عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۸۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
رئيس بيمارستان مدينه منوره گفت: به منظور پيشگيري از ابتلا به بيماري به زائران عزيز تاكيد مي نماييم به توصيه هاي بهداشتي كه از سوي پزشكان در كاروانها و مجموعه ها به آن گوشزد مي شود، توجه ويژه داشته باشند.
عقیق:دكتر طاهر درودي رئيس بيمارستان مدينه منوره گفت: به منظور پيشگيري از ابتلا به بيماري به زائران عزيز تاكيد مي نماييم به توصيه هاي بهداشتي كه از سوي پزشكان در كاروانها و مجموعه ها به آن گوشزد مي شود، توجه ويژه داشته باشند.
وي به زائران بيت الله الحرام توصيه كرد: به منظور جلوگيري از بيماري ها بويژه بيماري هاي تنفسي زائران حتماً زماني كه از مسجدالحرام، مسجد النبي(ص) ، بازار و ديگر اماكن عمومي به هتل بازمي گردند، حتماً به مدت حداقل 30 ثانيه دست هاي خود را با محلول هاي شستشو دهنده و يا صابون شستشو دهند بويژه زائرين عزيز حتماً قبل از صرف غذا دست هاي خود را بشويند.
رئيس بيمارستان مدينه منوره در حج 94 همچنين توصيه كرد: با توجه به گرماي هوا و تعريق بالا زائران حتماً به ميزان كافي مايعات مصرف كنند تا دچار مشكلاتي از جمله گرمازدگي نشوند كه در ميان مايعات توصيه مي شود زائران بيشتر از آب آن هم به ميزان حداقل روزانه يك و نيم ليتر مصرف نمايند و توجه داشته باشند استفاده از نوشابه و چاي را به عنوان جايگزيني براي نوشيدن آب قرار ندهند.
وي اضافه كرد: زائران بعد از زيارت حرمين شريفين و زيارت دوره ها زماني كه به هتل باز مي گردند، معمولاً بدن آنان عرق كرده و آماده ابتلا به سرماخوردگي هستند، از اين رو به آنان توصيه مي شود از قرار گرفتن در معرض باد مستقيم كولر و دستگاه هاي خنك كننده و همچنين نوشيدن آب سرد جداً خودداري نمايند.
دكتر درودي ادامه داد: با توجه به تنوع برنامه غذايي در حج زائران رژيم غذايي مناسب را رعايت كنند و از پرخوري پرهيز كنند و براي دريافت ويتامين ها حتما ميوه اي كه براي آنان درنظر گرفته شده مصرف نمايند.
وي همچنين گفت: بدليل اينكه خوردن ميوه بعد از صرف غذا موجب مشكلات گوارشي براي زائران مي گردد، زائران عزيز قبل از وعده هاي غذايي ميوه ميل نمايند.
وي در خصوص پيشگيري از ابتلا به بيماري هاي تنفسي گفت: زائران براي خواندن نماز در مسجدالحرام و مسجدالنبي(ص) از سجاده شخصي استفاده كنند و در صورتي كه دچار علائم بيماري هاي تنفسي شدند حتماً از ماسك استفاده كرده و از دست دادن با ديگر زائران و هم اتاقي ها خودداري كنند و در صورت تداوم و تشديد علائم بيماري بعد از 24 ساعت حتماً به پزشك مراجعه كنند.
رئيس بيمارستان مدينه منوره در حج 94 در خاتمه در خصوص بيشترين علت مراجعه زائران به مراكز درماني مركز پزشكي حج و زيارت در مدينه منوره اعلام كرد: عمده ترين علت مراجعه زائران به مراكز درماني مشكلات قلبي عروقي، مشكلات گوارشي و بعداز آن بيماري هاي تنفسي و سرماخوردگي مي باشد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین