عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
كساني كه پيرو ائمه معصومين عليهم السلام هستند بايد به گونه اي حركت كنند كه اتحاد ، همدلي و وحدت اجتماعي و اسلامي روز به روز تقويت شود و ضمن پرهيز ازعواملي كه باعث تفرقه در صفوف امت اسلامي است ، زمينه هاي ايجاد همبستگي و وحدت فراهم گردد .
عقیق:وحدت ، اتحاد ، همدلي وبرادري از عوامل مهم اقتدار اسلام وامت اسلامي در برابر كفر و دشمناني است كه بدنبال اختلاف افكني و جدائي انداختن ميان مسلمانان هستند. آفتي كه اگر ريشه بدواند عزت ، سربلندي و استقلال اين امت را از بين خواهد برد.
پيامبرگرامي اسلام (ص) و ائمه معصومين عليهم السلام همواره بر وحدت مسلمين تاكيد كرده و اطاعت از رهبر را عامل تحقق آن دانسته اند. اطاعت از يك رهبرعادل و حق ، جامعه را در مسير صحيح قرارمي دهد .
حضرت رسول اكرم دراين زمينه مي فرمايند : "از كسي كه خداوند به او ولايت امر داده است ، حرف شنوي و اطاعت داشته باشيد ، چرا كه اين اطاعت نظام بخش اسلام است" .
امام علي (ع) نيز مردم را به اطلاعت از رهبر فراخوانده و تاكيد دارند "نافرماني از رهبر عامل شيوع فساد ، شكست اسلام و ضربه به دين است" .
در مراجعه به احاديث و روايات ائمه عليهم السلام هم وجود رهبر عادل در امت اسلامي ضروري احساس مي شود چرا كه عامل وحدت بين امت است .
حضرت علي ( ع ) در زمينه نقش خود در ايجاد وحدت بين امت اسلامي فرمودند : " بدان در امت اسلام هيچ كس همانند من وجود ندارد كه به وحدت امت محمد (ص) و به انس گرفتن آنان به همديگر از من دلسوزتر باشد" .
پس مي توان گفت كساني كه پيرو ائمه معصومين عليهم السلام هستند بايد به گونه اي حركت كنند كه اتحاد ، همدلي و وحدت اجتماعي و اسلامي روز به روز تقويت شود و ضمن پرهيز ازعواملي كه باعث تفرقه در صفوف امت اسلامي است ، زمينه هاي ايجاد همبستگي و وحدت فراهم گردد .
اين مهم مي طلبد از فرصت عظيم موسم حج براي تقويت وحدت ميان مسلمانان غافل نشويم . درتشكيل جلسات وهمايش ها ، سخنرانان فضاي برادري و اتحاد ميان مسلمانان را تقويت كنند و برتكيه بر مشتركات و پرهيز از اختلاف و چند دستگي تاكيد نمايند. تدبردرمناسك حج و شعارهاي حج نيز مي تواند به گسترش وحدت كلمه كمك كند .


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین