عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۸۹۴
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم صورت گرفت؛
دیدگاه‌های باطل فرقه حلقه پس از انتشار شایعاتی مبنی بر پس گرفتن حکم ارتداد از سوی آیت‌الله مکارم شیرازی در پایگاه اطلاع‌رسانی معظم‌له به بوته نقد و بررسی گذاشته شد.

عقیق:پس از اعلام حکم بدوی محمدعلی طاهری رئیس فرقه ضاله حلقه از سوی دادگاه انقلاب برخی طرفداران این فرقه با انتشار شایعه‌ای در خصوص پس گرفتن حکم ارتداد از سوی آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، سعی کردند با برپایی تجمع‌هایی در مقابل دفتر این مرجع تقلید، نظر وی در خصوص اعلام ارتداد را تغییر دهند.

این در حالی است که پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم با اختصاص پرونده ویژه‌ای در وبگاه خویش به بازخوانی آرای باطل عرفان ضاله حلقه پرداخته است که متن کامل آن از اینجا قابل رؤیت است.

در بخشی از این گزارش آمده است: 

آنچه امروزه به نام عرفان کیهانى (حلقه) مطرح مى‌شود، شامل آموزه‌هاى انحرافى و تضاد با اصول و فروع دین مبین اسلام است، در این ایام که حکم شدیدى از سوى دادگاه درباره رئیس عرفان حلقه صادر شده، بعضى از گوشه و کنار به حمایت از او برخاسته و مى‌گویند: آنچه او مى‌گوید عین تعلیمات اسلام است و ما با پیروى از او اسلام را بهتر شناختیم، لذا ما که سال‌هاست افکار او را بررسى مى‌کنیم، ناچار شدیم عقائد انحرافى او را به استناد عبارات صریح کتاب‌هایش در اینجا براى شما بیاوریم.

در بخشی دیگر بیان می‌‌شود: شیطان در «عرفان حلقه» احترام و تقدس زیادى دارد و مأمور خدا، عامل کمال، اولین معلم انسان و موحد و مطیع فرمان پروردگار شناخته مى‌شود! آنها معتقدند خداوند از ابلیس خواسته بود که به فرمان سجده بر آدم اعتنا نکند! به این ترتیب عصیان شیطان به عنوان مأموریت الهى بود. (کتاب موجودات غیر ارگانیک، ص 14 و 15 و کتاب انسان معرفت، ص 245)، این در حالى است که قرآن مجید در آیات بسیارى شیطان را به خاطر نافرمانى و سرپیچى از سجده بر آدم و اعتراض به ذات پاک پروردگار مطرود و ملعون و رانده درگاه خدا مى‌شمرد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین