عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در نجف اشرف گفت: امام حسين (ع) در واقعه كربلا در سخت ترين ساعات جنگ، موقع نماز ظهر به نماز ايستادند و نماز را به جماعت خواندند، بنابراين ما كه خود را عاشق اهل بيت عليهم‌السلام مي‌دانيم بايد از ايشان پيرو كنيم و به دستورات آن‌ها جامعه عمل بپوشانيم و بهترين سوغاتي هر زاير در نجف و كربلا نماز اول وقت است.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين احمد احساني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف در جمع پرشور دانشگاهيان در بيت امام خميني (ره) گفت: زايراني كه به نجف اشرف و كربلاي معلي مشرف مي شوند، بايد سيره علوي را به عنوان سوغات به همراه ببرند.
وي افزود: اميرمومنان(ع) در وصيت به امام حسن وامام حسين عليهماالسلام فرمودند:« الله الله في الصلاه فإنها عمودُ دينكم» يكي از وصايا و سفارشات ائمه (ع) موضوع نماز است. امام علي (ع) مي فرمايد:« به خدا به خدا شمارا به نماز توصيه ميكنم زيرا نماز ستون دين شماست »
حجت الاسلام و المسلمين احساني افزود: مخاطب اصلي و واقعي اين توصيه و فرمايش امام(ع)، همه مسلمين و مخصوصأ ما شيعيان هستيم. نماز معراج مومن است ونماز وسيله تقرب به خداوند متعال است و شما زائران اين سوغات بسيار مهم را در زندگي خود براي هميشه داشته باشيد.
وي افزود: امام حسين (ع) نيز در واقعه كربلا در سخت ترين ساعات جنگ، موقع نماز ظهر به نماز ايستادند ونماز را به جماعت خواندند، و سعيد بن عبدالله كه در مقابل تيرهاي دشمن ايستاد، آنقدر تير بر بدنش اصابت كرد كه با اتمام نماز امام، برزمين افتاد و به شهادت رسيد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف در ادامه اظهار داشت: يكي از بهترين آثار ودستاوردهاي اين سفر معنوي، تقيد به نماز اول وقت است، چرا كه يكي از بارزترين سيره هاي قولي و عملي ائمه (ع) نماز اول وقت است.
وي در پايان اظهار داشت: امام خميني (ره) در زندگي پربركت شان اين سيره را داشتند و همواره حتي روزهاي آخر عمر شريفشان كه از اطاق عمل آمده بودند وسرم در دست ايشان بود، نماز اول وقت را ترك نكردند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین