عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
جشن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) در حسینیه عاشقان حسین (ع) برگزار شد
همه چیز در روضه و اشک مخصوصاً اشک بر سیدالشهدا (ع) است و هیچ چیزی به اندازه اشک بر سیدالشهدا نمی تواند ما را جلو ببرد.

گزارش تصویری


عقیق: جشن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) با سخنرانی حاج علی قربان ، مداحی حاج احد قدمی ، حاج محمد کمیل ، کربلایی حنیف طاهری و کربلایی حسین طاهری در حسینیه عاشقان حسین (ع) برگزار شد .

گزیده ای از سخنان حاج علی قربانی را بخوانید:

_ زیارت جامعه کبیره را امام هادی(ع) انشاء فرمودند که می توان در زیارت عتبات آن را خواند. جمله ای در زیارت جامعه کبیره هست که می فرماید شما اهل بیت(ع)  بابی هستید که مردم به واسطه شما آزمایش و امتحان می شوند. قرآن می فرماید که ما انسان ها را همان طوری خلق نکردیم و همه را آزمایش می کنیم. کربلا اوج ابتلائات اهل بیت است(ع)  و هیچ آزمایشی در عالم مانند آزمایش کربلا صورت نگرفته و در این آزمایش همه ذرات عالم درگیر شده اند و از ثمرات آن بهره مند می شوند.

_  بیت المقدس هفت در دارد یکی از این درها که به آن باب الحطه می گویند . خطاب به موسی شد که به این ها بگو هر کس از این در وارد مسجد شود گناهانش مانند برگ خزان می ریزد و آمرزیده می شود. بعضی ها دلیل این امر را می پرسیدند که خطاب شد بحث در نیست بحث این است که چه کسی تسلیم است.

_  امیرالمؤمنین(ع)  فرمودند ما خانواده ای هستیم که باب الحطه هستیم. صحبت در نیست بلکه صحبت از این است که چه کسی تسلیم است. روح اسلام تسلیم شدن است. هر جا صحبت خیر و خوبی در این دنیا باشد اول و آخرش این خانواده هستند که این ها همه مبنای عقلی دارد.


_ همه چیز در روضه و اشک مخصوصاً اشک بر سیدالشهدا (ع) است و هیچ چیزی به اندازه اشک بر سیدالشهدا نمی تواند ما را جلو ببرد. بعد از واجبات همه علما گفته اند که افضل عبادات اشک بر سیدالشهدا (ع) می باشد. انبیا اهل توسل به اهل بیت(ع)  بودند. از مجالس روضه استفاده کامل را ببریم.کسانی که این آزمایش توسط اهل بیت(ع)  را پذیرفتند به مقام بالا رسیدند.

_ اعتقادات باید ریشه دار شود. اگر همه چیز را از شما بگیرند و بگویند که محبت علی(ع)  را بدهید آن را ندهید. امتحان ولایت بسیار مشکل است. کسی که قلبش به امر ولایت امتحان داده باشد و در خانه اهل بیت(ع)  تربیت شده باشد مانند امام حسین(ع)  و امام حسن(ع)  می شود.

_ راهی به غیر از اهل بیت(ع)  برای رسیدن به توحید وجود ندارد. هر راهی به غیر از این راه بیراهه است. کسی که می خواهد متوحد شود باید توحید را از اهل بیت(ع)  بپذیرد. از دهه اول ذی الحجه سه جا در قرآن یاد شده است. این دهه بسیار عجیب است. این دهه، دهه عبادت و توجه به خداست. توصیه پیامبر اکرم(ص)  است که در این دهه عبادت کنید. که این عبادات فوق روزهای دیگر است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
0
0
برنامه هل هله فرشته ها را ببینید در اباده با 6000نفر مهمان-منبع سایت ابده نما
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین