عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۸۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
يكي از عوامل اجرايي كاروان حج تمتع گيلان گفت: زائران از ختم قرآن در حج تمتع غفلت نكنند كه به فرموده ائمه معصومين (ع) هركسي در مدينه منوره و مكه مكرمه يك ختم قرآن انجام دهد نمي‌ميرد تا قبل از مرگ پيامبر را ببيند.
عقیق: هوشنگ اسماعيل زاده، از عوامل اجرايي كاروان 28007 گيلان-رشت اظهار كرد: حج به نمايش گذاشتن شكوه و عظمت اسلام، تقويت همگرايي و وحدت بين امت اسلامي مي‌باشد كه نتيجه آن تقويت جبهه اسلام در برابر جبهه كفر است.
وي افزود: به فرموده پيامبر مكرم اسلام (صلي‌الله عليه و آله) حج جلوگيري از پليدي، فسق، گناه و معصيت بوده و انسان بعد از محرم شدن به منزله تازه متولد شدن است كه اگر بتواند خود را در همان حال نگه دارد روز قيامت سربلند خواهد بود.
اين عامل اجرايي كاروان حج گفت: طبق گزارشات سازمان حج و زيارت استان گيلان تقريبا 660 زائر در قالب پنج كاروان با 2 پرواز به سرزمين وحي اعزام و مشرف مي‌شوند.
اسماعيل‌زاده با ابراز خرسندي از اينكه خداوند اين توفيق را نصيب حقير كرده كه به عنوان خدمتگزار زائرين حرم پيغمبر(صلي‌الله عليه و آله) خانه خدا انتخاب شده ام خاطرنشان كرد: اميدواريم حاجيان سعي كنند از اين فرصت استثنايي و بي‌نظير نهايت استفاده را هم در راستاي تربيت و خودسازي و بهره‌گيري از آن فضاي معنوي و روحاني داشته باشند و هم در راستاي انجام هرچه بهتر حج ابراهيمي كه يكي از شاخصه‌هاي اصلي آن وحدت، انسجام و استكبار ستيزي است.
اسماعيل‌زاده افزود: زائران اين را بدانند كه خداوند آنها را دوست داشته كه اين نعمت الهي و تذكره حج را به نام آنها ثبت كرده و دعوت فرموده و بايد قدر اين روزها و ايامي كه در مدينه منوره و مكه مكرمه هستند را بدانند.
وي گفت: زائران از ختم قرآن در آن مكان‌هاي مقدس غفلت نكنند كه به فرموده ائمه معصومين (عليه‌السلام) هركسي در مدينه منوره و مكه مكرمه يك ختم قرآن انجام دهد نمي‌ميرد تا قبل از مرگ پيامبر اسلام را زيارت كند.
اين عامل اجرايي كاران حج تمتع تصريح كرد: زائران قدر اين فرصت الهي را بدانند و از اين موهبت الهي و از معنويات حج مخصوصا در صحراي عرفات و مني استفاده بهينه را ببرند.
اسماعيل‌زاده خاطرنشان كرد: زائران از فرمايشات رهبر معظم انقلاب درس گرفته و وقت خود را با رفتن به بازار و خريد از مغاره ها تلف نكنند و از اين سفر به جاي استفاده مادي، بيشتر استفاده معنوي ببرند.


منبع:شبستان
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین