عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۸۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی،
در سالروز ازدواج امیرالمومنین(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) اتاق عقد مسجد مقدس جمکران افتتاح شد.
عقیق: معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در حاشیه افتتاح اتاق عقد این مسجد مقدس با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران به عنوان کانون علاقمندان و مشتاقان به فرهنگ و معارف ناب اهل بیت(علیهم السلام) به ویژه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در طول سال پذیرای بیش از 20 میلیون مخاطب است، اظهار کرد: این حضور گسترده که هر سال نیز بر آمار آن افزوده می‌شود ما را بر آن داشته که متناسب با نیاز مخاطبان فضاهای مختلف و متنوع فرهنگی را ایجاد و یا تقویت کنیم.
حجت الاسلام عباس ابراهیمی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا مخاطبان مسجد بتوانند از فضای معنوی و ملکوتی این مکان مقدس بهره‌مندی معنوی لازم را داشته باشند، ابراز کرد: معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران تلاش می‌کند با بهره‌گیری از ابزارهای فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در راستای وظایف و ماموریت‌های محوله، خدمات متنوعی را به عموم مخاطبان ارائه کند.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه یکی از محور‌های مورد نیاز مخاطبان، موضوع سبک زندگی است، بیان کرد: نخستین قدم در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی توجه به کانون خانواده است.
حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: در بخش خانواده نخستین نقطه آغاز زندگی ازدواج است و طبیعی است که مسجد مقدس جمکران به عنوان یک مرکز فرهنگی دینی و همچنین ماهیت ذاتی که مسجد دارد می‌تواند بستر خوبی برای ترویج ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار برای کسانی که علاقمند هستند تا زندگی مشترکشان را از این مکان مقدس آغاز کنند باشد.
وی با اشاره به اینکه برای سهولت برگزاری مراسم عقد در این فضای قدسی اقدام به برپایی اتاق عقد کردیم، ابراز کرد: با عنایت به جایگاه و شان بالای مسجد مقدس جمکران برای عملیاتی شدن این موضوع بیش از سه ماه کار مطالعاتی انجام شده و بررسی‌های لازم در جنبه‌های مختلف صورت گرفته است.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: تلاش کردیم تا نقطه آغازین زندگی زوج‌های جوان در فضایی معنوی منقوش به نمادهای ایرانی ـ اسلامی و به دور از مسائل حاشیه‌ای، خرافی و تجمل‌گرایی محقق شود و در این مسیر به مجموعه سفره عقد نور رسیدیم که به همت جمعی از جوانان هنرمند و متعهد طراحی و اجرا شده است.
ابراهیمی با اشاره به اینکه این سفره عقد در نمایشگاه قرآن رونمایی شده و مورد تقدیر سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت ورزش و جوانان و کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گرفته، به تبیین ویژگی‌های آن پرداخت و اظهار کرد:از ویژگی‌های این سفره این است که براساس الگوهای معماری اسلامی ـ ایرانی طراحی و از آیات قرآن کریم پیرامون ازدواج در آن استفاده شده است و مزین به نام مبارک 14 معصوم(علیهم السلام) است و از نورپردازی و رنگ‌آمیزی بر اساس روانشناسی رنگ در آن بهره‌گیری شده است.
وی ادامه داد: تمام فرآیندی که در این موضوع مد نظر است بر اساس قوانین کشور برنامه‌ریزی شده و همچنین رعایت حدود دینی و موضوعات مربوط به محرم و نامحرم به خوبی در آن وجود دارد و تمام این برنامه‌ها در راستای این است که مسجد در طول تاریخ کانون تحولات بزرگ بوده و هست و نباید از نقش تمدنی آن در دنیای امروز غافل شد.
حجت الاسلام ابراهیمی در پایان با اشاره به اینکه برای استفاده از این اتاق باید فرآیند قانونی ثبت در محضر و آزمایش زوجین صورت گرفته باشد، خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌بایست مدارک زوجین و اولیای آن‌ها را به دفتر مدیریت تبلیغ و ارتباطات فرهنگی، واحد تکریم زائرین تحویل دهند و برای کسب اطلاع بیشتر نیز می‌توانند با شماره تلفن 02537255796 و یا شماره 02537256060 داخلی 249 تماس بگیرند.



منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین