عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۹۵۹
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
«مبانی نظری تزکیه» جلد نخست از مجموعه کتاب‌های «مقالات» آیت الله استاد محمد شجاعی از سوی انتشارات سروش برای چهاردهمین بار تجدید چاپ و روانه بازار نشر شد.
عقیق: روابط عمومی انتشارات سروش؛ جلد اول این اثر ارزشمند با عنوان چه بوده‌ایم، چه گشته‌ایم، چه می‌توانیم باشیم به بررسی مسائل سه گانه اساسی که سالک برای پیمودن و طی طریق و روش عملی تزکیه به آن نیاز دارد، می‌پردازد.

جلد اول مقالات مرور نظری به مساله تزکیه و سلوک است که برای مقام عمل مفید می‌باشد و مقدمه‌ای برای بیان راه و روش عملی تزکیه و نفس است. برای سالک الی الله و همه کسانی می‌خواهند که به تزکیه نفس بپردازند لازم است که چهره اصلی و منزلت اولیه و قبل از تنزل خود را تا حدودی بشناسند و چگونگی تنزل خویش و منزلتی را که بعد از تنزل به حیات دنیوی و بعد از محجوب گشتن با حجاب‌ها دارند، را اجمالاً بداند.

در مرحله بعد تحولات و منازلی را که در مقام برگشت و تزکیه نفس و سیر الی الله پیش می‌آید و منتهی به منزلت اولیه و شهود و فناء فی وجه الله می‌گردد، را بدانند. در واقع برای سیر در امر مهم تزکیه سالک باید بداند که چه بوده‌اند؟ و چه گشته‌اند؟ و چه می‌توانند باشند؟ تا در نتیجه و در مقام عمل و در مقام سلوک الی الله در اینکه باید چه بکنند؟ و چگونه به عبودیت و سلوک بپردازند؟ از بصیرت لازم برخوردار بوده و با معرفت به طریق الی الله قدم بگذارند.

حقیقت اصلی انسان و صورت اولیه او، تنزل انسان از صورت اولیه و چهره اصلی خویش، خروج از حجب ظلمانی، اضافات، اشراقات و اشارات ربوبی، ظهور و تجلیات انوار، مکاشفات و مشاهدات، تجلیات، شهود و فناء، از موضوعات جلد اول کتاب است.

چاپ چهاردهم این کتاب در ۴۶۰ صفحه و شمارگان ۲۳۰۰ نسخه با قیمت ۱۸ هزار تومان از سوی انتشارات سروش در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

علاقمندان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به خیابان مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۴۹۳۶۲۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

همچنین مرکز پخش پکتا (نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۹۷۳۲۰۳ (۲۰ خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب به علاقمندان است.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http: //soroushpublishingco. ir امکان پذیر است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین