عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از مادی گرایی به عنوان جدی ترین آسیب هیئت های مذهبی یاد کرد و گفت: باید دقت شود تا سادگی و زیبایی هیئت های مذهبی از دست نرود.
عقیق:رضا معممی مقدم، بعد از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان یزد اظهار داشت: هیئات مذهبی تلفیقی از سادگی و زیبایی هستند و نباید مادی گرایی در آنها راه پیدا کند اما متاسفانه در برخی موارد، شاهد ورود روحیه مادی گرایی در هیئت ها به عنوان یک آسیب جدی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نوع فعالیت مداحان و مبلغان دینی در مراسم های مذهبی عنوان کرد: مداحان و مبلغان باید مکمل یکدیگر باشد زیرا به طور قطع تبلیغ براساس استفاده از ظرفیت های هنری جذابیت دارد و می تواند مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند ضمن اینکه باید از ظرفیت مداحی به عنوان تریبون جدید تبلیغات استفاده شود.

معممی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خوشبختانه استان یزد هیئت های مذهبی بزرگی دارد که ظرفیت فرهنگی این استان به شمار می روند، اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز در محرم سال گذشته اشاره داشتند، عزاداری مردم یزد صحیح ترین و سالم ترین نوع عزاداری در کشور است.

وی یکی از رسالت های ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی را ریشه یابی و مهندسی معضلات مناسبتی دانست و اظهار داشت: این ستاد باید در صورت بروز مشکل آن را ریشه یابی کرده و از برخورد سطحی پرهیز کند. 

معممی مقدم با بیان اینکه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی مجموعه ای سیاستگذار با رویکرد فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در این ستاد باید در زمینه نذر فرهنگی در هیئت ها نیز برنامه ریزی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن عید غدیر گفت: غدیر نماد حقانیت شیعه و محرم سند مظلومیت شیعه است اما متاسفانه گاهی مشاهده می شود هنوز مناسبت غدیر تمام نشده است، عده ای علم‌های عزا برافراشته اند.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین