عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۹۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷
بررسی می شود؛
قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: اولین همایش ملی نقش نماز در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دبیرخانه دانشگاه آزاد زنجان برگزار می‌شود.
عقیق:، محمود مظفر با بیان این‌ مطلب اظهار کرد: دبیرخانه این همایش در دانشگاه آزاد زنجان است و گروه‌هایی از متخصصین، هیأت علمی و دانشمندان دانشگاه‌ها این همایش را طراحی کرده‌اند تا به نقش نماز در جامعه بپردازند.
وی ادامه داد: نماز در جامعه برای پیشگیری از آسیب‌ها بسیار تأثیرگذار است و در این همایش اساتید و شرکت کنندگان به بحث و تبادل نظر به موضوعات ارائه شده می‌پردازند. مقالات، پژوهش‌ها و تحقیقات و پایان‌نامه‌ها در این همایش ارائه می‌شود و پس از آن آثار ارسال شده به دبیرخانه ارجاع می‌شود تا مورد داوری قرار گیرد.
قائم مقام ستاد اقامه نماز در ادامه بیان این‌که «شرکت کنندگان در این همایش تا آخر مهرماه فرصت ارسال آثار را دارند» گفت: محورهای مقالات این همایش عبارتند از نقش نماز در ارتقای سلامت روحی و جسمی انسان‌ها، نقش نماز در سیرت کودکان، نقش نماز در تحکیم و پیوند خانواده و نقش نماز در استفاه مطلوب از رسانه‌های مدرن و مجازی امروزه.
مظفر تأکید کرد: هدف ما این است که بتوانیم نقش نماز را به صورت برجسته یعنی همان "إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَر" در جامعه برجسته و تبیین کنیم. مردم، معلمین و مسئولین همگی باید نماز را اولویت اول زندگی خود قرار بدهند و نماز می‌تواند در رفتارهای فردی و اجتماعی تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.
وی گفت: برپایی نماز در جامعه می‌تواند بسیاری از هزینه‌های ما را در بخش‌های مختلف اجتماعی و فردی کاهش بدهد. نماز در پیشگیری از اعتیاد، طلاق و ناهنجاری‌های اجتماعی بسیار اثرگذار است و سبب می‌شود که تعامل انسان‌ها در زندگی اجتماعی به صورت بهتری انجام شود.
قائم مقام ستاد اقامه نماز افزود: تبلیغات کامل این همایش در سایت ستاد اقامه نماز موجود است و جزئیات این فراخوان و مقالات مطرح شده است که علاقه‌مندان می‌توانند به این سایت مراجعه کنند و موضوع مورد علاقه را انتخاب کرده و موضوع را برای ما ارسال کنند.


منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین