسیما دیدم و فقط محرم ها رو هیئت میرم
ولی شماها که هر لحظه تون تو هیئت داره سپرس میشه بهتره اول از خودتون شروع کنید . چه بدی داره اگه یه آدم باتجربه و موفق تو یه هرعرصه ای به پسرش کمک کنه که اگه مشتاق تو اون مسیر قرار بگیره موفق باشه و تجربیات ارزشمندشو در اختیار اون قرار بده مثلا یه فوتبالیستی مثل احمدرضا عابدزاده کاربدی کرده به پسرش کمک کرده تا تو زندگی و مسیر ورزشی خودش موفق باشه ؟ به نظر من که مشکل از خود ما هستش و تا وقتی که چشم نداریم موفقیت دیگران و ببینیم و فقط دم از خودمون میزنیم موفق نخواهیم شد و چه بسا که با مشکل هم رو برو بشیم ..
محمد حسین حدادیان محترم هرجا هستی موفق و پیروز و سربلند باشی
از خوندن مصاحبه شما لذت بردم ..
یادافع البلایا ..
پاسخ ها
انسیه
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
دوست عزیز آقای عرفان کاملا با نظر شما موافقم ما بچه هیئتی ها تا وقتی چشم نداریم رشد افرادو ببینیم از دیگران چه توقعی میره...خدا همه ی ما رو به راه راست هدایت کنه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
داداش 4تایی نیا
تو اگه هیاتی حرفه ای نبودی هیچ وقت عقیق رو نمیخوندی
ابراهيم
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
باريك ا.. ناشناس .
حالا هيئتي نبوده ولي عقيق وخونده بعد هم به نظرات يه سري زده وبعد هم يه نظري داده.
نميخوام محمد حسين رو تاييد يا تخريب كنم من اصلا تهران نيستم
ولي توكه هيئتي نيستي نظر نده شايد خيلي ها توهمون هيئت يا هيئتاي ديگه تلاش كردن وبهتر هم بودن ولي به دلايلي نتونستن مطرح بشن.
رضا الماسى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
4
4
والله اين مصاحبه از اين جوون تواضع رو ياد من داد كه از همه بزرگتراش ياد كرده و خودشو از بزرگتراش پايين تر ميدونه نه مثل بعضيها كه خوندنو از پيش حاج سعيد شروع كردن بعد مصاحبه ميكنند يادى از بزرگتراشون نمي كنند
على يارت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
الماس جون تو اگه طبیبی برو خودتو دوا کن.
نون بازوتو بخور.ضمنا والله قسم جلاله هست.
مد نظر داشته باش
ابوذر مختاري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
2
3
به نظر بنده با همه فراز و نشيبهاي كه اقاي محمدحسين حداديان داشته و خواهند داشت. ايشان از سربازان امام زمان (عج) هستند. اما اينكه ايشان پسر حاج سعيد هستند چند حسن دارد كه اصلي ترين آن اين است كه با تربيت حاج اقا ايشان رشد كردن و ما امروز يك مداح توانمند و بااخلاق و مهمتر از همه ولايي و جوان داريم . كم نداريم و نداشتيم مداحان جواني كه تا به شهرت رسيدن يا عليه نظام شدن يا عليه مراجع يا با سبكها و شعرهايش متاسفانه بدعتهاي بدي در مجالس روضه امام حسين(ع) وارد كردن. بايد ظرفيتها را بالا ببريم و قابليت هاي ايشان را بپذيريم
مصطفی پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
4
5
سلام چرا نمیتونید پیشرفت خوب یه نوکر امام حسین و ببینید آقای حدادیان خیلی خیلی هم خوب میخونند و من با خواندن ایشان خیلی حال میکنم و از اکثر مداحان معروف سرتره یاعلی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
1
5
سلام شماهایی که هی میگید باباش سعید حدادیان چرا از بچه های مداحای معروف فقط ایشون و آقای طاهری دارن رشد بسیار خوبی میکنند چرا آقازاده های مادحین معروف دیگه اینجوری نشدن که بتونند به این خوبی بخونن عوض اینکه یه نوکر امام حسین که داره پیشرفت عالی میکنه رو تشویق کنید میکوبیدش واقعا براتون متاسفم ایشالله بتونید جواب امام حسین و بدید یاعلی
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
0
5
ایشالله چیزایی که گفتن راست باشه....
کربلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
1
4
جدا از هر چیزی نوکر با اخلاصیه و خوب هم میخونه بلاخره استادش حاج سعید حدادیانه ولی خیلی از جوونهابودن یادمه سال 78 -77میومدن خونه حاج آقا سعید محله تختی که الان ازشون نام و نشانی نیست البته اصلا بهشون دور داده نشد خیلی هم مداح های خوبی بودن فقط از اون جوونهایی که من یادمه جواد مقدم-حمید قلیچ خانی و حیدر خمسه ویکی دونفر دیگه تونستند خوب رشد کنندولی بقیه معلوم نیست الان کجان مداح موندند یا...البته خدا سایه حاج سعید را هیچ وقت از سر خوننده های این مملکت کم نکنه که واقعا یه استاد دلسوز و ولایتیه
گمنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
0
3
با سلام
از همه زحماتتون ممنونم واقعا خسته نباشید .
پیرو فرمایشات دوستان عرض میکنم خیلی کسا هستن که واقعا قوی هستند .من کردستانم شاید باورتون نشه ولی انصافا اینجا مداحان قدری هست اما بنا به دلایلی گمنام موندن وهمین طور توی استان های دیگه.بر حسب پیشنهاد عرض میکنم با این مداحان هم در تمام کشور مصاحبه کنید.ضمنا برا بچه هیاتی ها واقعا زشته که این جور به فکر تخریب باشند تو این دستگاه نباید دنبال معروف شدن باشیم بلکه باید دنبال عرفان وشناخت باشیم.ممنون
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
1
5
ایشون کارمند کجا هستند؟
پاسخ ها
نوکر ارباب
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
مترو تهران
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
0
0
چرا پیام من رو نمیذارید
غريبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
3
3
عقيق كارت خيلي تابلوس
به كجا وصلي؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
آره والا
این غریبه فهمید ما نفهمیدیم!
عقیق دستا بالا! به کجا وصلی :)))))))
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
غریبه! احتیاطاً تو همون شرلوک هلمز خودمون نیستید؟؟ نه! جونه من!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
1
4
غریبه ! این چه تابلوییه که فقط شما دیدیش؟
خدایی تو که تابلو تری
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
2
2
متاسفانه معلوم نیست این سایت چگونه مدیریت می شود و باید در مدیریت آن تجدید شود البته یک راه حل وجود دارد و آن این است که سایت عقیق اعلام کند که آیا وابسته به یک
گروه خاص است و یا خیر ؟ زیرا در اینصورت توقعها از این سایت کمتر شده و دیگر زحمت اعتراض را کسی به خود نمی دهد ولی متاسفانه اینجور که پیش می رود مدیریت سایت به یک عده خاص دل بستگی دارد و دائم سعی دارد مسائل را از دید این پروه ( م جون و س جون و مم جون و ..فرزندان ایشان .. ) بررسی کند در صورتیکه سفره اهل بیت وسیعتر از این می باشد البته یک مشکل هم در مسئولین فرهنگی ایران 75 ملیونی وجود دارد که بیشتر سعی دارند برای راحتی کار خود روی چند نفر تکیه داشته باشند
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
0
6
محمد حسین حدادیان هم نوکر امام حسین و چیزی نمیشه دربارش گفت ولی به نظر من چهره های تاثیر گذار تری هم هستند که بهتره بیشتر به اون ها پرداخته بشه
کربلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
0
3
جدا از هر چیزی نوکر با اخلاصیه و خوب هم میخونه بلاخره استادش حاج سعید حدادیانه ولی خیلی از جوونهابودن یادمه سال 78 -77میومدن خونه حاج آقا سعید محله تختی که الان ازشون نام و نشانی نیست البته اصلا بهشون دور داده نشد خیلی هم مداح های خوبی بودن فقط از اون جوونهایی که من یادمه جواد مقدم-حمید قلیچ خانی و حیدر خمسه ویکی دونفر دیگه تونستند خوب رشد کنندولی بقیه معلوم نیست الان کجان مداح موندند یا...البته خدا سایه حاج سعید را هیچ وقت از سر خوننده های این مملکت کم نکنه که واقعا یه استاد دلسوز و ولایتیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
1
3
از نظر محمد حسین خیلی خوب میخواند ایشان استعداد خوبی در مداحی دارد من شخصا نوحه ایشان رادوست دارم محمد حسین حدادیان یک مداح با اخلاص است واز نظر از من از خیلی مداحان برتر است دراخر واقعا با این انتقادات چه چیزی رات میخواهید ثابت کنید یک روز به هلالی گیر میدهید یکروز به مصاحبه سال تحویل حاج منصور گیر می دهد حالا به محمد حسین حدادیان گیر میدهید درحالی که خدایش مداح خوبی است ایگونه میخواهیم باعث فرج حضرت مهدی ع شویم با کوبیدن همدیگر
علی کلاته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
1
3
ماشالا به ادبت داداش دمت گرم
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
1
4
هر حنجره ای لایق آواز تو نیست
ارباب جان نوکراتو دریـــــــــــــــــــــــــــــــــــاب
پرچم حاج سعید و داش محمد حسین بالاس چون پرچم امام حسین (ع) رو می برن بالا
خدا سایه حاج سعید آقارو
اول از همه برای خونوادشون بعدش برا نوکرای ارباب حفظ کنه به حق حضرت عباس (ع)
انشاأالله
سيدمحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
1
0
خدا همه نوكراي سيدالشهدارو حفظ كنه از حاج اقا منصور بگير تا اون كوچك ترين عضو هياتها اون بچه هايي كه محرما تو دسته ها پرچم سياه اقارو ميبرن بالا
محمدحسين خيلي خوبيا داره كه حتي اگر اشتباهي هم ازش سر بزنه(كه ما نديديم و نشنيديم) رو ميپوشونه
ايشون سبك و شعرهاي قشنگيم ميگن
از همه بچه هياتي ها درخواست ميكنم كه خود زني نكنند
غريبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
0
0
اقايون سه ناشناس كه دوتاتون تو جواب به من غريبه و يكيتون هم جدا نظر داديد براي اين ميگم تابلوييد كه سه تاتون هم تو يه زمان خاص و يه نظر رو به جوراي مختلف گفتيد به فاصله زماني يك دقه اومديد به من جواب داديد از اينجا ميگم تابلويي عقيق جون افتاد يا نه؟
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
0
4
قربون آقام برم که رهبر مملکتن اما پول تو جیبشون پیدا نمیشه ...
امید پسندیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
0
0
من به عنوان کوچیک همتون خواهش میکنم اینقدر همدیگر رو هیئتی حرفه ای و نمی دونه بچه هیئتی با صفتا و چه و چه و چه ... صدا نکنید به اعمالمون نگاه کنیم به رفتار و کردارمون نگاه کنیم اعمالمون رو بسنجیم ببینیم سنگینی اش رو به کدوم طرفه این تجربه شده جائی که اخلاص نباشه مشکل ایجاد میشه و کار پیش نمیره چهار تا بچه به اصطلاح هیءتی که با هم نمی تونن بسازن و همدیگر رو تحمل نمیکنن اونم زیر یه بیرق معظم از بقیه اقشار چی میشه انتظار داشت
خدائیش این لقلقه دهانه که داریم یدک میکشیم از خدا و اهل بیت هم چیزی نفهمیدیم بخل و حسد و ریا و آزار والدین در میون این جماعت موج میزنه الا یه درصد ناچیزی که اونم خدا بهشون لطف کرده یکی میگه نون بازوت رو بخور یکی میگه حرف دهانت رو بفهم یکی میگه .... نمی دونم چی میشه گفت به این جماعت لاف زن که اهل بیت خواسته و ناخواسته شدن بازیچه نفس و اعمالشون
اینهمه دعا ندبه خوندین والعاقبت للمتقین
اینهمه دعا کمیل و عاشورا و توسل خوندین اما این نتیجه اش هست؟ باید تجدید نظر بشه واقعا که اینطوری جواب شکمتونم نمیتونین بدین چه برسه به جواب اهل بیت رو که تحت لوای اسم و یاد ما و بیرق ما چه کردین و نتیجه چی شده.
اللهم الجعل عواقب امورنا خیرا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
0
0
اینقدر مداح مخلص دیگه هست که اسمش رو هم نشنیدید مثلا حاج رضا انصاریان که چند وقت پیش به دیار مولایش علی ابن موسی الرضا شتافت همان که با ان صوت ملکوتی صلوات خاصه حضرت ماندگار شد یا حاج حسن کوچک زاده که آنهم چند وقت پیش در صحن مولایش اباعبدالله به دیار باقی شتافت آقای کوچک زاده 50 سال مناجات خوان حرم حضرت معصومه وامام رضا بودند آیا اسمی از این ها میبرین فقظ چسبیدین به اینها که...
مدیر پایگاه عقیق: زود قضاوت نکنید. نام این دو مداح بزرگوار را در عقیق جستجو کنید تا نتیجه را ببینید.
سید عباس
|
United Kingdom
|
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
0
0
مهم اینه که :هرکس به زبانی سخن مدح توگوید. یکی از فاکتور های مهم مداحی صدای خوبه حالا یکی شاید صداش خیلی م خوب نباشه ولی قابل تحمله که اینم جای استفاده داره.اگر اخلاص و تقوی هم درش دخیل باشه که دیگه فبها. دیگه پسر کیه داداش کیه هست مهم نیست.او از ارباب بخواندو ما برمصایبش میگرییم. ولی نکته مهم اینه که پشت تریبون مداحی باید فضایل و مناقب ومصایب اهل بیت مطرح بشه. ما هم در مقامی نیستیم که بخوایم به ذاکری نمره بدیم ولی هرکس تقوایش بیشتر به اهل بیت نزدیکتر حالا چه مشهور باشد یا نباشد چه مداح باشد یا نباشد.تمام
خادم الزهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
1
0
بابا خجالت هم خوب چیزیه ! شماها بهتون میگن بچه شیعه و مذهبی و هیئتی ؟؟؟یا من اشتباه گرفتم،؟؟؟؟؟!!!!!با این حرف و حدیثا فقط از امام زمانمون دورتر و دورتر میشیم ،،،.....یاصاحبالزمان ادرکنی
گل مرداب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
2
1
من با بوی سیب محمد حسین حدادیان کلا عوض شدم خدا خیرش بده
ک باعث شد من تغییر کنم انقدر ب فکر سرکوب دیگران نباشین باباهای خودتونم مداح بودن افتخار نمیکردین واقعا شرم داره ک دنبال کوبیدن مداح های جوانید
پوریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
0
0
مداحان حکومتی
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
0
1
خواهشا با انصاف باشید آقای حدادیان هم زحمتشونو کشیدن وهم تواناییشو دارن مداحی یه چیز الکی نیست که با پارتی و این حرفابشه کاری کرد شاید اولش بشه اما جوهره ی وجود میخواد که ادامش بدی
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین